«Ράλι Ακρόπολις» μία αθλητική διοργάνωση που αν και τελικά αποφασίστηκε με Σολομώντεια λύση, ας γίνει  μια εκδήλωση που θα αναδείξει το σύνολο της Περιφέρειας και όχι για να αυξήσει τα κέρδη των sponsors και… των παραγόντων!  

 Η Περιφερειακή Αρχή έχει μπροστά της  σημαντικές προκλήσεις. Ας μην αναλώνεται σε απολογισμούς «Ασπόνδυλους Πολιτικά, Ασυνάρτητους Αναπτυξιακά και Ανούσιους στην Αφήγησή  τους». Να ανεβάσει ταχύτητα, να κάνει το «δικό της ράλι».  Είναι καιρός να ανασκουμπωθεί στην ουσία των θεμάτων και χρηματοδοτήσεων που δημιουργούν αγκυλώσεις  στον ρόλο και στην δυναμική της αυτοδιοίκησης» δήλωσε η κα Κατερίνα Μπατζελή ,μετά την τελική απόφαση για το Ράλι και σχετικά με την απολογισμό του έργου της Περιφερειακής Αρχής για τους πρώτους 19 μήνες. 

 «Ο απολογισμός είναι μια κορυφαία δημοκρατική διαδικασία όπου η αντιπολίτευση  ασκεί το ελεγκτικό της ρόλο και με δομημένη κριτική παρουσιάζει συνολικά τις απόψεις της. Είμαστε ιδιαίτερα «ευτυχείς» διότι το Περιφερειακό Συμβούλιο (ΠΣ) μετά από19 μήνες  είχε κοινή σύσκεψη με την αυτοδιοίκηση α’ βαθμού αλλά και τα επιμελητήρια. Η αντιπολίτευση είχε ζητήσει επανειλημμένα κοινές συσκέψεις σε βασικά θέματα που απασχολούν την Περιφέρεια μας και μάλιστα σε μια περίοδο πανδημίας. Η Περιφερειακή Αρχή (ΠΑ) εντέχνως την απέρριπτε  και δρομολογούσε δική της τακτική, πολιτική και επικοινωνιακή. Έχουμε τονίσει δε ,ότι οι δημόσιοι πόροι για τον α΄ βαθμό αυτοδιοίκησης είναι πολύ περιορισμένοι. Μάλιστα όταν οι Δήμοι επιφορτίσθηκαν ένα σημαντικό μέρος της  αντιμετώπισης της πανδημίας, σημαίνει ότι θα πρέπει να ενισχυθούν και μάλιστα  άμεσα» επισημαίνει η κα Μπατζελή. 

Συνεχίζοντας τονίζει ότι είναι «Καιρός είναι να ανασκουμπωθεί η ΠΑ. Να επανεξετάσει την πολιτική της επιλογή και τις πρακτικές της. Να ανοίξει κοινό διάλογο του ΠΣ με τους οικονομικούς και κοινωνικούς εταίρους ,με τους Δήμους, για να σχεδιαστεί ένας ολοκληρωμένος και σωστά κατανεμημένος αναπτυξιακός σχεδιασμός της ΠΣτΕ . Βάσει των προοπτικών και αναγκών της ίδιας της Περιφέρειας και της κοινωνίας. Δεν έχουμε πολλές ευκαιρίες, ούτε χρόνο. Το Ταμείο Ανάκαμψης, το πρόγραμμα Αντ.Τρίτσης με τις μέχρι τώρα δυνατότητες του, το ΕΣΠΑ-ΠΕΠ 2027,τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα, οι πολιτικές “νέας γενιάς”, διεκδικούνται από μία αυτοδιοίκηση που δεν είναι ταμπουρωμένη πίσω από φοβικές, πεπερασμένες πρακτικές και ιδεοληψίες. 

Η παράταξη «πατρίδα μας η Στερεά» υποστηρίζει ότι:

Η Περιφερειακή Αρχή χαρακτηρίζεται από πολιτική αδιαλλαξία, έλλειψη ουσιαστικής αυτοδιοικητικής αντίληψης περί συνεργασιών επί θεμάτων και πολιτικών, εσωστρεφή διαχείριση, συγκεντρωτισμό αποφάσεων και επικοινωνίας, αγωνία για την διατήρηση κεκτημένων πρακτικών και πολιτικών ,όπως αυτά απορρέουν από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή που άλλωστε αποτελεί αδιατάρακτη συνέχεια της. Επωφελείται από  την οικονομική κατάσταση και τις οργανωτικές αδυναμίες των Δήμων για να προχωρά σε κατ’ επιλογή έργα. Μια προσεκτική μελέτη των Τεχνικών Προγραμμάτων των Περιφερειακών Ενοτήτων δίνει την καθαρή  εικόνα των επιλογών της και των ανισοτήτων. Μια ανάλυση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων(ΠΔΕ) δείχνει ότι και μετά το 2024 ,οι πόροι είναι δεσμευμένοι για έργα που έχουν προταθεί από την προηγούμενη ΠΑ. Οικειοποιείται προς ίδιον πολιτικό όφελος συλλογικές αποφάσεις των θεσμικών οργάνων του ΠΣ, της ΟΕ. 

Η Περιφερειακή Αρχή ουδέποτε έφερε για συζήτηση, μεγάλα θέματα της Περιφέρειας-έργα πόλους ανάπτυξης- που η παράταξή μας, αλλά και οι άλλες παρατάξεις της μειοψηφίας πρότειναν να συζητηθούν. Πχ. ΟΧΕ Κωπαΐδα, Έκθεση Λαμίας, ΟΧΕ Ανθήλης-Σπερχειού, Πανεπιστήμιο, Μόρνος, Ασωπός. Αλλά και οριζόντια θέματα που θα αναδείξουν την παραγωγική δυναμική της Περιφέρειας μας, όπως εκείνων της σύστασης κόμβων καινοτομίας, αγροδιατροφικών  πάρκων, ενεργειακών  κοινοτήτων για την στήριξη του αγροτικού τομέα και για την διασφάλιση της ενεργειακής δημοκρατίας. 

Για τις… πρωτοβουλίες της ΠΑ σχετικά με  τον καθαρισμό ρεμάτων ,κατασκευή και συντήρηση οδικού και αγροτικού δικτύου με μικρές ή μεγάλες εκπτώσεις, οι διαγωνισμοί για τα χορτοκοπτικά μηχανήματα… είναι στις βασικές υποχρεώσεις της αυτοδιοίκησης. Τα αποτελέσματα των αυτονόητων αυτών παρεμβάσεων που τις ανέφεραν οι Αντιπεριφερειάρχες  με βιβλική εκφραστικότητα ,φάνηκαν μετά  τις καταστροφές που επλήγησαν περιοχές της Περιφέρειας μας. Καταστροφές που θα είχαν μικρότερη επίπτωση αν είχαν προταθεί  παρεμβάσεις ουσίας και όχι επιφανειακών παρεμβάσεων. 

Όσον αφορά την διαχείριση της πανδημίας, η αντιπολίτευση κατέθεσε κατ΄επανανάληψη συγκεκριμένες προτάσεις  για αναγκαίες παρεμβάσεις ,τις οποίες αν ακολουθούσε η ΠΑ , μπορεί να είχαμε αποφύγει τον αυξημένο αριθμό κρουσμάτων στην Περιφέρεια μας. Ποτέ δε, η αντιπολίτευση δεν αρνήθηκε την οικονομική στήριξη των υγειονομικών παρεμβάσεων και την διαφανή διαχείριση τους. Παρεμβάσεις που τελικά  τις μαθαίναμε από τα Δελτία Τύπου, ως προσωπικές σας παρεμβάσεις του ίδιου του Περιφερειάρχη και της ΠΑ!

Η Περιφερειακή Αρχή όμως αποδυναμώνει ακόμη και αυτό το ρόλο  της Οικονομικής Επιτροπής, των υπεραυξημένων αρμοδιοτήτων της που η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε με το δήθεν επιχείρημα της  διευκόλυνσης της λειτουργίας του αυτοδιοικητικού θεσμού. «Αναβαθμίζει» σε θεσμικό όργανο  και επικαλείται  ως συναινετική διαδικασία  την άτυπη συνάντηση των επικεφαλής παρατάξεων και δεσμεύει αποφάσεις που μόνο το ΠΣ έχει το δημοκρατικό δικαίωμα απόφασης.  

Μία «Έξυπνη» όπως θέλει να λέγεται και όπως θέλουμε να είναι Περιφέρεια οφείλει να έχει ήδη προετοιμαστεί με Σχέδιο και κυρίως να έχει καταθέσει όραμα για την θέση της στη νέα εποχή . 

Κατερίνα Μπατζελή επικεφαλής της παράταξης και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι 

Νίκος Μπέτσιος, Κώστας Σωτηρόπουλος, Μπάμπης Φάκος, Μάνος Γέμελος, Τάσος  Βελισσαρίου 

 

Τη Μεγάλη Τετάρτη 28 Απριλίου θα καταβληθεί το Δώρο Πάσχα στους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, ενώ όσοι εργοδότες το επιθυμούν μπορούν να το δώσουν και νωρίτερα.

Για τον υπολογισμό του ποσού του Δώρου Πάσχα λαμβάνεται υπ’ όψη ο τρόπος αμοιβής των μισθωτών, ημερομίσθιο ή μισθός. Η χρονική περίοδος που υπολογίζεται το Δώρο αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 30 Απριλίου κάθε χρόνου. Εάν ένας μισθωτός εργάζεται ολόκληρο το παραπάνω χρονικό διάστημα, δικαιούται να λάβει μισό μηνιαίο μισθό. Σε άλλη περίπτωση ο εργαζόμενος δικαιούται να λάβει ένα μέρος του Δώρου. Αν αμείβεται με ημερομίσθιο δικαιούται 15 ημερομίσθια. Εκτός από την περίπτωση που η εργασία παρασχέθηκε χωρίς διακοπή όλο το διάστημα από την 1η Ιανουαρίου έως την 30ή Απριλίου, στο διάστημα αυτό συνυπολογίζονται και όλες οι ημέρες που οι εργαζόμενοι-ες απουσιάζουν νόμιμα από την εργασία τους (π.χ. με ετήσια άδεια, με άδεια μητρότητας, με σπουδαστική άδεια).

Τι ισχύει για τους εργαζομένους σε αναστολή

Σύμφωνα με τροπολογία, το Δώρο Πάσχα για τους εργαζομένους σε αναστολή υπολογίζεται επί του ποσού της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και θα καταβληθεί απευθείας στους εργαζόμενους ενώ σε ό,τι αφορά την διαδικασία καταβολής και κάθε άλλη λεπτομέρεια η διάταξη παραπέμπει σε μελλοντική κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

«Στην περίπτωση κατά την οποία η σύμβαση εργασίας των εργαζομένων τίθεται σε αναστολή εντός του χρονικού διαστήματος από την 1η Ιανουαρίου έως την 30η Απριλίου του τρέχοντος έτους, το ποσό εκ του επιδόματος εορτών Πάσχα, καθώς και οι ανάλογες ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας καταβάλλονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το επίδομα εορτών του έτους 2021 υπολογίζεται επί του ποσού της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και καταβάλλεται απευθείας στους εργαζόμενους», αναφέρει χαρακτηριστικά η διάταξη. Μειωμένο αναμένεται να πληρωθεί φέτος το Δώρο Πάσχα σε πάνω από μισό εκατομμύριο εργαζόμενους, που τελούν σε αναστολή σύμβασης εργασίας από τον Ιανουάριο. Το φετινό Δώρο Πάσχα αναμένεται να πληρωθεί σε δύο δόσεις. Tο κράτος θα πληρώσει την αναλογία για την χρονική περίοδο αναστολής της σύμβασης εργασίας, εντός του πρώτου 4μήνου, με βάση υπολογισμού τα 534 ευρώ της αποζημίωσης ειδικού σκοπού. Από την πλευρά του ο εργοδότης θα πληρώσει μειωμένο Δώρο Πάσχα για τη χρονική περίοδο κατά την οποία ο μισθωτός εργάστηκε κανονικά, πάντα εντός του 4μήνου Ιανουάριος – Απρίλιος, με βάση υπολογισμού τον ονομαστικό μισθό του.

Ολοκληρώθηκε πριν λίγο η ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας με μοναδικό θέμα τον Απολογισμό Πεπραγμένων της Περιφερειακής Αρχής για το 2020.

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση, επικεντρώθηκε στους βασικούς στόχους που κατακτήθηκαν, στα κομβικά έργα και τις καταλυτικές δράσεις που υλοποιήθηκαν, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε δυσκολίες και σε προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν

Κατα την τοποθέτησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Ευρυτανίας Άρης Τασιός αφού ευχαρίστησε τα μέλη του ΠΣ και τους συνεργάτες του στην ΠΕ,έκανε ένα σύντομο απολογισμό έργων και δράσεων για το 2020 όπου βασίστηκε στο τρίπτυχο:

-εργα και δράσεις που έχουν να κάνουν με την άρση της απομόνωσης της περιοχής,

-έργα και δράσεις με την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων

-έργα και δράσεις με την καθημερινότητα των πολιτών και συντήρηση των υποδομών

Δείτε το βίντεο με την τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη

"Ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κ. Καραμανλής επανήλθε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στην Βουλή, στο θέμα της εκτροπής του Αχελώου, παρουσιάζοντας και έναν οδικό χάρτη «δράσεων για επανασχεδιασμό, επανεκκίνηση και ολοκλήρωση των έργων ήπιας μεταφοράς νερού στη θεσσαλική πεδιάδα" τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Βουλευτής Αιτωλ/νίας κ.Γιώργος Βαρεμένος.

Και συνεχίζει:

"Η ευρηματικότητα είναι αξιοθαύμαστη: η «μικρή εκτροπή» έγινε κάποια στιγμή «μερική εκτροπή» και τώρα βαφτίζεται «ήπια μεταφορά νερού», ενώ -λόγω και της Σαρακοστής- άνετα το κρέας μπορεί να βαφτιστεί ψάρι.  Όσες μετονομασίες κι αν δοκιμάσουν, δεν μπορεί να αποκρυβεί το γεγονός ότι το σχέδιο αυτό συνιστά βίαιη εκτροπή από την περιβαλλοντική λογική και ρίχνει νερό στον μύλο μιάς ανισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης. 

Ας καταλάβουν επιτέλους ότι η βιώσιμη περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά ανάπτυξη τόσο της Αιτωλοακαρνανίας όσο και της Θεσσαλίας, περνάει μέσα από τον σεβασμό του ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού κεκτημένου. Ο σχεδιασμός που είχε αρχίσει να υλοποιεί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την αειφόρα διαχείριση των υδατικών διαμερισμάτων, είναι ο μόνος κοινωνικά αποδεκτός τρόπος επίλυσης του κρίσιμου προβλήματος επάρκειας των υδάτινων πόρων.

Με το να προσπαθεί η κυβέρνηση, με διάφορους λεκτικούς ακροβατισμούς, να παρακάμψει θεσμικά και νομικά εμπόδια, οδηγεί σε περιπέτειες με πιθανά νέα "πεταμένα λεφτά". Ταυτόχρονα, ανατρέπει την περιβαλλοντική ισορροπία και υποσκάπτει τις αναπτυξιακές προοπτικές της Αιτωλοακαρνανίας, οι κάτοικοι της οποίας, σ' αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, δεν μπορούν να ασπασθούν το δόγμα "σφάξε με αγά μου ν' αγιάσω".

 

Ανακοίνωση της Κομματικής οργάνωσης Ευρυτανίας του ΚΚΕ

Εργαζόμενοι, άνεργοι, αγρότες, συνταξιούχοι, νέοι και νέες

Η πορεία της πανδημίας, τόσο στην Ευρυτανία, όσο και συνολικά στη χώρα δεν επιτρέπει καμιά επανάπαυση.  Τα αυξημένα κρούσματα, οι ασθενείς που περιμένουν κατά δεκάδες διασωληνωμένοι σε απλούς θαλάμους, οι  πολλές δεκάδες νεκροί καθημερινά, η θυσία της υγείας των πολλών για τα κέρδη των λίγων προκαλούν οργή και δεν μπορούν να κρυφτούν ούτε με την αποσιώπηση που επιχειρούν τα ΜΜΕ, ούτε με τις «ενέσεις αισιοδοξίας» που προσπαθούν να κάνουν τα διάφορα επιτελεία.

Η αποθέωση της ατομικής ευθύνης, η εναπόθεση όλων των ελπίδων στα εμβόλια συγκεκριμένων εταιρειών και τα αλλοπρόσαλλα μέτρα («ακορντεόν») δεν είναι «αστοχίες» και «λάθη» της κυβέρνησης, αλλά το φυσικό επακόλουθο της πολιτικής που θεωρεί «πεταμένα λεφτά» τις ΜΕΘ (Πέτσας), όταν οι ίδιοι ομολογούν ότι παρατείνουν το λοκ ντάουν επειδή το σύστημα υγείας δεν αντέχει!  Μετέτρεψαν τα νοσοκομεία σε νοσοκομεία αποκλειστικά για κορωνοϊό την ίδια ώρα που τα μεγαθήρια της υγείας θυσαυρίζουν !

Ας μας απαντήσουν: στην Ευρυτανία, εδώ και ένα χρόνο, πέρα από μερικές προσλήψεις νοσηλευτών και κάποιες συσκευές οξυγόνου, ποια ήταν η ενίσχυση του συστήματος υγείας; Γιατί δεν έγιναν προσλήψεις γιατρών και τα κενά καλύπτονται με αγροτικούς; Γιατί δεν ενισχύθηκαν αλλά, αντίθετα, αποδυναμώθηκαν τα περιφερειακά ιατρεία; Γιατί δεν αγοράστηκε ένας μοριακός αναλυτής για να βγαίνουν αποτελέσματα μοριακών τεστ αυθημερόν και όχι μετά από 3-7 ημέρες; Γιατί δεν έχει γίνει τίποτα για να δημιουργηθούν ΜΑΦ και ΜΕΘ στο Καρπενήσι; Γιατί δεν μονιμοποιούνται οι συμβασιούχοι που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα; Μήπως δεν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες; Μήπως επιφυλάσσεται και για αυτούς η μοίρα μια σειρά άλλων (φύλαξη, καθαριότητα) που απολύονται για να μπουν εργολάβοι;

Να αφήσουν λοιπόν τις φιέστες, τις φωτογραφήσεις και τις δηλώσεις η κυβέρνηση και οι  ντόπιοι εκπρόσωποί της. Να αφήσουν τις νουθεσίες και το κούνημα του δαχτύλου. Να αφήσουν τα διάφορα προβοκατόρικα, λες και φταίνε οι …διαδηλώσεις για την εξάπλωση της επιδημίας στο Καρπενήσι. Να αφήσουν τον δικομματικό καβγά με τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί και οι δύο προσπαθούν με κούφιες ατάκες και αλληλοκατηγορίες να σκεπάσουν τη στρατηγική τους σύμπλευση  στην υπεράσπιση ενός συστήματος που αποδείχθηκε ανίκανο να προστατεύσει την ανθρώπινη ζωή.

Ας αφήσουν  τα ψεύτικα λόγια και τις κούφιες υποσχέσεις και ας επικεντρωθούν στο πως θα κάνουν πράξη τα αιτήματα του υγειονομικού και συνολικά του λαϊκού κινήματος με κύριο την επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας για να σωθούν ανθρώπινες ζωές. Να φροντίσουν να ανοίξουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια με πραγματικά μέτρα ασφαλείας (αραίωση, πρόσληψη προσωπικού, υποδομές), να υπάρξει έλεγχος στους μεγάλους χώρους δουλειάς που είναι οι πραγματικοί χώροι υπερμετάδοσης του ιού.

Ας επικεντρωθούν στο πως θα περιοριστεί η φτώχεια που ζώνει τις λαϊκές οικογένειες και που αναμένεται να οξυνθεί το επόμενο διάστημα, και όχι να αξιοποιούν την πανδημία για να περνάνε «νύχτα» αντιδραστικούς νόμους με σημαντικότερο όλων το τερατούργημα που θα φέρουν τις επόμενες μέρες και που θα καταργεί το 8ωρο και θα βάζει ταφόπλακα στο δικαίωμα στην απεργία.

Εργαζόμενοι, άνεργοι, αγρότες, συνταξιούχοι, νέοι και νέες

Το επόμενο διάστημα, το σύστημα, πνιγμένο στις αντιφάσεις και τα αδιέξοδά του, θα γίνει ακόμα πιο επιθετικό απέναντι στον λαό. Οι ίδιοι ομολογούν, ότι το επόμενο διάστημα θα κληθούμε να ξαναπληρώσουμε όσα έχουμε πληρώσει τόσες φορές στο παρελθόν.

Θα προσπαθήσουν να μας στρέψουν τον ένα απέναντι στον άλλο (κοινωνικό αυτοματισμό το λένε), θα εντείνουν την μαύρη προπαγάνδα των ΜΜΕ, θα γίνουν πιο αυταρχικοί.

Είναι λοιπόν η ώρα  να βγει στο προσκήνιο ο λαϊκός παράγοντας. Χωρίς δισταγμούς, χωρίς αυταπάτες.

Τα μέλη, οι οπαδοί και οι φίλοι του ΚΚΕ, σε αυτόν τον αγώνα θα είναι για μια ακόμα φορά στην πρώτη γραμμή. Ψηλά το κεφάλι! Η πραγματική ελπίδα είναι στους μεγάλους αγώνες που έρχονται!

 

 

Η αντίστροφη μέτρηση για την πληρωμή της πρώτης δόσης της προκαταβολής σύνταξης αλλά και των αναδρομικών σε 36.088 ασφαλισμένους έχει αρχίσει, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του enikokomia.gr στις 28 Απριλίου (Μεγάλη Τετάρτη) το κράτος θα πιστώσει στους τραπεζικούς λογαριασμούς όλων των δικαιούχων τα προβλεπόμενα ποσά.

Οι εν αναμονή συνταξιούχοι θα πληρωθούν μηνιαία προκαταβολή των 360 ευρώ ή 384 ευρώ, ανάλογα με το σε ποια κατηγορία ανήκουν, αλλά και αναδρομικά που αναλογούν στους μήνες καθυστέρησης απονομής της σύνταξής τους. Μάλιστα πηγές του υπουργείου Εργασίας αναφέρουν ότι η καταβολή των χρημάτων στους δικαιούχους θα γίνει βάσει ΑΜΚΑ, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις συντάξεις. Κι αυτό για να να μην συνωστίζονται οι δικαιούχοι έξω από τα ΑΤΜ και τις τράπεζες.

Σε ο,τι αφορά τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί υπενθυμίζεται ότι συνολικά επισκέφθηκαν την πλατφόρμα για την προκαταβολή σύνταξης έως τις 31 Μαρτίου περίπου 53.798 άνθρωποι, εκ των οποίων οι 44.593 υπέβαλαν αίτηση για να λάβουν την παροχή. Από το σύνολο των αιτήσεων ολοκληρώθηκαν οι 41.366, ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκονταν περίπου 3.227. Τη Μεγάλη Τετάρτη θα πληρωθούν οι 36.088, για τους οποίους η επεξεργασία είχε ολοκληρωθεί πριν από την εκπνοή της προθεσμίας (31 Μαρτίου), ενώ οι υπόλοιποι θα δουν χρήματα στις τσέπες τους προς τα μέσα Μαΐου.

Αναφορικά με αυτούς που έλαβαν απορριπτική απάντηση στο αίτημά τους για χορήγηση προκαταβολής σύνταξης η πλειονότητα των αιτούντων, δηλαδή περίπου 4.375, έλαβαν απορριπτική απάντηση διότι λάμβαναν ήδη σύνταξη. Πάνω από 600 περιπτώσεις αφορούσαν στις διεθνείς συντάξεις που δεν ήταν εξαρχής στο πεδίο της ρύθμισης, ενώ για άλλες 255 δεν υπήρχε απόφαση Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ). Οι περισσότερες οριστικές αιτήσεις αφορούσαν ασφαλισμένους του τ. ΟΓΑ (12.314 αιτήσεις), του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (8.950) και του τ. ΟΑΕΕ (8.545).

Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον οι ασφαλισμένοι που υποβάλλουν νέο αίτημα συνταξιοδότησης, ταυτόχρονα με την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησής τους στην «Ηλεκτρονική Υπηρεσία Υποβολής Αίτησης Συνταξιοδότησης» του e-ΕΦΚΑ θα συμπληρώνουν και την επιλογή «προκαταβολή σύνταξης». Μετά την επεξεργασία, εκδίδεται αυτοματοποιημένα για τους δικαιούχους βεβαίωση χορήγησης της προκαταβολής σύνταξης, μέσω του μηχανογραφικού συστήματος, η οποία τους κοινοποιείται, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την ημέρα της πληρωμής. Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, οι κύριες συντάξεις θα αρχίσουν να καταβάλλονται την εβδομάδα πριν από την Κυριακή των Βαΐων η οποία φέτος πέφτει στις 25 Απριλίου. Το ΙΚΑ θα καταβάλει τις συντάξεις Μαΐου την Παρασκευή 23 Απριλίου 2021 για τους συνταξιούχους που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 1, 3, 5, 7, 9, ενώ τη Δευτέρα 26 Απριλίου θα πληρωθούν οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 0, 2, 4, 6, 8. enikonomia.gr

 

Δριμεία επίθεση κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής ο Αλέξης Τσίπρας κατά την έναρξη της "μονομαχίας" μεταξύ των δύο για την επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε σχετικά με τα περιστατικά αστυνομικής βίας, επαναλαμβάνοντας την κατηγορία ότι ο Πρωθυπουργός "επιλέγει ως βασική στρατηγική την ένταση και το διχασμό".

Στην αρχή της ομιλίας του ο Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε τη "συμπαράστασή" του σε όλους τους πολίτες "που κακοποιήθηκαν" από την αστυνομική αυθαιρεσία, ενώ ευχήθηκε "ταχεία ανάρρωση" στον αστυνομικό που τραυματίστηκε – όπως είπε - από την επίθεση "χούλιγκαν". Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τα χαρακτήρισε "απεχθή φαινόμενα" που "δεν μπορεί να γίνουν ανεκτά από κανέναν δημοκρατικό πολίτη", τονίζοντας ότι είναι "ευθύνη" της πολιτείας και "αντικειμενική ευθύνη της κυβέρνησης να διασφαλίσει την κοινωνική ειρήνη τόσο των πολιτών όσο και των αστυνομικών".

"Σήμερα, μετά τα όσα έχουν συμβεί τι τελευταίες ημέρες, δεν είμαι εδώ απλά για να σας ρωτήσω. Στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου σας ρωτώ. Αλλά ταυτόχρονα σας κατηγορώ", ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είπε προς τον κ. Μητσοτάκη ότι "σας κατηγορώ ότι συνειδητά στήνετε ένα καθεστώς αστυνομικού κράτους. Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε μια σειρά περιστατικών που, σύμφωνα με τον ίδιο, φαίνεται η παραπάνω στρατηγική και μεταξύ αυτών ήταν κι εκείνο που αστυνομικοί έμπαιναν σε κινηματογράφους και έβγαζαν έξω νέους ανθρώπους που παρακολουθούσαν την ταινία "Τζόκερ".

"Πού να ήξεραν και ποιος να περίμενε ότι θα μετατρέπατε τη Νέα Σμύρνη σε Γκόθαμ Σίτι" είπε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας.

Κείμενο απόψεων του ΣΥΡΙΖΑ Ευρυτανίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας  

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας :   Μάλλον  ευκαιρία για λίγους

Εν όψη του Ταμείου Ανάκαμψης και των χρημάτων του (δανεικά από Ε.Ε. για το Ελληνικό Δημόσιο, αγύριστα από τους «επενδυτές»), αναθερμάνθηκε το ενδιαφέρον των εθνικών εργολάβων, αλλά και εργολαβίσκων (που ξεκινούν τις διαδικασίες ώστε να πουλήσουν στη συνέχεια τις άδειες σε άλλους)  για έργα  ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) σε βουνοκορφές με τεράστιες ανεμογεννήτριες και σε χαμηλότερα προσήλια για φωτοβολταϊκά (Φ/Β). Προηγήθηκε βέβαια η προετοιμασία του νομικού πλαισίου από τον πρώην Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, ακραίο νεοφιλελεύθερο, κ. Χατζηδάκη. Στα πλαίσια της προετοιμασίας αυτής :

Α) πάγωσε η αναθεώρηση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για ΑΠΕ του ( ξεχασμένου για πάρα πολλά χρόνια) Υπουργού Περιβάλλοντος και Δημοσίων ΄Εργων  -τότε- κ. Σουφλιά. Η αναθεώρηση είχε ξεκινήσει από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Β) πάγωσε η ανάθεση μελετών για τη διαχείριση των περιοχών NATURA και η έκδοση ΠΔ για την προστασία τους.

Γ)΄Εγινε αναθεώρηση των διατάξεων για τις ενεργειακές κοινότητες και τις μικρές εγκαταστάσεις, όπως Φ/Β στις στέγες, καθιστώντάς τις ασύμφορες, ενώ ταυτόχρονα ευνοήθηκαν οι μεγάλες εγκαταστάσεις.

Δ) ΄Εγινε απλοποίηση, έως εξαφάνιση, των διαδικασιών περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων μιας  σειράς  μικρών και μεγάλων έργων.

Το αποτέλεσμα το είδαμε στη Βαλαώρα όπου εμφανίστηκε κάποιος «επενδυτής» που έβαλε τρία γεωτεμάχια   χιλίων  στρεμμάτων έκαστο, χωρισμένα μεταξύ τους με μια ζώνη 5-10 μέτρων και αξιοποιεί τη νέα νομοθεσία των απλοποιημένων διαδικασιών, που δεν χρειάζονται μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ). Ακριβώς όπως οι άποικοι τον 18ο αιώνα στην Αμερική. Δηλώνεις πόσο θέλεις, που το θέλεις και το παίρνεις από την «Ανεξάρτητη» Ρυθμιστική Αρχή (ΡΑΕ). Μέσα στην έκταση υπάρχουν και χωράφια κατοίκων του χωριού, στάνες κ.λ.π., αλλά εσύ δεν υποχρεούσαι να δώσεις  λόγο σε κανέναν. Ο τεμαχισμός έγινε πέρυσι, αλλά οι διευκολύνσεις στη νομοθεσία… ακολούθησαν (σύμπτωση;)  Επί πλέον οι διαδικασίες χαρακτηρισμού της έκτασης από Δασαρχείο κ.λ.π. «έτρεξαν» ακαριαία. ,

Οι «οπισθοδρομικοί» κάτοικοι που ζουν από τα ζώα τους, ως κτηνοτρόφοι, δεν έχουν την  οικολογική ευαισθησία των κ. Χατζηδάκη και Σκρέκα και αντιδρούν στο ξεσπίτωμά τους!!!

Είμαστε αντίθετοι σε έργα ΑΠΕ από πολιτική άποψη;  Κάθε άλλο. Οι στόχοι της ενεργειακής απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα είναι αποδεκτή από κάθε λογικό άνθρωπο – πολίτη. Διαφωνούμε όμως με τον τρόπο  που αυτό θα επιτευχθεί από τους νεοφιλελεύθερους μάγους.

 Δεν μπαίνουν σε αντιδιαστολή η προστασία της φύσης, η βιοποικιλότητα, τα φυσικά υποθέματα με τις ΑΠΕ. Δεν καταστρέφεις το ένα για να κάνεις το άλλο!

Οι θέσεις μας:

΄Αμεση αναθεώρηση του Ειδικού Χωροταξικού για τις ΑΠΕ με πραγματική διαβούλευση και συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού και δεσμευτική για τη διοίκηση η άποψή της  .

Το Ειδικό Χωροταξικό να υπακούει στο Περιφερειακό και Τοπικό να μην το υπερκαλύπτει. Αποκλεισμός υψομέτρων πάνω από 1000-1100 μ.  για εγκατάσταση ανεμογεννητριών

Να λαμβάνεται υπόψη η πραγματική φέρουσα ικανότητα με βάση την τοπογραφική διαμόρφωση, το γεωλογικό υπόθεμα, την προσβασιμότητα κλπ.

Να ληφθεί υπόψη η αρχή της αναλογικότητας για κάθε περιοχή για να μην καταστραφούν ολοκληρωτικά περιοχές με υπερσυγκέντρωση  έργων.

Αποκλεισμό προστατευόμενων περιοχών NATURA,  ZEΠ, προστατευόμενων τοπίων και φυσικών αποθεμάτων από μεγάλες βιομηχανικές και στρατηγικού τύπου εγκαταστάσεις.

Σύνταξη των σχεδίων διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών, έκδοση των ΠΔ για αυτές και καθορισμός των συμβατών χρήσεων.

Προδιαγραφές των ΜΠΕ που να αποτυπώνουν πραγματικά το περιβάλλον και να λαμβάνουν υπόψη τις αθροιστικές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή από παρόμοια έργα.

Να ανεξαρτητοποιηθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος από το Υπουργείο Ενέργειας. 

Είναι αυτονόητο ότι  στηρίζουμε τις αποφάσεις των τοπικών κοινωνιών και κινημάτων που αντιστέκονται στα αθέμιτα συμφέροντα και την καταστροφή του τόπου τους  και θα σταθούμε δίπλα τους ώστε να εμποδιστεί η αρνητική αυτή εξέλιξη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει μία διαφορετική πρόταση για το Ταμείο Ανάκαμψης σε σχέση με την Ενεργειακή Πολιτική. Με χρηματοδοτήσεις που διαχέουν το επιχειρηματικό και κοινωνικό όφελος και δημιουργούν καλά αμειβόμενη εργασία. Ενεργειακή πολιτική με κοινωνική δικαιοσύνη, δηλαδή πρόσβαση νοικοκυριών και επιχειρήσεων σε προσιτές τιμές ενέργειας, ενίσχυση του πλουραλισμού παραγωγών ΑΠΕ, με στήριξη των Ενεργειακών Κοινοτήτων και στοχευμένες παρεμβάσεις για την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας. Εξοικονόμηση ενέργειας με στήριξη του κατασκευαστικού κλάδου και της ελληνικής παραγωγής με ετήσιους κύκλους για το πρόγραμμα Εξοικονομώ στον ιδιωτικό τομέα ύψους ενός (1) δισεκατομμυρίου ευρώ το χρόνο και ένα αντίστοιχο πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων για τα δημόσια κτίρια και τις λιγνιτικές περιοχές. 

Αυτή η κατεύθυνση της οικονομίας είναι κοινωνικά δίκαιη και κλιματικά φιλική.

 

Η Ν.Ε  ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

 

Εγκαινιάζεται ο 7ος κύκλος της Επιστρεπτέας Προκαταβολής - Απαλλαγή από 30% έως 50% της αποπληρωμής και για τους τρεις πρώτους κύκλους της - Έρχεται επιδότηση των παγίων δαπανών που έγιναν το 2020 στους πληττόμενους κλάδους

Μήνυμα σχετικά με τα νέα μέτρα οικονομικής στήριξης έστειλε προς τους πολίτες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στο βιντεοσκοπημένο μήνυμά του ο πρωθυπουργός κάνει λόγο για τιτάνια προσπάθεια ενίσχυσης του ΕΣΥ καθώς μέσα στο 2020 διατέθηκαν 24 δισεκατομμύρια ευρώ για την στήριξη των εργαζομένων και των επιχειρήσεων. «Και σήμερα κινητοποιούνται ακόμα 2,5 δισεκατομμύρια, ανεβάζοντας στα 11,6 δισ. τα σχετικά κονδύλια για το 2021», αναφέρει ο κ. Μητσοτάκης.

«Στόχος μας είναι», αναφέρει ο πρωθυπουργός, «ο κόσμος της παραγωγής να μείνει όρθιος μέχρι το τέλος της δοκιμασίας. Κάνοντας, έτσι, πιο σίγουρα τα πρώτα του βήματα στην επόμενη μέρα». Έτσι, τονίζει πως «σήμερα, λοιπόν, μπορώ να ανακοινώσω μία νέα δέσμη μέτρων τόνωσης τα οποία θα ανακουφίσουν περισσότερες από 500.000 επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και εκατομμύρια εργαζόμενους».

Μήνυμα πρωθυπουργού για την οικονομία

Ολόκληρο το μήνυμα του πρωθυπουργού:

Από την πρώτη στιγμή που χτύπησε η πανδημία είχα τονίσει πως η προτεραιότητα της Υγείας πρέπει να συμβαδίζει με τη θωράκιση της Οικονομίας. Γι’ αυτό ακριβώς, και δίπλα στη τιτάνια προσπάθεια ενίσχυσης του ΕΣΥ, μέσα στο 2020 διατέθηκαν 24 δισεκατομμύρια για τη στήριξη των εργαζομένων και των επιχειρήσεων. Και σήμερα κινητοποιούνται ακόμα 2,5 δισεκατομμύρια, ανεβάζοντας στα 11,6 δισ. τα σχετικά κονδύλια για το 2021.

Σε πείσμα της ανεύθυνης καταστροφολογίας, όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η εθνική οικονομία άντεξε. Παρά τις πρωτόγνωρες δυσκολίες, είχαμε ελάχιστα «λουκέτα». Στη συγκράτηση της ανεργίας η χώρα είχε τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην Ευρώπη. Και η ύφεση περιορίστηκε στο 8,2%, κόντρα στις μίζερες προβλέψεις της αντιπολίτευσης. Στόχος μας, τώρα, είναι ο κόσμος της παραγωγής να μείνει όρθιος μέχρι το τέλος της δοκιμασίας. Κάνοντας, έτσι, πιο σίγουρα τα πρώτα του βήματα στην επόμενη μέρα.

Σήμερα, λοιπόν, μπορώ να ανακοινώσω μία νέα δέσμη μέτρων τόνωσης τα οποία θα ανακουφίσουν περισσότερες από 500.000 επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και εκατομμύρια εργαζόμενους.

Ρυθμίσεις οι οποίες ξεδιπλώνονται σε έξι πεδία:

Πρώτον, τον Απρίλιο εγκαινιάζεται ο 7ος κύκλος χρηματοδότησης της Επιστρεπτέας Προκαταβολής για τις επιχειρήσεις που είχαν μειωμένο τζίρο από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο. Θα είναι διευρυμένος, περιλαμβάνοντας όλους όσοι πλήττονται, όπως το λιανεμπόριο, την εστίαση και κλάδους όπου εφαρμόστηκαν περιορισμοί. Αλλά και με αυξημένη ενίσχυση: Τα ποσά θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ για έναν αυτοαπασχολούμενο και θα φτάνουν έως τις 100.000 ευρώ.

Δεύτερον, η απαλλαγή από 30% μέχρι και 50% της αποπληρωμής της Επιστρεπτέας Προκαταβολής θα ισχύσει και για όσους είχαν ενταχθεί στους τρεις πρώτους κύκλους της και είχαν σημαντική πτώση του τζίρου τους το 2020. Ενώ όλες οι δόσεις εξόφλησης αυξάνονται από 40 σε 60. Αν, μάλιστα, η επιστροφή καταβληθεί εφάπαξ, θα υπάρχει έκπτωση 15%. Έτσι, ένα μεγάλο μέρος της ενίσχυσης μετατρέπεται σε απευθείας επιχορήγηση, με άλλα λόγια σε Μη Επιστρεπτέα Προκαταβολή.

Τρίτον, με στόχο την προστασία των θέσεων εργασίας, οι κλάδοι που πλήττονται θα ανακουφιστούν, με ένα ακόμα μέτρο: H Πολιτεία θα επιδοτήσει σοβαρό μέρος των παγίων δαπανών που έγιναν το 2020 οι οποίες δεν καλύφθηκαν από άλλες ενισχύσεις. Και η συγκεκριμένη θα πάρει τη μορφή «πιστωτικού» για μελλοντικές φορολογικές και ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, με σκοπό οι επιχειρήσεις να επανεκκινήσουν μετά τη κρίση με όσο το δυνατόν λιγότερα βάρη.

Τέταρτον, το Πρόγραμμα Γέφυρα για τη ρύθμιση των δανείων για πρώτη φορά θα περιλαμβάνει εκτός από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, επιδοτώντας, για πρώτη επίσης φορά, εκτός από τους τόκους και το κεφάλαιο. Στα ενήμερα δάνεια η ενίσχυση θα φτάνει μέχρι και το 90% της δόσης, ώστε να επιβραβεύονται οι συνεπείς. Ενώ στα «κόκκινα» δάνεια θα αγγίζει το 80% αν ρυθμιστούν, ώστε να βοηθιούνται οι πιο αδύναμοι.

Τέλος, τις επιλογές αυτές πλαισιώνουν δύο ακόμα πρωτοβουλίες: Όπως συμβαίνει και έως τώρα, οι φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές Μαρτίου όσων πλήττονται θα μεταφερθούν στο τέλος της περιόδου ρύθμισης. Ενώ διατηρείται και αυτόν το μήνα η πλήρης απαλλαγή ενοικίου στα επαγγελματικά ακίνητα.

Το συγκεκριμένο σχέδιο θα παρουσιαστεί αναλυτικά, σε λίγη ώρα, από το οικονομικό επιτελείο. Πρόκειται, πάντως, για μέτρα τα οποία καθιστά εφικτά η ορθολογική οικονομική πολιτική που προηγήθηκε. Όπως και η σωστή αξιοποίηση των ταμειακών διαθεσίμων όλο το τελευταίο διάστημα. Διαμορφώνουν το δρόμο για την ασφαλή μετάβασή μας στην μετα-κορονοϊό εποχή. Και αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση ξέρει και μπορεί να ακολουθεί τις επιταγές της συγκυρίας, αλλά και τις ανάγκες της κοινωνίας. Με εμπιστοσύνη στους Έλληνες και στη δυναμική της χώρας μας.Πρώτο Θέμα

Υπερβαίνουν τη φαντασία όσα επιχειρεί να νομοθετήσει η Κυβέρνηση για την εκλογή των Αιρετών της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης στο υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο  , καθώς ορισμένες από τις διατάξεις δεν θα μπορούσαν ποτέ να έχουν γραφτεί ούτε από τον πιο συγκεντρωτικό νου του πιο υπερφίαλου Δημάρχου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η εκλογή Προέδρου στις Κοινότητες με πληθυσμό έως 300 κατοίκους.

- Σύμφωνα λοιπόν, με την παρ.1 του αρ.2, οι Δημοτικές Κοινότητες με πληθυσμό μικρότερο ή ίσο των 300 κατοίκων διοικούνται από τον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας.

- Η παρ.5 του αρ.18 «μορφή και περιεχόμενο των ψηφοδελτίων» ορίζει ότι:

«Στο ψηφοδέλτιο μετά από το όνομα και το έμβλημα του Συνδυασμού, εφόσον αυτό υπάρχει, αναγράφονται ... : α) Το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο του υποψήφιου Δημάρχου. ... β) Το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο των υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων ... δ) Ο τίτλος “Υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας” ακολουθούμενος από το όνομα της Δημοτικής Κοινότητας και στη συνέχεια το επώνυμο, το κύριο όνομα και το πατρώνυμο ή το μητρώνυμο του υποψηφίου Προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας του Συνδυασμού». 

- Το αρ.20 «σταυροί προτίμησης» ορίζει:

Πολλαπλασιάζονται οι Υποψήφιοι, ενώ μειώνονται οι Αιρετοί, στις Κοινότητες άνω των 300 κατοίκων

«4. Για την εκλογή Προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας, δεν απαιτείται σταυρός προτίμησης και, αν σημειωθεί, δεν συνεπάγεται ακυρότητα του ψηφοδελτίου.»

- Σύμφωνα με το αρ.28:

«Στις Δημοτικές Κοινότητες με πληθυσμό έως και 300 κατοίκους, Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας εκλέγεται ο υποψήφιος του Συνδυασμού στον οποίο καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια κατά την αρχική ψηφοφορία (Α’ γύρος) στη Δημοτική Ενότητα.

Οι υποψήφιοι των υπόλοιπων Συνδυασμών, κατά τη σειρά των καταμετρημένων εγκύρων ψηφοδελτίων, λογίζονται ως αναπληρωματικοί. Σε περίπτωση ισοψηφίας, το Πρωτοδικείο διενεργεί κλήρωση.»

Για να το πούμε με απλά λόγια, κάθε υποψήφιος Δήμαρχος θα πηγαίνει υποχρεωτικά πακέτο με έναν και μοναδικό υποψήφιο Πρόεδρο Κοινότητας, που κανείς δεν θα σταυρώσει (και μπορεί να μην τον συμπαθεί άνθρωπος), αλλά θα τον βγάλει ή δεν θα τον βγάλει Πρόεδρο το “ρεύμα” που συνολικά θα κουβαλά ο κεντρικός Συνδυασμός στην περιοχή του. 

Θα θες να ψηφίσεις π.χ. τον αγαπημένο σου Δήμαρχο ή τον αξιόλογο Δημοτικό Σύμβουλο, και υποχρεωτικά, με το ψηφοδέλτιό που θα ρίξεις, θα στηρίξεις –χωρίς να θες- τον Χ για Πρόεδρο της Κοινότητάς σου.

Εάν μάλιστα ο “φυτευτός” Πρόεδρος αύριο πάθει τίποτα, η Παράταξη θα χάσει την Κοινότητα, αφού δεν θα υπάρχει αναπληρωτής από τον δικό του Συνδυασμό. Αναπληρωματικός, όπως ανωτέρω ρητά ορίζει το αρ.28, θα μπει ο υποψήφιος του 2ου Συνδυασμού (που επίσης δεν θα έχει σταυρώσει κανείς).

Κώλυμα εκλογιμότητας για Συμβούλους Δημάρχων και Γεν. Γραμματείς Δήμων

Αλλάζουν σημαντικά τα κωλύματα εκλογιμότητας για τις επόμενες δημοτικές εκλογές, με το άρθρο 8 του Νομοσχεδίου   «Εκλογή Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών».

Μεταξύ των αλλαγών, ξεχωρίζει το κώλυμα που θεσπίζεται στην περ. η’ της παρ.2 του εν λόγω άρθρου, σύμφωνα με την οποία:

« 2. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι Δήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, Σύμβουλοι Δημοτικών Κοινοτήτων ή Πρόεδροι Δημοτικών Κοινοτήτων ... (η) Γενικοί Γραμματείς Δήμων, Ειδικοί Σύμβουλοι των Δήμων και δικηγόροι με έμμισθη εντολή των Δήμων, στους Δήμους στους οποίους υπηρέτησαν, κατά και μετά την 1η Ιανουαρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών. »

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα, το αρ.14 του ν.3852/2010 όπως αντικαταστάθηκε από το αρ.11 του Κλεισθένη (ν.4555/2018) και τροποποιήθηκε με το αρ.51 του ν.4604/2019, ορίζει στην παρ.2:

« ... δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι Δήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι ή Πρόεδροι ή Σύμβουλοι Κοινότητας: α) Γενικοί Γραμματείς Δήμων και δικηγόροι με έμμισθη εντολή των Δήμων, στους δήμους στους οποίους υπηρέτησαν κατά την προηγούμενη των εκλογών αυτοδιοικητική περίοδο ».

Το κώλυμα αυτό όμως, ουσιαστικά στην πράξη “παρακάμφθηκε”, δεδομένου ότι η παρ.7, όπως διαμορφώθηκε με τους ανωτέρω νόμους, προέβλεπε ειδικά για τις προηγούμενες εκλογές:  

« 7. Για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, το κώλυμα που προβλέπεται (...) στην περ.α΄ της παρ.2 παύει να υπάρχει, αν τα πρόσωπα στα οποία συντρέχει αυτό παραιτηθούν από τη θέση τους, πριν από την ημέρα της ανακήρυξης των υποψηφίων. Οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή των Δήμων, στην περίπτωση παραίτησής τους, σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, μπορούν να επανέλθουν στην υπηρεσία, με ανάλογη εφαρμογή του αρ.32 του ν.4257/2014.»

Τώρα, το αρ.8 του Ν/Σ όχι μόνο προσθέτει τους Ειδικούς Συμβούλους, αλλά ιδίως ορίζει ως ημερομηνία “κλειδί” την 1η Ιανουαρίου του 2023 και όχι την ημέρα ανακήρυξης των υποψηφίων.

Είναι δυνατόν να στερηθούν οι Δήμοι τους νυν Γενικούς Γραμματείς και τους Ειδικούς Συμβούλους από την 1η Ιανουαρίου 2023, ενώ οι εκλογές θα γίνουν στις 8 Οκτωβρίου 2023 ;

Ερωτήματα προκαλεί, επίσης, ότι ο νομοθέτης εισάγει τέτοια διάκριση μόνο για τους «Ειδικούς Συμβούλους», δηλαδή τη 1 από τις 3 κατηγορίες μετακλητών στους Δήμους !

Όπως άπαντες γνωρίζουν, βάσει του αρ.163 του ν.3584/2007 ως ισχύει, για τους Δημάρχους προβλέπονται οι «Ειδικοί Σύμβουλοι», οι «Επιστημονικοί Συνεργάτες» και οι «Ειδικοί Συνεργάτες».

Στέκει οιαδήποτε νομική θεμελίωση περί εκλογικής επιρροής, για να έχει κώλυμα ο ένας, ενώ οι άλλοι που κάθονται δίπλα του, ασκώντας αντίστοιχα καθήκοντα βάσει των εκάστοτε εντολών του Δημάρχου, να μην έχουν ; 

Ή θέλει να τους βάλει, μες στις γιορτές πριν την Πρωτοχρονιά του 2023, να τροποποιούν τις συμβάσεις και να τσακώνονται ποιου η σύμβαση θα γράφει «Ειδικός Σύμβουλος» και ποιου «Ειδικός Συνεργάτης» ;

Προχειρογραφήματα, που (δυστυχώς) θυμίζουν τόσο πολύ επίπεδο νομοθέτησης 2018 επί “Κλεισθένη” και το μόνο βέβαιον είναι ότι -εάν όχι μέχρι την Ολομέλεια- μέχρι τις δημοτικές κάλπες θα έχουν διορθωθεί.

Πραγματικά, χύθηκε πολύ μελάνι για να περιγραφούν τα τραγελαφικά σκηνικά του “Κλεισθένη” του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και το Ν/Σ που έβγαλε η Ν.Δ. σε διαβούλευση τον ανταγωνίζεται επάξια.

 airetos.gr

 

 

 

 

 

Σελίδα 1 από 53

Επικοινωνήστε μαζί μας στο vimapoliti@gmail.com ή απευθείας στην φόρμα επικοινωνίας

Please, enter your name
Please, enter your e-mail address Mail address is not not valid
Please, enter your message