«Πράξη ανίερη» χαρακτηρίζει ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης τον βανδαλισμό από αγνώστους του μνημείου για τον αστυνομικό Νεκτάριο Σάββα, ο οποίος δολοφονήθηκε εν ώρα υπηρεσίας, από τρομοκράτες.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα το όνομα του, δόθηκε στο δρομάκι που έπεσε νεκρός πριν από 12 χρόνια και έγιναν αποκαλυπτήρια της πλάκας την οποία έσπασαν και βανδάλισαν σήμερα οι άγνωστοι δράστες.

« Η βεβήλωση του μνημείου του Νεκτάριου Σάββα είναι πράξη ανίερη. Ο φανατισμός, το μίσος και η τυφλή βία δεν έχουν θέση στην Αθήνα. Είναι λίγοι και είμαστε πολλοί» έγραψε ο δήμαρχος Αθηναίων στην ανάρτησή του στο facebook.

 

Για «αγκάθια» στην ηλεκτρονική διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έκανε λόγο το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας, το οποίο έστειλε μάλιστα επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς και τον διοικητή της ΑΑΔΕ, καταγράφοντας ένα προς ένα τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα μέλη του. Η Εφορία φρόντισε πάντως να δώσει διευκρινίσεις για καθένα από το θέματα που έθεσε το ΟΕΕ.

Πότε «τσεκάρονται» τα ακίνητα από την Εφορία

Συγκεκριμένα, από τις απαντήσεις –διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ στα προβλήματα που της έχουν μεταφερθεί προκύπτουν εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως το ότι διπλο-τριπλο τσεκάρονται οι αγοραπωλησίες ακινήτων, πώς οι πληττόμενοι πρέπει να δηλώσουν σε συγκεκριμένο κωδικό τα ηλεκτρονικά τους έξοδα ή ότι οι αποζημιώσεις της πανδημίας συμπληρώνονται προαιρετικά περισσότερο για την περίπτωση κάλυψης τεκμηρίων. Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ απαντώντας στα ερωτήματα του Οικονομικού Επιμελητηρίου τονίζει:

«1. Ως προς τα αναφερόμενα στην επιστολή σας για τον Πίνακα 5 (Δευτερεύουσα κατοικία)

Εντοπίστηκε πρόβλημα ορθής απεικόνισης της δευτερεύουσας κατοικίας στην εκτύπωση, ενώ τα υπόλοιπα πεδία όπως και ο υπολογισμός του τεκμηρίου εμφανίζονταν ορθά. Το πρόβλημα έχει ήδη διορθωθεί από την προηγούμενη εβδομάδα και πριν από την αποστολή της επιστολής σας.

2. Ως προς τα αναφερόμενα στην επιστολή σας για το τεκμήριο αγοράς ακινήτων (κωδ. 735-736)

Σύμφωνα με το νόμο, στην περίπτωση απόκτησης ακινήτου, ως δαπάνη αγοράς λαμβάνεται το πραγματικό τίμημα, όπως έχει καταγραφεί στα ηλεκτρονικά βιβλία μεταγραφής Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων των ΔΟΥ και όχι η τυχόν μικρότερη αντικειμενική αξία. Οπότε στην περίπτωση αναγραφής στη δήλωση μικρότερου ποσού, η δήλωση οδηγείται για έλεγχο στη ΔΟΥ και ο φορολογούμενος χρειάζεται να αποστείλει ψηφιακά το αντίστοιχο συμβόλαιο αγοράς στη ΔΟΥ για την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης της δήλωσης.

Συνεπώς, όσα αναφέρονται στην επιστολή σας δεν είναι «σφάλμα», αλλά εφαρμογή των συστημικών ελέγχων για την ορθή δήλωση των δαπανών απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με τα συμβόλαια που οι φορολογούμενοι έχουν υπογράψει.

Πώς δηλώνονται οι ηλεκτρονικές δαπάνες

3. Ως προς τα αναφερόμενα στην επιστολή σας για τους εξαιρούμενους από τις δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (κωδ. 023-024) και κωδικοί πληττομένων (κωδ.985-986). Οι κωδικοί αυτοί 023-024 αφορούν τα πρόσωπα που γενικώς απαλλάσσονται από την υποχρέωση επίκλησης δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, καθώς και, ειδικά για φέτος, τους φορολογουμένους άνω των 60 ετών (ειδικά για τους τελευταίους, η σχετική πληροφορία λαμβάνεται από το αρχείο του μητρώου της ΑΑΔΕ).

Οι κωδικοί αυτοί δεν συμπληρώνονται από πληττόμενους από την πανδημία. Γι' αυτούς, προστέθηκαν επιπλέον κωδικοί στον πίνακα 9 (κωδ.985-986), οι οποίοι προ-συμπληρώνονται με βάση τα διαθέσιμα αρχεία και οι φορολογούμενοι αυτοί απαλλάσσονται φέτος τόσο από την υποχρέωση επίκλησης δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής δαπάνες όσο και, υπό προϋποθέσεις, από για τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης. Συνεπώς, δεν υπάρχει κάποια περίπτωση δικαιούχων εξαίρεσης από την επίκληση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής που δεν έχει αντιμετωπιστεί μέσα από την εφαρμογή υποβολής δηλώσεων Ε1.

4. Ως προς τα αναφερόμενα στην επιστολή σας για τις δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής (κωδ. 049-050)

Όπως και κατά τα προηγούμενα έτη, και φέτος οι κωδικοί 049-050 δεν προσυμπληρώνονται από την ΑΑΔΕ, καθώς την πλήρη εικόνα των εν λόγω δαπανών έχει ο ίδιος φορολογούμενος. Για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων, υπάρχει σχετικό πεδίο όπου ο κάθε φορολογούμενος μπορεί να δει τα ποσά ετήσιων δαπανών που έχει αποστείλει γι' αυτόν η τράπεζά του. Εφόσον συμφωνεί με αυτά, μπορεί να μεταφέρει το άθροισμα τους στους παραπάνω κωδικούς. Εφόσον διαπιστώσει κάποιο σφάλμα, μπορεί να συμπληρώσει το ορθό κατά την κρίση του ποσό. Συνεπώς, η διαδικασία αυτή είναι από ετών γνωστή και δεν αποτελεί ειδικό ζήτημα ή πρόβλημα των φετινών δηλώσεων.

Τι ισχύει με τις αποζημιώσεις –ενισχύσεις

5. Ως προς τα αναφερόμενα στην επιστολή σας για την προσυμπλήρωση ποσών που αποτελούν εισόδημα ή αποζημίωση (κωδ.617-618 και κωδ.781-782, αντίστοιχα)

Για τα ποσά που υπόκεινται σε φόρο ή αποτελούν εισόδημα που όμως απαλλάσσεται από φόρο και εισφορά αλληλεγγύης (κωδ. 617-618), διενεργείται προσυμπλήρωση από την ΑΑΔΕ με βάση τα στοιχεία που αποστέλλουν οι φορείς που τα χορήγησαν. Αν δεν έχει αποσταλεί σχετικό αρχείο από τον αρμόδιο φορέα, μπορούν να συμπληρωθούν από τον ίδιο το φορολογούμενο (κωδ. 657 - 658).

Τα ποσά που δεν αποτελούν εισόδημα αλλά αποζημίωση συμπληρώνονται προαιρετικά από τον φορολογούμενο στους κωδικούς 781 - 782 και χρησιμεύουν μόνο στην κάλυψη τεκμηρίων διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Στην κατηγορία αυτή ανήκει και η συντριπτική πλειονότητα των ενισχύσεων που δόθηκαν εντός του 2020 για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Όπως γνωρίζετε, τα ποσά των κωδικών 781 -782 συμπληρώνονται από τον ίδιο τον φορολογούμενο, ο οποίος τα γνωρίζει και τα επικαλείται. Ωστόσο, για την περαιτέρω διευκόλυνση των φορολογουμένων, για πρώτη φορά φέτος, η ΑΑΔΕ προχώρησε σε προσυμπλήρωση των κωδικών 781 - 782.

Ειδικότερα, από την προηγούμενη εβδομάδα, έχει προσυμπληρώσει στους κωδικούς αυτούς ποσά Επιστρεπτέας Προκαταβολής και Αποζημιώσεων Ειδικού Σκοπού που καταβλήθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών μέσω της ΑΑΔΕ και είναι σε διαρκή συνεργασία με τους λοιπούς φορείς που χορήγησαν αντίστοιχες ενισχύσεις αποζημιωτικού χαρακτήρα, ώστε να τις συμπεριλάβει και αυτές στους κωδικούς 781 - 782.

6. Ως προς τα αναφερόμενα στην επιστολή σας για το περιεχόμενο αναλυτικής κατάστασης για τα μισθώματα ακίνητης περιουσίας (έντυπο Ε2)

Τα ποσά που συμψηφίστηκαν εντός του 2020 με οφειλές στη φορολογική διοίκηση, λόγω είσπραξης μειωμένου μισθώματος, δεν αναγράφονται στη δήλωση (Ε2), καθώς οι συμψηφισμοί φόρων δεν δύναται να καλύψουν τεκμήρια διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων.

7. Ως προς τα αναφερόμενα στην επιστολή σας για την συμπλήρωση ποσών που αποτελούν αφορολόγητα έσοδα (πίνακας ΣΤ' εντύπου Ε3)

Στο έντυπο Ε3 μεταφέρονται από την επιχείρηση τα δεδομένα των βιβλίων της, στα οποία πρέπει να έχουν καταχωρηθεί και οι αποζημιώσεις ή επιχορηγήσεις που η επιχείρηση έλαβε για την αντιμετώπιση των συνεπειών του covid 19. Τα πεδία του πίνακα ΣΤ' του εντύπου Ε3 δεν προσυμπληρώνονται».enikonomia.gr

Τι αλλάζει από 1η Ιουλίου στον ΦΠΑ εισαγωγών μικροδεμάτων μέσω διαδικτύου

Ενόψει της έναρξης ισχύος του νέου πλαισίου της ΕΕ στον τομέα του ΦΠΑ, σε σχέση με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές (e-commerce), και ειδικότερα τη φορολογική επιβάρυνση των μικροδεμάτων, που εισάγονται από τρίτες χώρες, από 1η Ιουλίου 2021, επέρχονται οι ακόλουθες αλλαγές:

• Όλες οι εισαγωγές δεμάτων αξίας έως 22 ευρώ, που παραγγέλνονται ηλεκτρονικά και σήμερα απαλλάσσονται του ΦΠΑ, υπόκεινται στον φόρο αυτό. Συνεπώς, οι καταναλωτές επιβαρύνονται με τον συντελεστή ΦΠΑ, που ισχύει στη χώρα μας (24% ή 13% ή 6%), αναλόγως του είδους του αγαθού.

• Προσοχή! Η επιβολή ΦΠΑ στα μικροδέματα σχετίζεται με τον χρόνο εισόδου τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι ανεξάρτητη από τον χρόνο της ηλεκτρονικής παραγγελίας ή την έναρξη αποστολής από τον πωλητή. Συνεπώς, μεμονωμένοι εισαγωγείς ή ταχυδρομικές εταιρείες, που εισάγουν από 1.7.2021 μικροδέματα στη χώρα μας, ανεξαρτήτως ποσού, οφείλουν να τηρήσουν την προβλεπόμενη τελωνειακή διαδικασία και να καταβάλουν -κατά περίπτωση, ανάλογα με το είδος του αγαθού- τον ΦΠΑ, που ισχύει.

 

«Αυτό που συνέβαινε συνιστά περίεργο, μη φυσιολογικό και άξιο διερεύνησης. Όσοι μπήκαν στη ΜΕΘ Covid Αγρινίου πέθαναν όλοι», τόνισε σε δηλώσεις του ο βουλευτής Μάριος Σαλμάς

Δριμύ «κατηγορώ» εξαπέλυσε ο βουλευτής Μάριος Σαλμάς, επισκεπτόμενος σήμερα το Νοσοκομείο Αγρινίου.

Μετά από συνάντησή του με τον διοικητή, Ανδρέα Τσώλη προχώρησε σε δηλώσεις, στις οποίες και παρουσίασε με συγκεκριμένα στοιχεία την κατάσταση που επικρατεί σε ότι αφορά τη θνητότητα στο ΜΕΘ Covid του Νοσοκομείου Αγρινίου.

Σύμφωνα με το agriniopress ζήτησε δε την άμεση παραίτηση – απομάκρυνση του διοικητή από τη θέση του.

Στις δηλώσεις του τόνισε ότι «Αυτό που συνέβαινε συνιστά περίεργο, μη φυσιολογικό και άξιο διερεύνησης. Όσοι μπήκαν στη ΜΕΘ Covid Αγρινίου πέθαναν όλοι. Βεβαίως η ασθένεια είναι σοβαρή και με υψηλή θνητότητα αλλά ποσοστό 100% δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα στη ΜΕΘ Covid νοσηλεύτηκαν πλην δύο ασθενών που νοσηλεύονταν μέχρι και τη συνάντηση, 39 ασθενείς, οι 38 απεβίωσαν μέσα στη μονάδα και ο ένας αφού μεταφέρθηκε σε άλλο νοσοκομείο. Από τους δύο που νοσηλεύονταν την ώρα που μιλούσα με τον διοικητή έχασε τη ζωή του ο ένας. Καλές οι συσκέψεις αλλά κάποια στιγμή αυτό πρέπει να τελειώσει».

Μάλιστα, τα ποσοστά θνητότητας στους νοσηλευόμενους στην κλινική covid είναι επίσης υψηλά καθώς από τους 580 που νοσηλεύτηκαν έχασαν τη ζωή τους 61. Αθροιζόμενοι με τους υπόλοιπους της ΜΕΘ, έχουν χάσει τη ζωή τους συνολικά 101 άνθρωποι. Το ποσοστό θνητότητας στην κλινική αγγίζει στο 17,2 %.

Ο κ. Σαλμάς εν συνεχεία υπογράμμισε κατηγορηματικά ότι υπήρξαν λανθασμένοι χειρισμοί από μεριάς διοικητή και ότι οι βαρύτατες ευθύνες που φέρει θα διερευνηθούν. «Αυτά τα ποσοστά θνητότητας όφειλαν να προσλεκύσουν την προσοχή. Όταν τον ρώτησα αν το αξιολόγησε μου απάντησε εγώ είμαι λογιστής, δεν έχω γνώση ιατρικής και έπρεπε κάποιος να μου το πει, παρά το γεγονός ότι ενημερωνόταν καθημερινά για τους θανάτους».

Ανέφερε ότι έχει διοικητικές και ποινικές ευθύνες που πρέπει να διερευνηθούν από την Εισαγγελία Αγρινίου. «Δεν πρόσεξε ποτέ ότι υπήρχε μεγάλο ποσοστό. Δε ζήτησε τη γνώμη του επιστημονικού συμβουλίου, δε ζήτησε τη γνώμη της διευθύντριας της ιατρικής υπηρεσίας, με την οποία είπε ότι έχουν πολύ κακή σχέση και δεν μιλάνε. Δεν ζήτησε τη βοήθεια της Υγειονομικής Περιφέρειας, ούτε τη βοήθεια εξειδικευμένων επιστημόνων από γειτονικά νοσοκομεία για να έρθουν να συνδράμουν και να προτείνουν λύσεις, δεν ζήτησε βοήθεια από εμάς».

Εν συνεχεία υπογράμμισε ότι «ακόμη και το νοσηλευτικό προσωπικό που ήρθε η διευθύντρια της νοσηλευτικής υπηρεσίας το διαχειρίστηκε με λανθασμένο τρόπο».

Αναφέρθηκε ακολούθως σε μία σειρά άλλων θεμάτων στα οποία ο κ. διοικητής είχε πλήρη άγνοια. «Παρότι το Νοσοκομείο αυτό φτιάχτηκε με τις καλύτερες προδιαγραφές είχε την ατυχία να έχει σειρά πολύ κακώς διοικήσεων που ήρθαν εδώ για να μάθουν. Εκτιμώ και σέβομαι την προσπάθεια όλου του προσωπικού που συνέβαλαν σε αυτή τη “μάχη” όμως κάτι πρέπει να αλλάξει».

Στο σημείο αυτό, ο κ. Σαλμάς ζήτησε την παραίτησή του, τονίζοντας ότι επικοινώνησε με το Υπουργείο Υγείας για την άμεση απομάκρυνσή του. «Κάθε μέρα που παραμένει, όποιος δεν τον απομακρύνει αναλαμβάνει ακέραια την διοικητική και ποινική ευθύνη», ανέφερε.

Σενάρια ανασχηματισμού έρχονται στο φως. Με απώτερο ορίζοντα τον Σεπτέμβρη, όλα δείχνουν ότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης ετοιμάζει το… νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο θα σηματοδοτήσει το… νέο ξεκίνημα μετά την σκληρή περιπέτεια της πανδημίας.

Φωτιές άναψαν στα υπουργικά γραφεία καταρχήν οι δηλώσεις του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη στην εκπομπή «direct» του Alpha, όπου δήλωσε με νόημα ότι… σε μία ομάδα δεν μπορεί όλη η ενδεκάδα να αποδίδει το ίδιο! Κι αμέσως… μύρισε ανασχηματισμός και όλοι θέλουν να… μάθουν τι σκέφτεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Προφανώς ο πρωθυπουργός έχει την πλήρη και τη μεγάλη εικόνα για ολόκληρη την κυβέρνηση. Και προφανώς όλοι και όλα αξιολογούνται» δήλωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, πυροδοτώντας περαιτέρω τα σενάρια…

Δεν είναι λίγα τα κυβερνητικά στελέχη που πιστεύουν ότι ο ανασχηματισμός είναι ένα από τα επόμενα χαρτιά που έχει στο μανίκι του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για να ρίξει στο τραπέζι… Όπως δηλώνουν σε συνομιλητές τους, η εκτίμηση τους είναι ότι οπωσδήποτε το φθινόπωρο το υπουργικό συμβούλιο θα έχει άλλη σύνθεση.

Τα δυο σενάρια για το… timing του ανασχηματισμού

Σύμφωνα με πληροφορίες στο κυβερνητικό επιτελείο υπάρχουν δύο απόψεις για τον καταλληλότερο χρόνο να αλλάξει το κυβερνητικό σχήμα.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το καλύτερο timing για τον ανασχηματισμό είναι να συμπέσει με τη συμπλήρωση 2 χρόνων της κυβέρνησης στην εξουσία, δηλαδή κοντά στις 7 Ιουλίου. Το σκεπτικό είναι ότι ως τότε η χώρα θα έχει επιστρέψει σε μία καταρχήν κανονικότητα, η κυβέρνηση θα έχει ολοκληρώσει όλο το πλάνο στήριξης όσων επλήγησαν από την πανδημία, ο τουρισμός θα έχει αρχίσει να σημειώνει ανοδική πορεία… Τότε εκτιμούν ότι είναι η στιγμή η κυβέρνηση να δώσει το σήμα ότι ξεκινά να ξετυλίγει το μεταρρυθμιστικό της έργο, στη μετά την πανδημία εποχή.

Η εναλλακτική πρόταση στο τραπέζι είναι ο ανασχηματισμός να γίνει κοντά στον Δεκαπεντάγουστο, σε μια εποχή που η επικαιρότητα παραδοσιακά είναι «χαλαρή», και πριν την τελική ευθεία για την παρουσία του Πρωθυπουργού στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες στο μικροσκόπιο της αξιολόγησης από τον πρωθυπουργού είναι βασικά τα υπουργεία που σχετίζονται άμεσα με την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ μεταξύ άλλων, στον σχεδιασμό του Κυριάκου Μητσοτάκη φέρεται να είναι η ενίσχυση του οικονομικού επιτελείου προκειμένου να «τρέξει» πιο γρήγορα η αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.newsit.gr

Η αξιωματική αντιπολίτευση καταγγέλλει την κυβέρνηση για υπονόμευση των δημοκρατικών θεσμών με στόχο να παρατείνει τον χρόνο ζωής της ● ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝ.ΑΛΛ. και Ελληνική Λύση υπέρ της τροπολογίας που εμποδίζει στα καταδικασμένα μέλη της Χ.Α. να κατέβουν στις επόμενες εκλογές με δικά τους κόμματα ● Επιφυλακτικό το ΚΚΕ, για «επικίνδυνες κερκόπορτες στο δημοκρατικό πολίτευμα» κάνει λόγο και το ΜέΡΑ25.

Την κατάργηση της απλής αναλογικής στην Αυτοδιοίκηση ψηφίζει σήμερα η Ολομέλεια της Βουλής, ενώ αναμένονται και παρεμβάσεις των πολιτικών αρχηγών. Το νομοσχέδιο του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη καταψηφίζει σύσσωμη η αντιπολίτευση, πλην μίας τροπολογίας ευρύτερης αποδοχής που εμποδίζει στα καταδικασμένα μέλη της Χρυσής Αυγής να κατέβουν στις επόμενες εκλογές με δικά τους κόμματα (π.χ. περίπτωση Ηλία Κασιδιάρη).

Οσον αφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η κυβερνητική πλευρά υπερασπίζεται την «κυβερνησιμότητα» της εκλογής με 43% έναντι της «αντιπροσωπευτικότητας», με βουλευτές όπως ο Θάνος Πλεύρης (Ν.Δ.) να κατηγορούν τον ΣΥΡΙΖΑ ότι επέλεξε την απλή αναλογική για να μην μπορούν να διοικηθούν οι δήμοι ώστε η Κουμουνδούρου να διεκδικήσει ένα μερίδιο εξουσίας.

Στον αντίποδα η αξιωματική αντιπολίτευση καταγγέλλει την κυβέρνηση για υπονόμευση των δημοκρατικών θεσμών με στόχο να παρατείνει τον χρόνο ζωής της. «Φτιάχνετε πλασματικές πλειοψηφίες και καταργείτε την αντιπολίτευση», τόνισε η Ολγα Γεροβασίλη (ΣΥΡΙΖΑ). «Δεν πρόκειται περί κυβερνησιμότητας, πρόκειται περί χειραγώγησης της κυβέρνησης πάνω στην Τοπική Αυτοδιοίκηση», συμπλήρωσε ο Νίκος Βούτσης (ΣΥΡΙΖΑ).

«Με το σημερινό σύστημα του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να κυβερνήσει ο δήμαρχος της πλειοψηφίας, ενώ με το αυριανό σύστημα της κυβέρνησης καθίσταται παντοδύναμος ο δήμαρχος της μειοψηφίας», σημείωσε ο Γιώργος Καμίνης (ΚΙΝ.ΑΛΛ.), επιμένοντας στο 50% συν ένα για εκλογή από την πρώτη Κυριακή. Κομματικοποίηση και διχασμό των τοπικών κοινωνιών κατήγγειλε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος.

Οσον αφορά την τροπολογία για τη Χρυσή Αυγή, ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης κάλεσε τα κόμματα να την υπερψηφίσουν, λέγοντας ότι δεν μπορούν να αφαιρεθούν τα πολιτικά δικαιώματα χωρίς αμετάκλητη καταδίκη, αλλά μπορούν να παρθούν διοικητικά μέτρα. Αποκάλυψε μάλιστα ότι νέος σχηματισμός με επικεφαλής έγκλειστο στις φυλακές υπέβαλε αίτημα να του εγκριθεί η έκδοση κουπονιών για τη χρηματοδότησή του. «Η ανάδειξη σε κομματικά αξιώματα ατόμων που έχουν καταδικαστεί σε πρώτο βαθμό από τη Δικαιοσύνη και υποδύονται τους αρχηγούς κομμάτων, δεν είναι ανεκτή», είπε χαρακτηριστικά.

ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝ.ΑΛΛ. και Ελληνική Λύση τάσσονται υπέρ, με τον Γιάννη Ραγκούση (ΣΥΡΙΖΑ) να υπογραμμίζει ότι «εμείς όχι μόνο είμαστε θετικοί αλλά και επισπεύδοντες στο να αποστερήσουμε από τους εγκληματίες τη δυνατότητα να μπουν στη Βουλή». Επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο Νίκος Καραθανασόπουλος (ΚΚΕ) ζητώντας απόσυρση της ρύθμισης και αναλυτική συζήτηση, προειδοποιώντας για «εκτρωματικές διατάξεις που θα οδηγήσουν σε περιστολή δικαιωμάτων».

Για «επικίνδυνες κερκόπορτες στο δημοκρατικό πολίτευμα» κάνει λόγο και το ΜέΡΑ25 σε ανακοίνωσή του, αναφερόμενο σε φωτογραφική τροπολογία που αφορά τον Ηλ. Κασιδιάρη με στόχο όχι «να καταπολεμηθεί η Ακροδεξιά, αλλά να την καρπωθεί η Ν.Δ.».

Με περισσότερες επιλογές και επιδότηση ακόμη και σε ποσοστό 100%, το Πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» δίνει την ευκαιρία σε ακόμα 300.000 Έλληνες να οργανώσουν τις διακοπές τους και να ταξιδέψουν εντός της χώρας μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Τι αλλάζει στο Πρόγραμμα φέτος;

Ύστερα από τις πρωτοβουλίες της Υφυπουργού Τουρισμού κυρίας Σοφίας Ζαχαράκη, φέτος το πρόγραμμα εμφανίζεται σημαντικά βελτιωμένο, περισσότερο ευέλικτο κατά την αξιοποίησή του αλλά και ιδιαίτερα διευρυμένο προς όφελος χιλιάδων συμπολιτών μας. Με στόχο την ουσιαστική τόνωση του εγχώριου τουρισμού και την παροχή ίσων ευκαιριών στους πολίτες, φέτος δίνεται η δυνατότητα εξαργύρωσης των vouchers από τους δικαιούχους τους ακόμη και για την περίπτωση διαμονής διάρκειας μικρότερης των 4 διανυκτερεύσεων, όπως αρχικά όριζε το πρόγραμμα.

Παράλληλα, αυξάνεται σημαντικά το ποσοστό της επιδότησης της διαμονής: για διαμονή διάρκειας 2 ή 3 διανυκτερεύσεων επιδοτείται πλέον το σύνολο του κόστους (ανώτατο ποσό 40Ευρώ/ημέρα κατ’ άτομο) ενώ στην περίπτωση 4 διανυκτερεύσεων η επιδότηση ανέρχεται στο 80% της δαπάνης (ανώτατο ποσό 30Ευρώ/ημέρα κατ’ άτομο).

Τονίζεται ότι, ειδικά για την περίπτωση ΑΜΕΑ, η επιδότηση της διαμονής τους καλύπτει το σύνολο της δαπάνης (100%) για οποιαδήποτε διάρκεια διαμονής επιλέξουν.

Τέλος, κατόπιν σχετικών ενεργειών της Υφυπουργού Τουρισμού κυρίας Σοφίας Ζαχαράκη, στο πρόγραμμα εντάσσονται νέα καταλύματα ή τουριστικά γραφεία – πάροχοι, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο τις ευκαιρίες και τις επιλογές που διατίθενται μέσω του προγράμματος στους δικαιούχους του.

Όπως δήλωσε η Υφυπουργός Τουρισμού κυρία Σοφία Ζαχαράκη, «βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης και στοίχημα για το Υπουργείο, το οποίο πρέπει να κερδηθεί, είναι το επιτυχές άνοιγμα και η επανεκκίνηση του τουρισμού μας. Η προώθηση και η ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, ιδίως σε μία χρονιά όπως η φετινή, έχει ιδιαίτερα σπουδαία στρατηγική σημασία. Στόχος μας είναι να ενθαρρύνουμε και να αναζωπυρώσουμε το τουριστικό ενδιαφέρον και τη διάθεση των συμπολιτών μας να μετακινηθούν στην χώρα, να γνωρίσουν τις ομορφιές του τόπου μας, να αποκτήσουν εμπειρίες, πάντα με τους όρους ασφάλειας και υψηλής ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχουν οι πάροχοί μας. Για το σκοπό αυτό αυξάνουμε την ελκυστικότητα του προγράμματος, παρέχουμε νέες και περισσότερες δυνατότητες αξιοποίησης, αυξάνουμε το ποσοστό της επιδότησης, ενώ εντάσσουμε και νέους παρόχους. Παράλληλα, δρομολογήσαμε κάθε αναγκαία ενέργεια, ώστε μέχρι το τέλος της χρονιάς ακόμη 100.000 πολίτες να έχουν την δυνατότητα να ωφεληθούν από το Πρόγραμμα. Μετά το πέρας της προθεσμίας για την εκδήλωση του ενδιαφέροντος συνεργασίας των παρόχων, η πλατφόρμα θα ανοίξει εκ νέου για την υποβολή νέων αιτήσεων από ενδιαφερομένους».

Μέχρι πότε είναι δυνατή η εξαργύρωση των vouchers;

Λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που δημιούργησε η υγειονομική κρίση με τον οριζόντιο αποκλεισμό των μετακινήσεων, επισημαίνεται ότι έχει παραταθεί η ισχύς όλων των vouchers που δεν εξαργυρώθηκαν μέχρι και τις 31/12/2021.

Ποιοι είναι δικαιούχοι του προγράμματος;

Το Πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» απευθύνεται σχεδόν στο σύνολο των Ελλήνων πολιτών. Η επιλογή των δικαιούχων γίνεται κατόπιν κλήρωσης των αιτήσεων που υποβλήθηκαν μέσω της πλατφόρμας www.tourism4all.gov.gr. Κριτήριο για την υποβολή της αίτησης είναι το ετήσιο ατομικό εισόδημα να μην ξεπερνά τα 16.000 ευρώ ή τα 28.000 στην περίπτωση οικογένειας, με προσαύξηση 1.500 ευρώ ανά ανήλικο τέκνο.

Ποιες οι δυνατότητες που παρέχει το Πρόγραμμα;

Το πρόγραμμα αφορά στην επιδότηση της διαμονής και, κατά περίπτωση, της χρήσης λοιπών τουριστικών υπηρεσιών (μεταφορά, ξενάγηση σε μουσείο, καταδύσεις κ.ο.κ.) μέσω της χορήγησης ειδικών κουπονιών (vouchers) στους δικαιούχους που επιλέγονται.

Είναι ίσως το ευρύτερο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού μέσω του οποίου η Ελληνική Κυβέρνηση στηρίζει τον τουριστικό κλάδο σε μία από τις πιο δύσκολες περιόδους. Ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 100 εκ. Ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν σε 365.603 vouchers από τα οποία μπορούν να ωφεληθούν περισσότεροι από 600.000 Έλληνες.

Επισημαίνεται ότι την περασμένη χρονιά και παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες, περισσότεροι από 46.000 δικαιούχοι είχαν την ευκαιρία να οργανώσουν το ταξίδι τους στο εσωτερικό της χώρας μέσω του προγράμματος και μάλιστα με τρόπο εύκολο, δίκαιο και αδιάβλητο.

Κατά περίπτωση, είναι δυνατή η χορήγηση voucher είτε για εξαργύρωση απευθείας σε τουριστικό κατάλυμα ενταγμένο στο Μητρώο Παρόχων του Προγράμματος είτε σε τουριστικό γραφείο, το οποίο ομοίως έχει ενταχθεί στο Μητρώο.

Αναλυτικότερα, οι δυνατότητες που παρέχονται από φέτος μέσω του Προγράμματος έχουν ως εξής:

Α. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ VOUCHERS ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ

Όλοι οι δικαιούχοι που δεν έκαναν χρήση του voucher μπορούν να επιλέξουν διαμονή 2 ή 3 ή 4 ημερών επιδοτούμενη έως και 100% στα καταλύματα ως εξής:

1. 2 ή 3 ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΕΙΣ

Επιδότηση 100% με ανώτερο ποσό τα 40€/την ημέρα/το άτομο

(ισχύει για όλους)

ή

2. 4 ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΣΕΙΣ

Επιδότηση 80% με ανώτερο ποσό τα 30€/την ημέρα/το άτομο

Επιδότηση 100% για ΑΜΕΑ με ανώτερο ποσό τα 30€/την ημέρα/το άτομο

Β. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ VOUCHERS TOYΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ

Οι δικαιούχοι έχουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε τουριστικό γραφείο – πάροχο για τη δημιουργία τουριστικού πακέτου, με συνδυασμό δύο ή και περισσότερων τουριστικών υπηρεσιών. Επιδοτείται έως και το πενήντα τοις εκατό (50%) ή εξήντα τοις εκατό (60%) για τις κατηγορίες ατόμων με ποσοστό νοητικής ή σωματικής αναπηρίας τουλάχιστον 67%, του τουριστικού πακέτου που προσφέρει ο πάροχος/τουριστικό γραφείο, με ανώτατο όριο κατ’ άτομο (δικαιούχο ή ωφελούμενο) τα εκατόν είκοσι ευρώ (120€).

Πού θα βρω τον κατάλογο Καταλυμάτων

Ο κατάλογος με το Μητρώο Παρόχων είναι προσβάσιμος μέσω της εφαρμογής www.tourism4all.gov.gr και επικαιροποιείται: ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΠΑΡΟΧΩΝ – ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ

Πού θα βρω τον κατάλογο Τουριστικών Γραφείων

Ο κατάλογος με το Μητρώο Παρόχων είναι προσβάσιμος μέσω της εφαρμογής www.tourism4all.gov.gr και επικαιροποιείται: ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΠΑΡΟΧΩΝ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ.

Επισημαίνεται ότι το πρόγραμμα διευρύνεται ακόμη περισσότερο, καθώς προσεχώς αναμένεται η ένταξη και νέων παρόχων στους υφισταμένους καταλόγους.

Θα δοθεί η δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων;

Το Υπουργείο Τουρισμού, κατόπιν πρωτοβουλίας που έλαβε η Υφυπουργός Τουρισμού, έχει ήδη δρομολογήσει τις αναγκαίες ενέργειες, ώστε να δοθεί η δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων από ενδιαφερομένους, οι οποίοι δεν έχουν μέχρι σήμερα λάβει voucher. Το άνοιγμα της πλατφόρμας θα επικοινωνηθεί προσεχώς με νεώτερη ανακοίνωση του Υπουργείου, ενώ η διαδικασία για την υποβολή των αιτήσεων παραμένει η ίδια. Από το νέο αυτό επικείμενο κύκλο εφαρμογής του προγράμματος θα έχουν τη δυνατότητα να ωφεληθούν ακόμη 100.000 συμπολίτες μας.

Όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην εφαρμογή του Προγράμματος: www.tourism4all.gov.gr

Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για ρύθμιση χρεών των φυσικών προσώπων και των μικρών επιχειρήσεων προς την εφορία και τα ταμεία έως 240 δόσεις και έως 420 δόσεις για χρέη προς τις τράπεζες, αλλά προβλέπεται και κούρεμα κεφαλαίου, εφόσον αυτό αποφασίσει ο συμβιβασμός μεταξύ των μερών. Οι ρυθμίσεις θα γίνονται πλέον αυτόματα, χωρίς δηλαδή την παρέμβαση υπαλλήλου, χωρίς κόστος και γραφειοκρατία με έναν αλγόριθμο μέσα από τον υπολογιστή. Μεταξύ άλλων οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

-Οι αιτήσεις

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται μέσω της ειδικής πλατφόρμας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ), και σημειώνεται ότι το νέο πλαίσιο προβλέπει για πρώτη φορά ότι στη ρύθμιση θα μπορούν να ενταχθούν και οφειλές που δεν είναι ακόμη σε καθυστέρηση αλλά οι οφειλέτες δυσκολεύονται να εξοφλήσουν και προϋπόθεση για να τεκμηριωθεί αυτό είναι να έχουν υποστεί μείωση των εισοδημάτων τους κατά 20% τουλάχιστον.

Αίτηση για εξωδικαστική διευθέτηση οφειλών μπορούν να υποβάλουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα, υπό την προϋπόθεση ότι οι οφειλές τους είναι άνω των 10.000 ευρώ και τουλάχιστον προς δύο πιστωτές. Επίσης, αίτηση μπορεί να υποβάλουν και οι χρηματοδοτικοί οργανισμοί (τράπεζες).

Υπενθυμίζεται ότι ο νέος Πτωχευτικός έχει ξεκινήσει από την 1η Μαρτίου για τις επιχειρήσεις, ωστόσο για τις περιπτώσεις αυτές η διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού γίνεται με την υποβολή business plan.

Οι κανόνες

Ο νόμος θέτει σε τράπεζες και διαχειριστές δανείων συγκεκριμένους κανόνες ρύθμισης οφειλών, όπως:

- Ικανότητα αποπληρωμής. Δηλαδή, ο οφειλέτης πρέπει να πληρώνει βάσει των εισοδημάτων του καθώς και αυτών των εγγυητών του.

- Αρχή της μη χειροτέρευσης θέσης πιστωτή. Δηλαδή, κανένας πιστωτής δεν δύναται να λάβει λιγότερα χρήματα από όσα θα λάμβανε σε περίπτωση ρευστοποίησης της περιουσίας του οφειλέτη και των εγγυητών του.

- Σύμμετρη ικανοποίηση πιστωτών. Δηλαδή, τα χρήματα του οφειλέτη πρέπει να μοιραστούν αναλογικά, έτσι ώστε να καλύψουν όλους τους πιστωτές (δημόσιου και χρηματοπιστωτικού τομέα).

Η διαδικασία

Η διαδικασία προβλέπεται να είναι γρήγορη, καθώς θα πρέπει να ολοκληρώνεται το αργότερο σε δύο μήνες από την υποβολή της αίτησης στην πλατφόρμα.

Όσοι επιλέξουν τον εξωδικαστικό συμβιβασμό θα πρέπει αφού κάνουν αίτηση να παρέχουν εξουσιοδότηση για την άρση τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου. Στη συνέχεια αυτοματοποιημένα θα καταγράφονται τα στοιχεία που αφορούν σε οφειλές, εισοδήματα και περιουσιακά στοιχεία και θα παράγεται η σχετική ρύθμιση, χωρίς να απαιτείται εμπλοκή ανθρώπινου παράγοντα ή/και έγκριση οποιουδήποτε στελέχους του δημοσίου και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης.

Στη συνέχεια οι χρηματοδοτικοί φορείς, δύνανται να καταθέσουν πρόταση ρύθμισης προς τον οφειλέτη. Αν η πρόταση εξασφαλίσει τη συναίνεση του οφειλέτη και της απαιτούμενης πλειοψηφίας των χρηματοδοτικών φορέων, διαβιβάζεται στο δημόσιο και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, οι οποίοι καλούνται σε στενό χρονικό πλαίσιο να ελέγξουν την τήρηση των προϋποθέσεων του νόμου και εφόσον πληρούνται τότε αυτομάτως παρέχεται η έγκρισή τους.

Το «κούρεμα» προς το δημόσιο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 95% των απαιτήσεων του δημοσίου από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση, 85% των απαιτήσεων του δημοσίου και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής. Επιπλέον, στην περίπτωση των διμερών διαπραγματεύσεων ή στις πολυμερείς διαπραγματεύσεις όταν η προσφερόμενη λύση από τους χρηματοδοτικούς φορείς προκύπτει από την αντιπρόταση των πιστωτών, το «κούρεμα» βασικής οφειλής προς το Δημόσιο και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 75%. Σημειώνεται ότι διαγραφή βασικής οφειλής προς το Δημόσιο και ασφαλιστικών εισφορών απαγορεύεται από τον νόμο. Περαιτέρω, στην περίπτωση αυτή το «κούρεμα» προς τους χρηματοδοτικούς φορείς δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 80% των απαιτήσεων των χρηματοδοτικών φορέων, με εξαίρεση τους τόκους υπερημερίας για τους οποίους δεν υπάρχει όριο.

Παράλληλα η ρύθμιση οφειλών με το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης επιβαρύνεται με επιτόκιο ίσο με το euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά 5%, το οποίο υπολογίζεται ετησίως. Η ρύθμιση οφειλών με τους χρηματοδοτικούς φορείς επιβαρύνεται με επιτόκιο ίσο με το euribor τριμήνου/μηνός, προσαυξημένο κατά 3,25% για εξασφαλισμένες οφειλές και 4,5% για μη εξασφαλισμένες οφειλές.

Να σημειωθεί ότι το ποσό μηνιαίας δόσης αυξάνεται σταδιακά μετά από 1 και 4 έτη. Περαιτέρω, σε περίπτωση που η προσφερόμενη λύση από τους χρηματοδοτικούς φορείς προκύπτει από την αντιπρόταση των πιστωτών, προβλέπεται σταδιακή αύξηση με διάφορα βήματα ανάλογα το είδος δανείου - οφειλέτη.

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης για τη ρύθμιση οφειλών με το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης ανέρχεται σε 50 ευρώ. Περαιτέρω σε περίπτωση που η προσφερόμενη λύση από τους χρηματοδοτικούς φορείς προκύπτει από την αντιπρόταση των πιστωτών, προβλέπεται ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης προς χρηματοδοτικού φορείς που ανέρχεται σε 50 ευρώ ανά δάνειο με εξασφάλιση και σε 50 ευρώ ανά πιστωτή για δάνεια χωρίς εξασφάλιση.

Ο μέγιστος αριθμός δόσεων ρύθμισης αποπληρωμής οφειλής προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης είναι 240. Περαιτέρω, σε περίπτωση που η προσφερόμενη λύση από τους χρηματοδοτικούς φορείς προκύπτει από την αντιπρόταση των πιστωτών, προβλέπεται μέγιστο όριο 420 δόσεων για τα εξασφαλισμένα δάνεια ΦΠ, 240 δόσεων για μη εξασφαλισμένα δάνεια ΦΠ και εξασφαλισμένα δάνεια ΝΠ και 180 δόσεων για μη εξασφαλισμένα δάνεια ΝΠ. Επιπλέον για οφειλέτες ΦΠ έχει προβλεφθεί από τους χρηματοδοτικούς φορείς το μέγιστο όριο ηλικίας τα 85 έτη, βάσει του οποίου μειώνεται ο αριθμός των δόσεων, έκτος αν συμβληθεί εγγυητής μικρότερης ηλικίας.

Επίσης θα πρέπει να καταβάλει για τα χρέη του ό,τι εισπράξει από την ρευστοποίηση όλης της περιουσίας του. Για τα, δε, ακίνητα περιουσιακά στοιχεία, η αξία ρευστοποίησης προσδιορίζεται ως το μέγιστο ανάμεσα στη φορολογητέα αξία και την εμπορική αξία μειωμένη, κατά 3% λόγω των εξόδων της διαδικασίας ρευστοποίησης, ενώ για τα κινητά περιουσιακά στοιχεία, η αξία ρευστοποίησης ταυτίζεται με την εμπορική αξία.

Επιπλέον , ο οφειλέτης θα πρέπει να πληρώσει και το ποσό που περισσεύει από τα εισοδήματα του (μετά την κάλυψη των ευλόγων δαπανών διαβίωσης για φυσικό πρόσωπο και του αναγκαίου κεφαλαίου κίνησης για νομικό πρόσωπο), εφόσον τα εισοδήματα του είναι επαρκή και μπορούν να υποστηρίξουν κάτι τέτοιο.

Πρόσθετα στα ανωτέρω, ο οφειλέτης έχει την ευχέρεια να δηλώσει ότι μπορεί να πληρώνει παραπάνω (με σκοπό να αποπληρώσει νωρίτερα και αποφύγει την επιβάρυνση τόκων) και τότε προστίθεται και αυτό το ποσό.

Πηγή: enikonomia.gr

Με αλλαγές κυκλοφόρησαν τα φετινά φορολογικά έντυπα, των οποίων η συμπλήρωση θα γίνει ηλεκτρονικά από 8,5 εκατ. φορολογούμενους. Η σχετική εφαρμογή του ΤaxisNet άνοιξε το μεσημέρι της Τετάρτης, ενώ η ΑΑΔΕ εξέδωσε εγκύκλιο με τις οδηγίες συμπλήρωσης της φετινής φορολογικής δήλωσης.

Ειδικότερα, το νέο έντυπο Ε1 φέτος έχει τις εξής αλλαγές:

Πίνακας 2: Κωδ 023 όπου συμπληρώνεται από όσους εξαιρούνται από την πραγματοποίηση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα + Κωδ 041 που είναι η εναλλακτική φορολόγηση εισοδήματος φυσικών προσώπων, δικαιούχων εισοδήματος από συντάξεις στην αλλοδαπή και μεταφέρουν τη φορολογικής τους κατοικία στην Ελλάδα

Πίνακας 4: προστέθηκαν νέοι κωδικοί 359-397 στους οποίους συμπληρώνονται τα εισοδήματα των αθλητών και προπονητών που αποκτήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2020. Προβλέπει ότι η κλίμακα φορολογίας εισοδήματος εφαρμόζεται για το εισόδημα που αποκτούν οι αμοιβόμενοι αθλητές και προπονητές από αθλητικές Α.Ε., τα τμήματα αμειβόμενων αθλητών ή τα αναγνωρισμένα αθλητικά σωματεία, και οι εκπαιδευτές των διαιτητών ομαδικών αθλημάτων από τις ομοσπονδίες, εφόσον τα ποσά τα οποία λαμβάνουν εφάπαξ ή τμηματικά για την υπογραφή συμβολαίου μετεγγραφής ή την ανανέωση ή τη λύση του συμβολαίου συνεργασίας τους δεν υπερβαίνουν τις 40.000 ευρώ εντός του οικείου φορολογικού έτους. Αν το εισόδημα ξεπερνά το ποσό των 40.000 ευρώ, φορολογείται με συντελεστή 22% και με εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης. Η ρύθμιση αφορά τόσο Έλληνες όσο και ξένους που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αθλητισμού, γι΄αυτό και θα προστεθούν καινούργιοι κωδικοί στον πίνακα 4Α στον οποίο και δηλώνονται τα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις

Πίνακας 4: επίσης προστίθενται νέοι κωδικοί 437-438 με τους οποίου ενεργοποιείται ο μειωμένος φορολογικός συντελεστής για όσους ασχολούνται με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, αγαθών ή ειδών σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα

Πίνακας 6: προστίθενται νέοι κωδικοί 423-424 για μετοχές και stock options

Πίνακας 7: νέοι κωδικοί 625-627 στους οποίους δηλώνονται τα ποσά της έκπτωσης για όσους εισέφεραν κεφάλαια σε κεφαλαιουχική εταιρία που είναι εγγεγραμμένη στο Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων. Είναι ουσιαστικά η έκπτωση φόρους που προβλέπεται για τους «επενδυτικούς αγγέλους». Επίσης έχουμε τους νέους κωδικούς 627-628 στους οποίους δηλώνονται οι δαπάνες αναβάθμισης κτιρίων και ανακαινίσεων. Στους νέους κωδικούς 629-630 δηλώνονται οι δωρεές που έγιναν προς το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος για την ενίσχυση της Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Λυρικής Σκηνής και οι οποίες εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα. Επίσης, στο νέο κωδικό 631 συμπληρώνονται κάθε είδους δωρεές, επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις, χορηγίες, χρηματικές παροχές ή παροχές σε είδος προς την Επιτροπή «Ελλάδα 2021» και υπέρ αυτής.

Για τα σενάρια μεταπήδησής του στην κεντρική πολιτική σκηνή μίλησε ο Κώστας Μπακογιάννης στην εκπομπή ΒΑΒΕΛ στο MEGΑ.

 

Ο  δήμαρχος Αθηναίων δήλωσε ερωτευμένος με την τοπική αυτοδιοίκηση ενώ ανέφερε: «Εγώ θα είμαι πάλι υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων, θα διεκδικήσω την εμπιστοσύνη των Αθηναίων για άλλη μια φορά».

Τόνισε μάλιστα πως από την πρώτη στιγμή που ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του για το δήμο είχε πει ότι η Αθήνα θέλει τουλάχιστον δύο θητείες. «Έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα, το υλοποιούμε βήμα βήμα. Πιστεύω ότι σε 2,5 χρόνια οι Αθηναίοι θα έχουν δει αυτό το πρόγραμμα να παίρνει σάρκα και οστά και θέλω να το τελειώσω».

«Είμαι στην αυτοδιοίκηση εδώ και 10-11 χρόνια και παραμένω ερωτευμένος με την αυτοδιοίκηση, για τρεις βασικούς λόγους. 1ον, στην αυτοδιοίκηση μετράει το αποτέλεσμα, 2ον, στην αυτοδιοίκηση μπορείς να υπερβαίνεις κόμματα, ιδεολογίες, ακόμα και τον ίδιο σου τον εαυτό. Μπορείς να κάνεις κοινωνικές συμμαχίες και εμένα αυτό μου πάει και 3ον, η αυτοδιοίκηση είναι μέσα στην πραγματική ζωή, δίπλα στον άνθρωπο» σημείωσε ο Κώστας Μπακογιάννης.

Για το ενδεχόμενο δικής του συμμετοχής στην κεντρική πολιτική σκηνή βάσει του «μοντέλου Μακρόν», τόνισε ότι «η πολιτική δεν ασκείται ούτε σε θερμοκήπια, ούτε σε εργαστήρια. Οφείλει να υπακούει στους νόμους των κοινωνικών αναγκών και των κοινωνικών “θέλω”». «Αυτή τη στιγμή έχουμε την τύχη να έχουμε μια πολύ ισχυρή κυβέρνηση με τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη πρωθυπουργό, η οποία έχει πάρα πολλά ακόμα να δώσει σ’ αυτή τη χώρα. Νομίζω ότι όλοι μας, ακόμα και όσοι δεν την έχουν ψηφίσει, θέλουν να πετύχει αυτή η κυβέρνηση» σημείωσε ο δήμαρχος Αθηναίων.

Σελίδα 1 από 54

Επικοινωνήστε μαζί μας στο vimapoliti@gmail.com ή απευθείας στην φόρμα επικοινωνίας

Please, enter your name
Please, enter your e-mail address Mail address is not not valid
Please, enter your message