Τρίτη, 06 Φεβρουαρίου 2018 23:58

Τα SOS για το υγραέριο στο αυτοκίνητο

Η τιμή της βενζίνης έχει πάρει την ανιούσα και όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις, τα δημοσιεύματα για τα πλεονεκτήματα του υγραερίου έχουν την τιμητική τους. Παρακάτω αναλύουμε τα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε πριν επιλέξετε να βάλετε υγραέριο στο αυτοκίνητό σας.

Η οικονομική κρίση οδήγησε πολλούς στο να επιλέξουν τη λύση του υγραερίου στο αυτοκίνητό τους, στοχεύοντας στη μείωση των εξόδων κίνησης λόγω της χαμηλότερης τιμής του καυσίμου. Τι πρέπει όμως να προσέξει κάποιος πριν πραγματοποιήσει αυτή την μετατροπή; Υπάρχουν κίνδυνοι στο υγραέριο;

Το πρώτο στοιχείο που θα πρέπει να έχει υπόψιν του όποιος προχωρήσει στην τοποθέτηση υγραερίου στο αυτοκίνητό του, είναι ότι πρόκειται ουσιαστικά για μετατροπή. Και αυτό σημαίνει ότι για τη σωστή και χωρίς προβλήματα λειτουργία της, παίζει μεγάλο ρόλο τόσο ο τεχνικός που θα τοποθετήσει το κιτ υγραεριοκίνησης (οπωσδήποτε να είναι αδειοδοτημένος!), όσο και η ποιότητα του ίδιου του κιτ, καθώς και η συμβατότητά του με τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας.

Τι θα πρέπει να προσέξει ο ενδιαφερόμενος:

– Στη χώρα μας έχουν παρατηρηθεί πολλά φαινόμενα τοποθέτησης κιτ υγραεριοκίνησης αμφιβόλου ποιότητας (από Κίνα, Βουλγαρία κ.λπ.), που δημιουργούν πολλά προβλήματα έπειτα στον κινητήρα.

– Υπάρχουν πολλά συνεργεία και εγκαταστάτες οι οποίοι χωρίς την απαιτούμενη εκπαίδευση και στο βωμό της χαμηλής τιμής επιλέγονται από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου για την εγκατάσταση του υγραερίου, με αποτέλεσμα μετά την μετατροπή να εμφανίζονται πολλές και σημαντικές βλάβες, οι οποίες απαιτούν πολλά χρήματα για να επισκευαστούν.

– Ο κινητήρας του αυτοκινήτου που θα γίνει η μετατροπή του υγραερίου θα πρέπει να βρίσκεται σε καλή κατάσταση – εξ ου και ο εγκαταστάτης πριν τοποθετήσει το κιτ υγραεριοκίνησης θα πρέπει να κάνει όλους τους ελέγχους που απαιτούνται, ώστε να βεβαιωθεί ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα στο μέλλον.

– Η μετατροπή ενός αυτοκινήτου σε υγραέριο περιλαμβάνει πολλές αλλαγές πάνω σε αυτό (τρύπημα πλαισίου και καπακιού κινητήρα και πολλά ακόμη). Στις περισσότερες των περιπτώσεων ένα τέτοιο αυτοκίνητο χάνει τμήμα της μεταπωλητικής του αξίας.

– Έχουν αναφερθεί πολλά περιστατικά όπου μοτέρ έσπασαν μετά την εγκατάσταση υγραερίου. Ζητήστε γραπτή εγγύηση ώστε να είστε καλυμμένοι.

Πολύ μεγάλο ρόλο παίζει και η συντήρηση του συστήματος υγραεριοκίνησης, η οποία πρέπει να γίνεται πιο σχολαστικά μετά την εγκατάσταση του υγραερίου, ενώ  και το σύστημα LPG απαιτεί ξεχωριστό service. Μεγάλη λοιπόν προσοχή θα πρέπει να δώσει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου στην τήρηση των διαστημάτων συντήρησης, ενώ είναι δεδομένο ότι και σε αυτό το πεδίο το ρόλο του παίζει και το συνεργείο-μηχανικός που θα γίνει ο έλεγχος.

Πόση οικονομία έχω με το υγραέριο;

Η χρήση του υγραερίου ως καύσιμο είναι δεδομένο ότι προσφέρει σημαντική οικονομία σε σχέση με ένα παλαιότερο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, λόγω της χαμηλής τιμής του LPG στο πρατήριο. Ιδίως εάν το αυτοκίνητο έχει έναν υψηλού κυβισμού κινητήρα (μπορεί να φτάσει έως και το 50%). Ωστόσο, θα πρέπει να τονιστεί ότι δεν πρέπει να θεωρείται το υγραέριο ως εναλλακτική ενός καινούργιου αυτοκινήτου με σύγχρονο κινητήρα βενζίνης ή diesel, τα οποία προσφέρουν πλέον σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με αυτοκίνητα π.χ. 10 ετών.

Για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης ενός 2λιτρου SUV του 2010 που επιλέγει να τοποθετήσει υγραέριο, θα δει την κατανάλωσή του με το υγραέριο να αυξάνεται κατά 20% και το αυτοκίνητό του θα καίει 12 λτ./100 χλμ., από 10 λτ./100 χλμ. με τη βενζίνη. Όμως με βάση την τιμή του LPG (0,83 ευρώ/λτ.) και της βενζίνης (1,552 ευρώ/λτ.) το κόστος της κατανάλωσης με το υγραέριο θα μειωθεί στα 10 ευρώ/100 χλμ. αντί 15,5 ευρώ/100 χλμ. με τη βενζίνη. Στην περίπτωση τώρα που ο ίδιος ιδιοκτήτης επιλέξει ένα καινούργιο diesel μοντέλο και πιο συγκεκριμένα ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο crossover το οποίο έχει πραγματική κατανάλωση κοντά στα 7 λτ./100 χλμ., τότε το κόστος της κατανάλωσης (τιμή diesel: 1,327 ευρώ/λτ.) δεν θα ξεπερνά τα 9,3 ευρώ/100 χλμ. newsauto.gr

Μάθετε τι πρέπει να κάνετε για να μην καταστρέψετε τα αγαπημένα σας ρούχα αλλά και το σίδερό σας.

Είτε έχετε γίνει πλέον επαγγελματίες στο σιδέρωμα είτε κάνετε τα πρώτα σας βήματα σε αυτό καλό είναι να αποφεύγετε τα παρακάτω πολύ κοινά λάθη.

Μην σιδερώνετε ρούχα που είναι πολύ στεγνά Καλό είναι τα ρούχα σας να είναι πολύ ελαφρώς νωπά για να μπορούν να σιδερώνονται πολύ πιο εύκολα. Ψεκάζοντας και με το ειδικό σπρέι για σιδέρωμα πάνω στα ρούχα, θα κάνετε το σιδέρωμά τους παιχνιδάκι.

Μην αφήνετε τα ευαίσθητα ρούχα σας για το τέλος Το σίδερο χρειάζεται περισσότερο χρόνο να κρυώσει από το να ζεσταθεί. Έτσι, ξεκινήστε το σιδέρωμα με υφάσματα που χρειάζονται την χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία (όπως είναι το πολυέστερ και το μετάξι) και συνεχίστε με τα βαμβακερά και τα λινά. Αν κάνετε το αντίθετο ρισκάρετε να «λιώσετε» το ύφασμά σας.

Χρησιμοποιείτε νερό βρύσης Τα τελευταίας τεχνολογίας σίδερα μπορούν να «αντέξουν» το νερό της βρύσης. Αν το νερό που έχετε στην περιοχή σας δεν είναι «σκληρό», δεν υπάρχει κανένας λόγος να χρησιμοποιήσετε απεσταγμένο για το σιδέρωμά σας. Αν το νερό σας είναι «σκληρό» τότε μπορείτε να βάζετε μισό-μισό.

Καθαρίζετε το σίδερό σας Πολλά είναι αυτά που μπορεί να λερώσουν το σίδερό σας. Φροντίζετε να το καθαρίζετε συχνά φτιάχνοντας ένα μείγμα από μαγειρική σόδα και νερό όταν είναι κρύο ή μια ειδική πάστα που θα βρείτε στο εμπόριο όταν είναι ζεστό.

Μην αποθηκεύετε το σίδερό σας ενώ έχει ακόμα μέσα νερό Φροντίζετε πάντα να αδειάζετε το σίδερό σας πριν το αποθηκεύσετε. Έτσι το νερό που έχει μείνει μέσα δεν υπάρχει περίπτωση να καταστρέψει το εσωτερικό του σίδερου.

Χρησιμοποιείτε την λάθος σιδερώστρα Μπορεί οι σιδερώστρες να μην έχουν εξελιχθεί καθόλου μέχρι σήμερα αλλά σήμερα έρχεται το Flippr Rotating Board να κάνει τη διαφορά. Πρόκειται για μια σούπερ καινοτόμα σιδερώστρα που γυρίζει πάνω κάτω έτσι ώστε όταν σιδερώνετε, πχ μια μπλούζα, να μπορείτε να το κάνετε απλά γυρίζοντας ανάποδα την σιδερώστρα. Με μια τέτοια σιδερώστρα θα γλιτώσετε πολύ χρόνο.spirossoulis.com

Τρίτη, 06 Φεβρουαρίου 2018 23:51

Tέλος το "Rodeo" απο τον ΣΚΑΙ

Μεγάλες αλλαγές γίνονται το τελευταίο διάστημα στον ΣΚΑΪ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κανάλι αποφάσισε να διακόψει την εκπομπή "Rodeo".

Όπως αναφέρει ο Γρηγόρης Μελάς, η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε σήμερα επίσημα στην εταιρεία παραγωγής με την οποία τον τελευταίο καιρό η διοίκηση του σταθμού δεν έχει και τις καλύτερες σχέσεις.

Οι λόγοι που η εκπομπή… κόπηκε αφορούν κυρίως το οικονομικό "κομμάτι", καθώς o τηλεοπτικός σταθμός οφείλει χρήματα από το περασμένο έτος στην εταιρεία παραγωγής και μάλιστα πριν από το ξεκίνημα της φετινής σεζόν είχαν πλήρη διαβεβαίωση από τη διοίκηση ότι θα καλυφθούν οι οικονομικές υποχρεώσεις, κάτι που τελικά δεν έγινε.

Του Ανδρέα Κουτσοθανάση

Η λίμνη άρχισε να κατακλύζει μέρα με τη μέρα τον τόπο. Κάτω απ’ τα νερά της χάνονται για πάντα σημαντικά μνημεία, γεφύρια, εκκλησίες, μοναστήρια, σπίτια, χωράφια, αλώνια. Από τα διάφορα ξάγναντα στα υψώματα περιφερειακά της λίμνης, οι άνθρωποι καθημερινά παρακολουθούν την άνοδο της στάθμης και αποχαιρετούν με σπαραγμό αγαπημένα μέρη συνδεδεμένα απόλυτα με την ζωή τους και την ύπαρξη τους. Οι ξεριζωμένοι σφραγίζουν με ένα τελευταίο θολό απ’ τα δάκρυα βλέμμα τον τόπο τους που θα διατηρείται μόνο στη μνήμη.

Σε λίγο πάνω απ’ τα σπίτια και τα αγαπημένα μέρη θα περνά ένα φέρυ-μπόουτ για να τους μεταφέρει με τα τελευταία υπάρχοντά τους στο νέο τόπο που εγκαθίστανται. Τους δρόμους που διέκοψε η λίμνη αναλαμβάνουν τώρα να συνδέσουν τα φέρυ-μπόουτ. Δύο, τα μεγαλύτερα που ναυπηγήθηκαν επί τόπου, θα εξυπηρετήσουν με πορθμείο (για χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή της γέφυρας Επισκοπής, τον οδικό άξονα Καρπενησίου- Αγρινίου). Υπάρχουν ακόμα οι προβλήτες κάτω από το χωριό Παλαιοχώρι από την πλευρά της Ευρυτανίας και πάνω από το πνιγμένο χωριό Αι Βασίλης από την πλευρά την Αιτωλ/νίας. Τα δύο μικρότερα κάθε Δευτέρα και Παρασκευή ξαναζωντανεύουν τις αυτοσχέδιες προβλήτες των παραλίμνιων χωριών από ανθρώπους που ακόμα δεν το παίρνουν απόφαση και πηγαινοέρχονται ανάμεσα στον παλιό και στον νέο τόπο διαμονής, μαζί με ζώα και πράγματα μέχρι την κατασκευή της γέφυρας Τατάρνας. Το δρομολόγιο ξεκινά το πρωί από την προβλήτα του Αι Βασίλη και συνδέει τα χωριά της Ευρυτανίας με αυτά του Βάλτου φτάνοντας μέχρι τη Σιβίστα και τα στενά παλιά περάσματα του Αχελώου στο δρόμο για Εμπεσό. Επιστρέφει σε μια αντίστροφη πορεία το απόγευμα στον Αι Βασίλη με ανταπόκριση λεωφορείου για το Αγρίνιο. Οι ανύπαρκτοι δρόμοι της Ευρυτανίας και το μακρινό Καρπενήσι αναδείχνει τη νέα συγκοινωνία σαν τη σωτήρια λύση επικοινωνίας για τα παραλίμνια χωριά, ενώ δεν είναι λίγα τα δρομολόγια εκτάκτου ανάγκης με τα αυτοσχέδια φορεία στους ώμους των κατοίκων για να μεταφέρουν ασθενείς στις προβλήτες.

Απόσπασμα από άρθρο του Θωμά Κώτσια στον ευρυτάνα ιχνηλάτη.

Σάββατο, 20 Ιανουαρίου 2018 19:01

Cupcakes τριπλής σοκολάτας

Συστατικά

Για το frosting

400 γρ. κουβερτούρα

200 γρ. κρέμα γάλακτος

Για τη γέμιση

125 γρ. κουβερτούρα

180 γρ. κρέμα γάλακτος

Για τα cupcakes

75 γρ. κουβερτούρα

40 γρ. κακάο

120 γρ. βραστό νερό

120 γρ. ηλιέλαιο

120 γρ. κρέμα γάλακτος

150 γρ. ζάχαρη

2 αυγά

1 κ.γ. εκχύλισμα βανίλιας

1 πρέζα αλάτι

150 γρ. αλεύρι γ.ο.χ.

½ κ.γ. σόδα

60 γρ. λευκή κουβερτούρα

60 γρ. κουβερτούρα γάλακτος

Μέθοδος Εκτέλεσης

Για το frosting

Σπάμε με τα χέρια μας την κουβερτούρα σε μικρά κομμάτια και τα βάζουμε σε ένα μπολ.

Προσθέτουμε την κρέμα γάλακτος και καλύπτουμε το μπολ με μία μεμβράνη.

Βάζουμε στον φούρνο μικροκυμάτων και ζεσταίνουμε για 2 ½ λεπτά στα 800 Watt.

Αφαιρούμε από τον φούρνο μικροκυμάτων και ανακατεύουμε με μία μαρίζ μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα.

Καλύπτουμε με μία μεμβράνη και αφήνουμε στην άκρη.

Για τη γέμιση

Κόβουμε με τα χέρια μας την κουβερτούρα με τα χέρια μας σε μικρά κομμάτια και τα βάζουμε σε ένα μπολ.

Προσθέτουμε την κρέμα γάλακτος και καλύπτουμε με μία μεμβράνη.

Βάζουμε στον φούρνο μικροκυμάτων και ζεσταίνουμε για 1 ½ λεπτό στα 800 Watt.

Αφαιρούμε και ανακατεύουμε με ένα κουτάλι μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα. Η γέμιση θέλουμε να είναι πιο αραιή από το frosting.

Καλύπτουμε με μία μεμβράνη και αφήνουμε στην άκρη.

Για τα cupcakes

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 160ο C στον αέρα.

Κόβουμε με τα χέρια μας την κουβερτούρα και τη βάζουμε σε ένα μεγάλο μπολ.

Προσθέτουμε το κακάο, το καυτό νερό και ανακατεύουμε με ένα κουτάλι μέχρι να λιώσει η σοκολάτα.

Βάζουμε το ηλιέλαιο, την κρέμα γάλακτος, τη ζάχαρη, τα αυγά, το εκχύλισμα βανίλιας, το αλάτι και ανακατεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθούν και να έχουμε ένα ρευστό μείγμα.

Σε ένα άλλο μπολ βάζουμε το αλεύρι και τη σόδα. Κόβουμε με τα χέρια μας την κουβερτούρα γάλακτος και τη λευκή σε μικρά κομμάτια και τα βάζουμε μέσα στο μπολ. Ανακατεύουμε με ένα κουτάλι.

Μεταφέρουμε το μείγμα με το αλεύρι στο ρευστό μείγμα, τα ανακατεύουμε με ένα κουτάλι και το μεταφέρουμε σε μία κανάτα.

Βάζουμε μέσα σε μία φόρμα για cupcakes τα ειδικά χαρτάκια και τα γεμίζουμε με το μείγμα.

Ψήνουμε σε υψηλή σχάρα για 20-25 λεπτά.

Αφαιρούμε από τον φούρνο και αφήνουμε για 30 λεπτά να κρυώσουν.

Για τη συναρμολόγηση

Βάζουμε το frosting και τη γέμιση σε δύο διαφορετικά κορνέ.

Παίρνουμε τα cupcakes και με ένα μικρό μαχαίρι ανοίγουμε στη μέση, από την πάνω πλευρά, μία τρύπα. (Αν θέλουμε μπορούμε να κρατήσουμε το κομμάτι του κέικ που αφαιρέσαμε για το στόλισμα).

Παίρνουμε το κορνέ με τη γέμιση και γεμίζουμε το κενό που κάναμε στο cupcake.

Παίρνουμε το κορνέ με το frosting και επικαλύπτουμε το cupcake.

Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία για όλα τα cupcakes μας.

Σερβίρουμε με λιωμένη λευκή σοκολάτα και με κομμάτια σοκολάτας.

Ο δεύτερος κύκλος του Survivor είναι προ των πυλών, με την πρεμιέρα του να έχει προγραμματιστεί για τις 21 Ιανουαρίου.

 Με δυο διαφορετικά βίντεο στον επίσημο λογαριασμό του παιχνιδιού επιβίωσης στο Facebook, ο ΣΚΑΙ ανακοίνωσε τους 24 διαγωνιζόμενους.

 Αυτοί είναι:

 Διάσημοι: 

 Κατερίνα Δαλάκα

Νάσος Παπαργυρόπουλος

Όλγα Φαρμάκη

Γιάννης Τσίλης

Στέλιος Κρητικός

Ελένη Χατζίδου

Γιάννης Δρυμωνάκος

Ξένια – REC

Μιχάλης Μουρούτσος

Μαρία Σαμαρίνου

Αλέξανδρος Παρθένης

Κατερίνα Χαλικιά

Μαχιμοι: 

Θοδωρής Θεοδωρόπουλος

Βιργινία Δικαιούλια

Νίκος Θωμάς

Αγγελική Κοκαλίτσα

Ηλίας Γκότσης

Μαρίνα Πήχου

Χάρης Γιακουμάτος

Ροδάνθη Καπαρού

Νικόλας Αγορού

Ντάρια Τουρόβνικ

Μελίνα Μεταξά

Κωνσταντίνος Τσεπάνης

Αποχαιρετώντας το 2017 στην Κοιλάδα του Αχελώου... στα Ψηλά Βουνά,  μεταξύ ουρανού & Αχελώου! Η Ευρωπαϊκή σημαία στη "σκεπή" της Κοιλάδας.

Εξόρμηση στη "σκεπή" της Κοιλάδας του Αχελώου πραγματοποίησε η Ομάδα πεζοπορίας & ορειβασίας Ορεινού Βάλτου και Κοιλάδας Αχελώου στο τέλος της χρονιάς.

Οι εξορμήσεις αυτές γίνονται στο πλαίσιο της ανάδειξης του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς για το ενδιαφέρον εναλλακτικού ποιοτικού τουρισμού που παρουσιάζει η περιοχή της Κοιλάδας του Αχελώου - απ’ τη γέφυρα Κοράκου ως και τη γέφυρα Τατάρνας-  και μπορούν να συμμετέχουν όλοι όσοι αισθάνονται νέοι κι αγαπούν τις αθλητικές δραστηριότητες κοντά στην καθαρή φύση.

Τα πεντακάθαρα τρεχούμενα νερά του Αχελώου- οι καταρράκτες του, τα αλπικά δάση, τα ψηλά βουνά, το ποτάμι και τα λιμνάζοντα νερά του Ασπροποτάμου προκαλούν και προσκαλούν για κάθε είδους αθλητικές δραστηριότητες με θέμα τον εναλλακτικό ποιοτικό τουρισμό όπως κολύμπι στα ορεινά, πεζοπορίες, ορειβασίες, αναρρίχηση, βαρκάδα, κανόε καγιάκ, παρατήρηση της άγριας ζωής, πολιτιστικό τουρισμό σε παραποτάμια θρησκευτικά & αρχαιολογικά μνημεία του του μυθικού Αχελώου

Στόχος Ομάδας όπως επισημαίνουν τα μέλη είναι:  "να ξαναφτιάξουμε τα παλιά μονοπάτια των προγόνων μας, σημείο-πέρασμα με τουριστικό ενδιαφέρον, αξιοποιώντας τις ομορφιές της περιοχής μας και συνοδεύουμε αποστολές με θέμα τον πολιτισμό και το περιβάλλον."Πρωτο Θέμα

 

Πολύς λόγος γίνεται το τελευταίο καιρό για το μέλλον των diesel κινητήρων, τους οποίους… τιμάμε ιδιαίτερα στην Ελλάδα, μετά και την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Είναι ένα θέμα που έχει αναδείξει πρώτο το newsauto.gr από το 2015, πριν οι σημερινές… κραυγές ήταν ακόμα ψίθυροι.

Πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει, και όλα συζητιούνται. Και τα ίδια τα κράτη παίρνουν μέτρα ενάντια στην ατμοσφαιρική ρύπανση, “κυνηγώντας” ουσιαστικά τα παλιά αυτοκίνητα και κυρίως τα παλιά diesel.

Αλήθεια, πεθαίνουν οι diesel κινητήρες; Εμείς θα το θέταμε διαφορετικά αυτό το ερώτημα: Πεθαίνουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης;

Ακόμα κανείς, δεν αποδεικνύει τίποτα με ουσιαστικά επιχειρήματα.

 Βρίσκεται φωλιασμένο μέσα στην αγκαλιά της άγριας ευρυτανικής φύσης, περιτριγυρισμένο από γάργαρες πηγές, βελανιδιές και καστανιές εκατοντάδων ετών και με τον θηριώδη ψηλόβραχο της Τσούκας να στέκει ακοίμητος φρουρός από πάνω του. Πιθανολογείται μάλιστα ότι το όνομα Βράχα έλκει την καταγωγή του από αυτόν ακριβώς τον επιβλητικό βράχο. Η κτητορική επιγραφή μας πληροφορεί ότι ο ναός κατασκευάστηκε το 1745, ενώ η τοιχογράφησή του ολοκληρώθηκε το 1753. Το μοναστήρι όμως χρονολογείται πολλούς αιώνες πριν, αλλά είναι άγνωστη η ακριβής χρονολογία της ίδρυσης του.

 Έχει, όμως, επιβεβαιωθεί η “εκ βάθρου και θεμελίου” ανακαίνιση της μονής στα 1745 - 1753.   Το προγενέστερο της ανακαίνισης κτίσμα, που υπήρχε εκεί, καταστράφηκε, στο μεγαλύτερο μέρος του, από επιδρομές, ενώ γίνεται λόγος και για μία θανατηφόρα επιδημία που έπληξε, στις αρχές του 18ου αιώνα τον τόπο και ερήμωσε και τη μονή για παραπάνω από δυόμιση δεκαετίες.  Τοιχογραφίες, μια μικρή καμπάνα της μονής (1585), μια παλιά δεσποτική εικόνα “Ο Σωτήρ” (1664), τμήματα τέμπλου, καθώς και χειρόγραφα κι άλλα αξιολογημένα κειμήλια που χρονολογήθηκαν από το 16ο αιώνα, μαρτυρούν ως πιθανότερη χρονολογία ίδρυσης της μονής της Βράχας περίπου το 1600.

 Πρόκειται για αγιορείτικο τρίκογχο ναό, με στοιχεία παρόμοια με αυτά των παλιών μοναστηριών της Στάνας Επινιανών και της Σωτήρας στην Α. Φραγκίστα.Εντυπωσιάζει το μικρό καθολικό με το επίχρυσο τέμπλο, την εξαιρετική διακόσμηση, τις σπάνιες τοιχογραφίες και τις περίτεχνες εικονογραφήσεις με πλήθος θεμάτων από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Εικονογραφικά αναπτύσσονται και οι τρεις κύκλοι, ο Λειτουργικός, ο Χριστολογικός και ο Αγιολογικός, με εμβόλιμα παράλληλα θέματα, που αποδίδονται στην επίδραση του Διονυσίου και στη βορειοδυτική γωνία ιστορούνται οι δύο δωρητές κρατώντας το ομοίωμα της εκκλησίας, ο ηγούμενος της μονής Δαμασκηνός και ο Δημήτριος ο προσκυνητής. 

 Ως ζωγράφοι πιθανολογούνται οι αγιογράφοι Γεώργιος Γεωργίου και Γεώργιος Αναγνώστου, μαθητές του Διονυσίου εκ Φουρνάς.  Επίσης λέγεται ότι σε κάποιους τοίχους του ναού υπήρχαν και υπογραφές σημαντικών αγωνιστών της επανάστασης, μαζί και αυτή του Καραϊσκάκη, οι οποίες όμως σκεπάστηκαν με χρώμα κατά τη δεκαετία του 1930, όπως δυστυχώς χαράχτηκε με τα ονόματα κάποιων άμυαλων επισκεπτών και ο διακοσμημένος εξωνάρθηκας του ιστορικού μοναστηριού.Η Μονή γιορτάζει στις 6 Αυγούστου.

Δείτε το Βίντεο του Ανδρέα Κουτσοθανάση.

Επάξια στην πρώτη θέση για το 2017 το βίντεο-drone με εικόνες απο την Ευρυτανική πρωτεύουσα

Πρώτο ανάμεσα σε 21 video drone που επιλέχτηκαν ως φιναλίστ του διαγωνισμού Best Aerial Video στο travelwithdrone.com είναι τελικά μετά και την ψηφοφορία το εκπληκτικό βίντεο με εικόνες απο το Καρπενήσι που το δημιούργησε ο σχεδιαστής χειροποίητων κουστουμιών Τάκης Γιαννέτος

Η ελληνική συμμετοχή κατάφερε να φτάσει στην κορυφή ξεπερνώντας συμμετοχές από το Κατάρ, την Μαλαισία, την Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Βιετνάμ, την Νορβηγία, την Κίνα και την Ισλανδία.

Δήμος Καρπενησίου:Με την ανατολή του 2018 το Καρπενήσι μας στην κορυφή του κόσμου

Για ακόμα μια φορά, το Καρπενήσι πρωταγωνίστησε και βρέθηκε στην κορυφή του κόσμου. Ο Τάκης Γιαννέτος με ένα εντυπωσιακό εναέριο βίντεο από τον πανέμορφο τόπο μας, συμμετείχε και κατέκτησε την 1η θέση και το χρυσό βραβείο στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό “ The Best Drone Videos 2017”. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 21 video drone καταξιωμένων επαγγελματιών του Hollywood και όχι μόνο. Στην τελικό όμως πέρασαν οι συμμετοχές από το Κατάρ, Μαλαισία, Γαλλία, Ηνωμένες Πολιτείες, Βιετνάμ, Νορβηγία, Κίνα, Ισλανδία και Ελλάδα. 

Είμαστε όλοι υπερήφανοι που το μαγευτικό Καρπενήσι μας βρέθηκε για άλλη μια φορά στην κορυφή του κόσμου. Το καλύτερο δώρο για όλους μας και το πιο αισιόδοξο μήνυμα για το 2018. 

Πολλά συγχαρητήρια και θερμές ευχαριστίες στον Τάκη Γιαννέτο για το καταπληκτικό βίντεο.

 Δείτε ΕΔΩ τους φιναλιστ 

Επικοινωνήστε μαζί μας στο vimapoliti@gmail.com ή απευθείας στην φόρμα επικοινωνίας

Please, enter your name
Please, enter your e-mail address Mail address is not not valid
Please, enter your message