Οι πλειοψηφίες του 55% θα χάνουν από ισχνές μειοψηφίες βάσει του “διαστρεβλωτικού” εκλογικού συστήματος του Κλεισθένη1, όπως αποδεικνύεται στο πρακτικό παράδειγμα εφαρμογής που δημοσίευσε ο επικεφαλής της Παράταξης “Αυτοδιοικητικό Κίνημα” στην ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμφιλοχίας Αποστόλης Κοιμήσης.

Δείτε τι αναφέρει..

Με το διαστρεβλωτικό εκλογικό σύστημα της κυβέρνησης του Συριζα για τους Δήμους η πλειοψηφία ακόμη και του 55%, χάνει από τη μειοψηφία του 45%.

Η λαική ψήφος παραμορφώνεται η δημοκρατία καταργείται .

Το εκλογικό σύστημα που νομοθετήθηκε για τις αυτοδιοικητικές εκλογές με πρόσφατο νόμο της κυβέρνησης, δεν είναι απλή αναλογική, όπως υποκριτικά δηλώνεται και όπως επανειλημμένως έχουμε αναδείξει. Πρόκειται για ένα συνοθύλευμα δόλιων εκλογικών επινοήσεων, που αλλάζουν ανάλογα με τον κομματικό υπολογισμό του συριζα για την ανάδειξη του κάθε αιρετού οργάνου στο Δήμο. Οι κατά περίπτωση ανομοιογενείς ρυθμίσεις, αγνοούν προκλητικά τις ανάγκες των δημοτών και τα τοπικά προβλήματα και ένα μόνο κοινό στόχο έχουν: την τεχνητή διόγκωση των ισχνών μειοψηφιών και, ταυτοχρόνως, την αποτροπή άσκησης διοίκησης από αυτούς που ο λαός θα επιλέγει, αφού θεσμοποιούν τη συναλλαγή και τις εκβιαστικές πρακτικές στην άσκηση της τοπικής δημόσιας εξουσίας. Με απλά λόγια οδηγούν στην απόλυτη στρέβλωση της λαϊκής ετυμηγορίας.

Σήμερα παραθέτουμε ένα μόνο ενδεικτικό παράδειγμα, ώστε να εκκινήσει ο αυτοδιοικητικός διάλογος σε ρεαλιστικό επίπεδο για τις αντιδημοκρατικές τερατογενέσεις που προκύπτουν εκ της εφαρμογής επιμέρους διατάξεων του Κλεισθένη1. Το παράδειγμα αφορά εκλογές ανάδειξης συμβουλίου σε Κοινότητες πάνω από 300 κατοίκους που είναι περίπου το 54% στη χώρα.

Έστω, υποθετικά, ότι έχουμε μια Κοινότητα μεταξύ 2000 και 300 κατοίκων, που –βάσει του αρ.5 παρ.2 Κλεισθένη1– θα έχει 5μελές Συμβούλιο Κοινότητας, και στις εκλογές καταμετρούνται 400 έγκυρα ψηφοδέλτια.

Το εκλογικό μέτρο σύμφωνα με την παρ.1 αρ.33 Κλεισθένη1 είναι: “Το σύνολο των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβαν στην κοινότητα όλοι μαζί οι συνδυασμοί που συμμετείχαν στις εκλογές (που) διαιρείται µε τον αριθμό των εδρών του συμβουλίου κοινότητας. Το πηλίκο που προκύπτει αυξημένο κατά μία μονάδα, παραλειπόμενου του κλάσματος, αποτελεί το εκλογικό μέτρο”, δηλ. 400/5 = 80. 80 + 1 = 81.

Οι δημότες ψήφισαν: Α’ Συνδυασμός 220 ψήφους (ποσοστό 55 %), Β’ Συνδυασμός 61 (15,25 %), Γ’ Συνδυασμός 60 (15 %), Δ’ Συνδυασμός 59 (14,75 %).

Η κατανομή εδρών ορίζεται στον Κλεισθένη1 (παρ.1 αρ.33) ως εξής: “Ο αριθμός των έγκυρων ψηφοδελτίων κάθε συνδυασμού διαιρείται στη συνέχεια µε το εκλογικό μέτρο και κάθε συνδυασμός καταλαμβάνει τόσες έδρες, όσο και το ακέραιο πηλίκο αυτής της διαίρεσης”. Δηλαδή πρακτικά:

Ο A’ συνδυασμός λαμβάνει από α΄κατανομή, 220/81, δηλαδή 2 έδρες, 

ο Β’ 61/81<1, 0 έδρες, ο Γ’ 60/81<1, 0 έδρες και ο Δ’ 59/81<1, 0 έδρες.

Απομένουν 3 έδρες και μένουν αχρησιμοποίητες υπόλοιπες ψήφοι για τον Α’ 58, για τον Β’ 61, για τον Γ’ 60 και για τον Δ’ 59.

Ο Κλεισθένης1 ορίζει (παρ.1 αρ.33): “Αν οι έδρες που καταλαμβάνουν οι συνδυασμοί που συμμετέχουν στην κατανομή µε την προηγούμενη διαδικασία είναι λιγότερες από τις προς διάθεση έδρες, οι έδρες που απομένουν διανέμονται ανά μία ΜΕΤΑΞΥ ΟΛΩΝ των συνδυασμών, ΕΙΤΕ ΕΛΑΒΑΝ ΕΔΡΑ κατά το προηγούμενο εδάφιο ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΑ υπόλοιπα που έχουν”.

ΔΙΝΕΙ ΕΔΡΑ, ακόμη και σε εκείνους που ΔΕΝ ΕΠΙΑΣΑΝ ΚΑΝ ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Δηλαδή θα λάβει 1 έδρα ο Β, 1 έδρα ο Γ’, 1 έδρα ο Δ’.

[ Υπενθυμίζεται ότι ο Καλλικράτης στο αρ.37 (το οποίο τώρα αντικαταστάθηκε με το αρ.33 Κλεισθένη1) όριζε “Εάν οι έδρες που ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ οι συνδυασμοί ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ με την προηγούμενη διαδικασία είναι λιγότερες από τις προς διάθεση έδρες, οι έδρες που απομένουν διανέμονται ανά μία μεταξύ όλων ΑΥΤΩΝ των συνδυασμών, ανάλογα με τα αχρησιμοποίητα υπόλοιπα που έχουν.”] Δηλαδή όποιος δεν είχε πιάσει το εκλογικό μέτρο δεν έπαιρνε έδρα.

Το τελικό αποτέλεσμα του Συμβουλίου Κοινότητας στο παράδειγμά μας, διαμορφώθηκε ως εξής :

Α’ με 55% : 2 έδρες, Β’ με 15,25% : 1 έδρα, Γ’ με 15% : 1 έδρα, Δ’ με 14,75% : 1 έδρα

Ποιος όμως θα είναι ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Κοινότητας; Ποιος θα διοικήσει δηλαδή την Κοινότητα;

O Κλεισθένης1 ορίζει ότι Πρόεδρος ΔΕΝ γίνεται ο Επικεφαλής του Α’ Συνδυασμού, όπως πρόβλεπε ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, αλλά, ο Πρόεδρος βγαίνει από ΕΜΜΕΣΗ εκλογή, σύμφωνα με το αρ.80: “Πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων εκλέγεται, από το σύνολο των μελών του οικείου συμβουλίου και για το σύνολο της δημοτικής περιόδου, ο επικεφαλής ενός από τους δύο πρώτους κατά σειρά εκλογής συνδυασμού”.

Εάν δηλαδή οι χαμένοι των εκλογών συνεννοηθούν μεταξύ τους - έτσι όπως θα έχει οδηγηθεί από το αρ.33 η κατανομή εδρών- Πρόεδρος δεν θα βγει ο Επικεφαλής του Συνδυασμού που ο λαός εμπιστεύτηκε με 55% αλλά ο Επικεφαλής του Β’ συνδυασμού.

ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΑΣΕ ΚΑΝ ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, γίνεται ΠΡΟΕΔΡΟΣ.

Όποια διάταξη του νόμου και εάν επιχειρήσει κανείς να εφαρμόσει, με άπειρα πρακτικά παραδείγματα, έρχονται στο φως μικρο-κομματικοί τακτικισμοί και αδιανόητα αδιέξοδα κυβερνησιμότητας και λειτουργίας των πόλεων.

Όλες όμως οι εκλογικές αλχημείες και κάθε επιδιωκόμενη κομματική χειραγώγηση των Δήμων της χώρας είναι βέβαιο ότι θα καταρεύσει, όπως και το 2014.

Οι Αιρετοί έχουμε θεσμικό καθήκον να ενημερωθούμε, να ενημερώσουμε τους δημότες μας, να αναδείξουμε κάθε αντι-θεσμική διάσταση και, μέσα από κοινό συλλογικό αγώνα, να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων που επιτάσσει η κρισιμότητα των στιγμών και η προστασία της τοπικής δημοκρατίας.

 

Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Ευρυτανίας για την εγκατάσταση αιολικών πάρκων στην περιοχή Αγράφων 

Μετά την ηρεμία η καταιγίδα, επανεμφανίζονται οι συνήθεις επιχειρηματίες με τη γνωστή μεθοδολογία,  ξανά για «επενδύσεις» στην περιοχή μας  με τις ευλογίες τοπικών παραγόντων νυν και πρώην, και τοπικών Περιφερειακών συμβούλων που εκπροσωπούσαν υποτίθεται τις τοπικές κοινωνίες, τις οποίες βέβαια ποτέ δεν ρώτησαν.

Με τρία θηριώδη αιολικά πάρκα, φαραωνικού τύπου κατασκευές,  στις πιο παρθένες κορυφογραμμές της Πίνδου, με τις ίδιες πρόχειρες μελέτες τους, πανομοιότυπες και επαναλαμβανόμενες (copy paste) που  υπονοούν ότι υπάρχουν σοβαρές αλλά ελεγχόμενες επιπτώσεις στο περιβάλλον.Και επί πλέον ο  ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας να  ισχυρίζεται ότι δεν είχε από πουθενά αντιρρήσεις, κάτι που δεν είναι ακριβές.. Η Δ/νση Δασών Ευρυτανίας είχε δύο φορές γνωμοδοτήσει αρνητικά με εμπεριστατωμένα επιχειρήματα, αλλά στην πορεία «χάθηκαν οι αρνητικές γνωμοδοτήσεις», ίσως από παρεμβάσεις εκτός των άλλων και γνωστών και μη εξαιρετέων   που επιδείκνυαν τότε θερμό ενδιαφέρον για το θέμα. ΄Ετσι παίρνονταν τότε οι αποφάσεις στη χώρα μας.

 Αυτού του τύπου η επένδυση θα ακυρώσει ουσιαστικά και για πάντα  τις όποιες  άλλες προοπτικές ανάπτυξης για την περιοχή των Αγράφων.Αυτό που θα μείνει θα είναι τα διαλυμένα βουνά από δρόμους πλάτους 12-15μ., οι ισοπεδωμένες κορυφές, οι τεράστιες κατολισθήσεις που θα δημιουργηθούν. Αυτά είναι αποτελέσματα ενός Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου του τότε Υπουργού ΥΠΕΧΩΔΕ Σουφλιά για τις ΑΠΕ.

Υπάρχουν νόμοι και οδηγίες για την προστασία του τοπίου, για τη βιοποικιλότητα, για τις περιοχές NATURA ,αλλά όχι για τις ΑΠΕ. H περιοχή είναι περιοχή ειδικής προστασίας για τα πουλιά, ζώνη ΖΕΠ, αλλά δεν φαίνεται να έχει  προτεραιότητα για το ΥΠΕΚΑ.Η περιοχή είναι γνωστή σε όλη την Ελλάδα αλλά και έξω από αυτή σε όλους τους ορειβατικούς συλλόγους, στους ταξιδιωτικούς πράκτορες που φέρνουν στην περιοχή Ισραηλινούς και άλλων εθνικοτήτων που ασχολούνται με δραστηριότητες  off road, treking κ.λ.π.

Αν μετατρέψουμε την περιοχή σε σεληνιακό τοπίο δεν θα έχει κανένας λόγο να την επισκεφθεί. Ούτε καν ο Αγραφιώτης της διασποράς, αν δεν θα βλέπει πλέον τις βουνοκορφές, τα ποτάμια, τα κατσάβραχα των παιδικών του αναμνήσεων.Συνήθης μέθοδος να «πεισθούν» οι τοπικές κοινωνίες  είναι οι  θέσεις εργασίας που υπόσχονται οι υποστηρικτές αυτών των επενδύσεων, που όμως είναι μόνο προσωρινές διότι, εκτός από τα σκαψίματα, κάθε ανεμογεννήτρια είναι μόνο μια "γούρνα" γεμισμένη τσιμέντο. Άλλωστε οι  ίδιες μελέτες λένε ότι όλα θα είναι τηλεχειριζόμενα

Αρκεί  να σκεφθούμε ότι μόνο  συνέχιση του δρόμου που ξεκίνησε για τα ΄Αγραφα είναι δυνατόν να  εξασφαλίσει πολύ περισσότερες και σταθερές θέσεις εργασίας,  μοιρασμένες σε  οικογένειες αυτοαπασχολούμενες, όπως δείχνει η εμπειρία της γειτονικής  Λίμνης Πλαστήρα αλλά και άλλων περιοχών. Καλούμε όλους τους Ευρυτάνες και κυρίως τους Αγραφιώτες σε συστράτευση να μην υποκύψουν στα πολλά υποσχόμενα. Δεν πρέπει να ανεχτούν  αποφάσεις βλαπτικές για τον τόπο που θα υποθηκεύουν  το μέλλον τους.

Το "ναι" στα αιολικά πάρκα στα ΄Αγραφα σημαίνει το άνοιγμα της κερκόπορτας. Μετά από αυτά πιθανόν θα ακολουθήσουν σε όλα τα βουνά μας, από την Επισκοπή μέχρι την Καρδίτσα, το Προσηλιακό, ο Ουρανός, η Κόψη, Η Φτέρη κλπ. Πρέπει άμεσα να ανακληθούν όλες οι παρόμοιου τύπου άδειες και να χωροθετηθούν με συγκεκριμένα κριτήρια ΑΠΕ μέσα από εμπεριστατωμένες μελέτες πραγματικής  προστασίας  της χλωρίδας και της πανίδας.

Ο νυν Δήμαρχος Αγράφων,  ως αντιπολίτευση είχε, και σωστά, αρνητική θέση. Δεν κατανοούμε τι άλλαξε  τώρα και  δυσκολεύεται να την ξαναπάρει? Είχε  περισσότερη ή λιγότερη ενημέρωση? Τότε ή τώρα? Οι εξελίξεις απαιτούν σαφείς τοποθετήσεις.

Ο δε  Περιφερειάρχης  Στερεάς, όσον αφορά τα αιολικά πάρκα του Δήμου Καρπενησίου, που θα έβλεπε από την αυλή του σπιτιού του, ήταν αντίθετος. Για αυτά που  αφορούν κυρίως τους  Αγραφιώτες συνιστά ..... να χαλαρώσουν και να τα απολαύσουν με ψυχραιμία. Μια δημόσια σοβαρή και υπεύθυνη τοποθέτησή του είναι το ελάχιστο που απαιτείται.

 

 

"Κλείδωσε" και επίσημα απο προχθές,η υποψηφιότητα του Κώστα Μπακογιάννη για τη διεκδίκηση της δημαρχίας στο δήμο Αθηναίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του VimaPoliti.gr ,o Περιφερειάρχης Στερεάς έχει ήδη ανακοινώσει στους στενούς του συνεργάτες την πρόθεσή του να κατέβει στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές στην Αθήνα ενώ απο χθες εκδήλωσε και την πρόθεση το καλοκαίρι να κάνει μια μίνι περιοδεία στους νομούς της Στερεάς ώστε να ευχαριστήσει κατοίκους και συνεργάτες.

"Έχω ακόμα δουλειά να κάνω στην Περιφέρεια"

«Η αλήθεια είναι ότι πάρα πολλοί άνθρωποι συζητάνε το όνομα μου για το δήμο Αθηναίων, δεν σας κρύβω ότι είναι τιμή αυτό» είπε χαρακτηριστικά ο Μπακογιάννης σήμερα στα Παραπολιτικά 90,1 ,για να προσθέσει ότι έχει ακόμη δουλειά στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και πως θα λάβει τις αποφάσεις του την κατάλληλη στιγμή.

«Έχω ακόμα δουλειά να κάνω. Είμαι Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος, με έχουν τιμήσει 160 χιλιάδες άνθρωποι με την εμπιστοσύνη τους και οφείλω αυτό να το ανταποδώσω μέχρι τέλους. Η αλήθεια είναι ότι πάρα πολλοί άνθρωποι συζητάνε το όνομα μου για το Δήμο Αθηναίων, δεν σας κρύβω ότι είναι τιμή αυτό, το σκέφτομαι, δεν μπορώ να πω ότι δεν το σκέφτομαι όμως ξέρω πάρα πολύ καλά πως η Αθήνα είναι μια πάρα πολύ μεγάλη υπόθεση και αυτή είναι μια απόφαση την οποία θα την πάρω τη σωστή στιγμή και προφανώς θα την ανακοινώσω. Μέχρι τότε όμως θα συνεχίσω να κάνω αυτό που ξέρω να κάνω που είναι η δουλειά μου».

Στα τέλη του καλοκαιριού η ανακοίνωση της υποψηφιότητας

Ωστόσο επίσημα ο Περιφερειάρχης δεν έχει ανακοινώσει την υποψηφιότητά του κάτι που θα το κάνει προς τα τέλη του καλοκαιριού.

Η αλλαγή της ημερομηνίας για τις δημοτικές εκλογές,η ξεκαθάρισμα του τοπίου με την ψήφιση του «Κλεισθένη Ι» από τη Βουλή και το γεγονός ότι απομένουν δέκα μήνες μέχρι τις κάλπες, καθώς θα διεξαχθούν τον Μάιο του 2019 και όχι τον Οκτώβριο, οδήγησε τον κ. Μπακογιάννη στην απόφαση να επισπεύσει την διαδικασία και να  γνωστοποιήσει επίσημα τις προθέσεις του στους συνεργάτες του και πλέον να εργάζεται για την κάθοδό του στην Πρωτεύουσα.

 Από τη Στερεά Ελλάδα στην Αθήνα

Είναι δεδομένο ότι η υποψηφιότητα του νυν Περιφερειάρχη και πρ. Δημάρχου Καρπενησίου Κώστα Μπακογιάννη για την πρωτεύουσα θεωρείτε ως ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στην κεντρική πολιτική σκηνή ενώ και ως πρόσωπο θεωρείται ότι έχει εκείνα τα χαρακτηριστικά που τον καθιστούν μία υποψηφιότητα ικανή να απευθυνθεί σε ευρύτερο ακροατήριο.

Στα υπέρ του Μπακογιάννη ,ο οποίος προφανώς θα προτάξει το αυτοδιοικητικό του προφίλ,καταγράφεται η κεντρική στήριξη που θα έχει από τη Ν.Δ. και τον Κυριάκο Μητσοτάκη αλλά και ο υπαρκτός μηχανισμός στήριξης στην Α' Αθηνών καθώς η μητέρα του Ντόρα Μπακογιάννη, διετέλεσε δήμαρχος και σήμερα είναι βουλευτής της περιφέρειας.

Εδώ και μέρες ο ίδιος έχει ξεκινήσει συζητήσεις με αρκετά από τα γαλάζια αυτοδιοικητικά στελέχη στην Αθήνα για τα περαιτέρω.

Περιοδεία στην ανατολική Κρήτη ξεκίνησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος έφτασε το πρωί στο αεροδρόμιο της Σητείας με πολλούς κατοίκους να τον υποδέχονται με μαντινάδες και ευχές να γίνει σύντομα πρωθυπουργός.

Στο λιμάνι της πόλης ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας συναντήθηκε με τον σύλλογο επαγγελματιών αλιέων Σητείας και άκουσε τα προβλήματά τους, κι αμέσως μετά επισκέφθηκε το δημαρχείο όπου ενημερώθηκε από τους παραγωγικούς και τους επιστημονικούς φορείς για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Μερικά από τα θέματα που του έθεσαν ήταν η υπερφορολόγηση, η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου αλλά και οι ελλείψεις στις υποδομές Υγείας.

«Ως Κρητικός δεν μπορώ να δεχτώ ότι υπάρχουν Κρητικοί πολλών ταχυτήτων. Η Κρήτη είναι μία», τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ, εκφράζοντας για μία ακόμα φορά την αντίθεσή του στην απλή αναλογική όσον αφορά τις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης. Όπως είπε στην παρέμβασή του η απλή αναλογική, όπως ψηφίστηκε, θα οδηγήσει σε ακυβερνησία. Δεσμεύτηκε δε να αλλάξει το νόμο του ΥΠΕΣ, Π. Σκουρλέτη όταν αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας. Ο κ. Μητσοτάκης εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση για την οικονομική της πολιτική τονίζοντας πως «είναι αστείο να κόπτεται για ιδιωτικές επενδύσεις όταν ο βίος της δείχνει ότι το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να βάζει φόρους», και παρουσίασε σε γενικές πτυχές το όραμά του για τη χώρα που, όπως είπε, συνοψίζεται στην πρόταση «λιγότεροι φόροι περισσότερες δουλειές, ασφάλεια για όλους».

Ο πρόεδρος της ΝΔ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ανάγκη μείωσης φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, αλλά και στην ανάγκη μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως λέει ψέματα όταν υποστηρίζει πως η χώρα βγαίνει από τα μνημόνια. «Πρόκειται για το νέο μεγάλο ψέμα του κ. Τσίπρα. Έρχονται μειώσεις συντάξεων που μακάρι να μην έρχονταν. Τρία χρόνια τρώνε πληρώνουμε τις σαχλαμάρες της κυβέρνησης. Πληρώνουμε το κόστος της αναξιοπιστίας τους» είπε χαρακτηριστικά.ΑΠΕ

Τη μείωση των δαπανών για συντάξεις κατά 3,22 δισ. ευρώ προβλέπει η εγκύκλιος κατάρτισης του προϋπολογισμού της γενικής κυβέρνησης για το 2019, κάτι που σημαίνει ότι έχει ληφθεί υπόψη η περικοπή τους από την αρχή του 2019, η οποία έχει ψηφισθεί και ενσωματωθεί στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα.

Στον πίνακα της εγκυκλίου για τα ανώτατα όρια δαπανών αναφέρεται ότι αυτά θα ανέλθουν στα 25,48 δισ. ευρώ το 2019 έναντι 28,70 δισ. ευρώ που προβλέπει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα για το 2018.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι από το νέο έτος δεν θα δημιουργούνται νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου προς τους ιδιώτες. Η ταξινόμηση των εσόδων και των εξόδων στον νέο προϋπολογισμό βασίζεται σε νέο ενιαίο σχέδιο λογαριασμών το οποίο θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά από την 1.1.2019 στην Κεντρική Διοίκηση ( υπουργεία) με προοπτική να επεκταθεί σε επόμενο στάδιο στο σύνολο της Γενικής Κυβέρνησης.

Στην εγκύκλιο που υπογράφεται από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη τοποθετείται το ανώτατο όριο των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού για το 2019 στα 49,743 δισ. ευρώ. Με τον συνυπολογισμό των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ύψους 7,3 δισ. ευρώ, το ανώτατο όριο δαπανών διαμορφώνεται στα 57,043 δισ. ευρώ.

Οι δαπάνες για τη χορήγηση συντάξεων προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 25,480 δις ευρώ βάση των εκτιμήσεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής οι σχετικοί πίνακες του οποίου μεταφέρονται στην εγκύκλιο για την κατάρτιση του Προϋπολογισμού. Οι δαπάνες των ΟΤΑ στα 6,8 δισ. ευρώ, οι δαπάνες του ΕΟΠΥΥ στα 4,8 δισ. ευρώ και οι δαπάνες των νοσοκομείων τοποθετούνται στα 3,1 δισ. ευρώ.

Διαδικαστικά θέματα ρυθμίζει η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Οικονομικών, Οικονομίας και Εργασίας προκειμένου οι οφειλέτες που θέλουν να ενταχθούν στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών να έχουν δεύτερη ευκαιρία.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση αναμένεται να δημοσιευθεί το αμέσως προσεχές διάστημα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και να ξεκινήσει η ισχύς της.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ΚΥΑ, οι οφειλέτες εκκρεμών αιτήσεων έχουν τη δυνατότητα να διορθώσουν και να συμπληρώσουν την αρχική αίτηση που έχουν υποβάλλει για ένταξή τους στον Μηχανισμό ή μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή της αίτησης και την επανυποβολή της, προκειμένου να συμπεριληφθούν οφειλές, που δημιουργήθηκαν το 2017. 

Με βάση το σχέδιο της ΚΥΑ ρυθμίζονται τα παρακάτω θέματα: 

 Συμπλήρωση στοιχείων - διόρθωση σφαλμάτων

·      Τα στοιχεία της αίτησης, μπορούν να συμπληρωθούν, εφόσον σχετική έλλειψη διαπιστωθεί από τον οφειλέτη, τον συντονιστή ή συμμετέχοντα πιστωτή, μέχρι την ολοκλήρωση της προθεσμίας της.

·      Για τη σχετική έλλειψη, εφόσον διαπιστωθεί από τον οφειλέτη ή συμμετέχοντα πιστωτή, ενημερώνεται ο συντονιστής, ο οποίος τάσσει προθεσμία 10 ημερών για τη συμπλήρωση της έλλειψης από τον υπόχρεο, εκτός εάν η έλλειψη συνίσταται σε μη συνυποβολή συνοφειλέτη, οπότε η προθεσμία ορίζεται σε 20 ημέρες.

·      Με την ίδια διαδικασία και εντός της ίδιας προθεσμίας μπορεί να γίνει διόρθωση τυχόν σφαλμάτων της αίτησης που εντοπίζονται από τον οφειλέτη, τον συντονιστή ή συμμετέχοντα πιστωτή.

Διαδικασία εξέτασης αιτημάτων παράτασης

Σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, τα εμπλεκόμενα μέρη (οφειλέτης, συμμετέχοντες πιστωτές, εμπειρογνώμονας) μπορούν να υποβάλουν αίτημα παράτασης της προβλεπόμενης από το νόμο προθεσμίας. Το αίτημα περιλαμβάνει:

α) τη συγκεκριμένη ενέργεια για την προθεσμία της οποίας ζητείται παράταση.

β) τον χρόνο παράτασης, και

γ) την αιτιολογία της παράτασης, η οποία θα πρέπει να συνοδεύεται από σχετικά αποδεικτικά έγγραφα.

Δυνατότητα διαγραφής της αίτησης και επανυποβολή της

Εάν, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας και μέχρι την κατάθεση των αντιπροτάσεων από τους πιστωτές, διαπιστωθεί ότι στην αίτηση υπάρχουν ελλείψεις ή σφάλματα, τα οποία κατά το χρόνο διαπίστωσής τους, δεν μπορούν να διορθωθούν με εισαγωγή των στοιχείων ή/και τροποποίηση αυτών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, ο οφειλέτης, κατόπιν σχετικού γραπτού του αιτήματος προς την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, έχει τη δυνατότητα διαγραφής της αίτησής του με ταυτόχρονη επανυποβολή της στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

·      Η διαγραφή της αίτησης δεν συνεπάγεται την απώλεια των βασικών στοιχείων του αιτούντος (ΑΦΜ, επωνυμία, διεύθυνση) τα οποία εξακολουθούν να τηρούνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ούτε του μοναδικού αριθμού που έχει λάβει η αίτηση, ο οποίος εξακολουθεί να συνοδεύει την αίτηση και μετά την επανυποβολή αυτής. 

·      Ο συντονιστής, μόλις λάβει γνώση των ελλείψεων ή σφαλμάτων, και σε κάθε περίπτωση χωρίς να προβεί στη σύνταξη του πρακτικού αποτυχίας της διαδικασίας, ενημερώνει τον οφειλέτη, με κοινοποίηση στους πιστωτές, για την ύπαρξη των ως άνω ελλείψεων ή σφαλμάτων, και καλεί τον οφειλέτη να προβεί, εντός 10 ημερών στην αποστολή αιτήματος διαγραφής της αίτησης και επανυποβολής της.

·      Ο οφειλέτης πρέπει εντός της άνω προθεσμίας να υποβάλει σχετικό γραπτό αίτημα στην ΕΓΔΙΧ, η οποία εκδίδει απόφαση περί της μη ύπαρξης δυνατότητας διόρθωσης του σφάλματος ή/και των ελλείψεων με άλλον τρόπο και αποφασίζει τη διαγραφή της αίτησης και επανυποβολή της, δύναται δε να τάξει, κατά την εύλογη κρίση της, προθεσμία στον οφειλέτη για τη διαγραφή και επανυποβολή της.

·      Με την ίδια διαδικασία οι οφειλέτες εκκρεμών αιτήσεων μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή της αίτησης και την επανυποβολή αυτής, προκειμένου να συμπεριληφθούν οφειλές, οι οποίες καθίστανται επιδεκτικές ρύθμισης, δηλαδή οφειλές που γεννήθηκαν έως την 31η Δεκεμβρίου του 2017.

·      Σε περίπτωση διαγραφής και επανυποβολής της αίτησης η διαδικασία επανεκκινείται με τον εκ νέου έλεγχο της πληρότητας της αίτησης από τον συντονιστή.

Νέες προθεσμίες

Η ολοκλήρωση ελέγχου πληρότητας της αίτησης και των συνοδευτικών εγγράφων από τον συντονιστή διενεργείται εντός 10 ημερών από την αποδοχή του διορισμού του. Ο έλεγχος του απαιτούμενου ποσοστού της απαρτίας των συμμετεχόντων πιστωτών, ολοκληρώνεται από τον συντονιστή εντός 5 ημερών από τη λήξη της 10ήμερης προθεσμίας από την κοινοποίηση της πρόσκλησης στους πιστωτές. Η προθεσμία πρόσκλησης των συμμετεχόντων πιστωτών σε ψηφοφορία επί της αρχικής πρότασης ρύθμισης του οφειλέτη ορίζεται σε 5 ημέρες από τη λήξη της  προθεσμίας υποβολής αντιπροτάσεων. Για τη σύνταξη πρακτικού αποτυχίας από τον συντονιστή ορίζεται προθεσμία 10 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας ψηφοφορίας.

Προθεσμία για την υποβολή πρόσθετων στοιχείων

Η προθεσμία υποβολής των πρόσθετων δικαιολογητικών ορίζεται σε 5 ημέρες από την υποβολή του σχετικού αιτήματος προς τον οφειλέτη από το συμμετέχοντα πιστωτή. Η άρνηση του οφειλέτη να τα προσκομίσει, σε περίπτωση που αυτά ζητούνται από συμμετέχοντα πιστωτή που εκπροσωπεί ποσοστό συνολικών απαιτήσεων κατά του οφειλέτη μικρότερο του 25%, δύναται να εκφραστεί εντός της πενθήμερης αυτής προθεσμίας. Σε περίπτωση διαφωνίας, και εφόσον αποφασίσει την προσκόμιση η πλειοψηφία 60% των πιστωτών, τάσσεται στον οφειλέτη νέα προθεσμία προσκόμισης 5 ημερών από τη γνωστοποίηση σε αυτόν της σχετικής απόφασης της πλειοψηφίας, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σε περίπτωση νέας άρνησης του οφειλέτη, η διαδικασία θεωρείται περαιωθείσα ως άκαρπη και ο συντονιστής συντάσσει πρακτικό αποτυχίας της διαδικασίας εντός 10 ημερών από την άρνηση του οφειλέτη.

Εκκρεμείς αιτήσεις και παραίτηση οφειλέτη 

Ο οφειλέτης σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας και έως το στάδιο λήξεως της ψηφοφορίας για την επίτευξη συμφωνίας αναδιάρθρωσης μπορεί να παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτησή του για οποιοδήποτε λόγο. Κατόπιν, η ΕΓΔΙΧ προβαίνει σε αδρανοποίηση της αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ωστόσο, τα δεδομένα του οφειλέτη εξακολουθούν να τηρούνται για 3 έτη.ΑΠΕ

Νέα δεδομένα και πλήρη «ανατροπή» των σχεδιασμών των συνδυασμών στους δύο δήμους της Ευρυτανίας

Τον Μάιο του 2019 θα διεξαχθούν με απλή αναλογική οι αυτοδιοικητικές εκλογές, καθώς ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης έκανε αποδεκτή την σχετική τροπολογία που κατέθεσαν 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι οριστικοποίηση του χρόνου και του τρόπου των εκλογών ήδη δημιουργεί νέα δεδομένα και σαφώς επιταχύνει τις εξελίξεις στους δύο δήμους της Ευρυτανίας. Με λιγότερους από 10 μήνες μέχρι τη κάλπη και με διαφορετικό τρόπο εκλογής, οι υποψήφιοι δήμαρχοι και σύμβουλοι καλούνται να λάβουν αποφάσεις.

Με αναλυτικότερα άρθρα θα επανέλθουμε  για τον νέο τρόπο κατανομής των εδρών στους συνδυασμούς που συμμετέχουν και για την πλήρη «ανατροπή» των σχεδιασμών των συνδυασμών που βρίσκονται στην Δημοτική Αρχή κάθε Δήμου.

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τον «Κλεισθένη» με 150 ψήφους υπέρ του και 123 ψήφους εναντίον του. 

Τα άρθρα 28 και 56 που καθιερώνουν την απλή αναλογική στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές εγκρίθηκαν με 161 ψήφους υπέρ τους και 111 αντίθετες ψήφους.

Η τροπολογία για την κατάτμηση της Β' Αθήνας και της Περιφέρειας Αττικής, πέρασε με 241 ψήφους υπέρ (έναντι 31 ψήφων κατά) και έτσι θα ισχύσει από τις επόμενες εκλογές.

Υπέρ της κατάτμησης ψήφισαν, εκτός του ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία, το Κίνημα Αλλαγής και το Ποτάμι, υπερβαίνοντας κατά πολύ το όριο των 200 ψήφων, που απαιτείται για να ισχύσει μια συνταγματική αλλαγή από την επόμενη εκλογική αναμέτρηση.

Η τροπολογία για την ταυτόχρονη διεξαγωγή αυτοδιοικητικών εκλογών και ευρωεκλογών, υπερψηφίστηκε με 149 ψήφους έναντι 122, ενώ ένας βουλευτής ψήφισε «παρών».

Ποιες αλλαγές περιλαμβάνει ο «Κλεισθένης»

 Με βάση το νομοσχέδιο εκτός από την απλή αναλογική καθιερώνεται και η μείωση της θητείας των αιρετών εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης σε τέσσερα από πέντε χρόνια που ίσχυε μέχρι σήμερα. Ακόμη οι αυτοδιοικητικές εκλογές αποσυνδέονται από τις ευρωεκλογές και καθιερώνεται ενιαίο ψηφοδέλτιο για τις μικρές κοινότητες έως 500 κατοίκους.

Ακόμα αποσυνδέεται ο χρόνος διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών από τις ευρωεκλογές και, έτσι επανέρχεται το προϊσχύον καθεστώς της τετραετούς θητείας των αυτοδιοικητικών αρχών και της διενέργειας των εκλογών τον Οκτώβριο κάθε έτους

Καθορίζεται ο χρόνος των εκλογών (13 Οκτωβρίου 2019)

Το σύνολο των εδρών του δημοτικού και περιφερειακού συμβουλίου κατανέμεται στους συνδυασμούς που έλαβαν μέρος στις εκλογές, ανάλογα με τον αριθμό των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβαν στον α' γύρο. Αν κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει ποσοστό 50% συν 1, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή (β' γύρος), ανάμεσα μόνο στους υποψήφιους δημάρχους των δύο συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους.

Οι δήμοι της χώρας θα διακρίνονται σε α) Δήμους Μητροπολιτικών Κέντρων, β) Μεγάλους Ηπειρωτικούς Δήμους και Πρωτεύουσες Νομών, γ) Μεσαίους Ηπειρωτικούς Δήμους, δ) Μικρούς Ηπειρωτικούς και Μικρούς Ορεινούς Δήμους, ε) Μεγάλους και Μεσαίους Νησιωτικούς Δήμους και στ) Μικρούς Νησιωτικούς Δήμους.

Ο αριμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας με δυνατότητα προσαύξησης έως και 30%, αντί του 10% που προέβλεπε το αρχικό κείμενο που είχε δοθεί προς διαβούλευση.

Επίσης καθιερώνονται τα τοπικά δημοψηφίσματα, η δυνατότητα ίδρυσης εταιρειών ειδικού σκοπού στον τομέα της κοινής ωφέλειας , η ελάφρυνση των δημοτικών συμβουλίων στο να συζητούν ζητήματα ρουτίνας και η επίλυση τους από αρμόδιες επιτροπές και πολλές άλλες ρυθμίσεις.

Στο Τρίτο Μέρος οι ρυθμίσεις αφορούν την απονομή της ιθαγένειας και την πολιτογράφησης.

Ο Κλεισθένης είναι το τελευταίο μεγάλο νομοσχέδιο που θα συζητήσει και θα ψηφίσει η Βουλή πριν ολοκληρωθούν οι συνεδριάσεις της ολομέλειας και το σώμα μπει στην διαδικασία των θερινών τμημάτων. Με βάση τις δηλώσεις του Πάνου Σκουρλέτη στο νομοσχέδιο αυτό θα κατατεθεί και η τροπολογία για το σπάσιμο της δεύτερης περιφέρειας της Αθήνας αλλά και παλαιού υπόλοιπου Αττικής.

Μπορείτε να δείτε ΟΛΕΣ  τις αλλαγές στο αρχείο ΕΔΩ

 

 

Το παζλ των εκτιμήσεων για την πορεία των βάσεων μετά τις Πανελλαδικές εξετάσεις 2018 συμπληρώθηκε με την ανακοίνωση από το υπουργείο Παιδείας των στατιστικών στοιχείων κλιμάκωσης μορίων των φετινών υποψηφίων των ΓΕΛ ανά ομάδα προσανατολισμού.

Τα πρώτα δεδομένα

Όπως είναι ήδη γνωστό, ο αριθμός εισακτέων για φέτος αυξήθηκε κατά 3.966 θέσεις. Αυτό μεταφράστηκε σε 2.000 θέσεις για τους υποψηφίους των ΓΕΛ και 1.866 θέσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ. Η αύξηση αυτή των θέσεων αφορά σχολές όπως είναι οι νομικές, των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, τα τμήματα ΦΠΨ. Δεν αφορά όμως τις Ιατρικές, στις οποίες αναμένεται να υπάρξει μικρή μείωση των εισακτέων, αφού φέτος μόλις 917 υποψήφιοι πέτυχαν από 18.500 μόρια και πάνω στο πεδίο που αφορά τις επιστήμες Υγείας, έναντι 1.386 πέρσι.

 

Παράλληλα, όπως έχει ήδη ειπωθεί, δύο ιδιαίτεροι παράγοντες που θα επηρεάσουν φέτος τις βάσεις είναι η κατάργηση του Επιστημονικού Πεδίου των Παιδαγωγικών Σπουδών και η παρουσία των τμημάτων του σε όλα τα υπόλοιπα πεδία και η παρουσία στο μηχανογραφικό του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με την παράλληλη «διαγραφή» των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

Ένα σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από τα τελευταία δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο, είναι ότι πολλοί θα είναι εκείνοι που θα εισαχθούν σε σχολές και τμήματα έχοντας λίγες χιλιάδες μόρια. Και αυτό, γιατί οι υποψήφιοι που έγραψαν κάτω από 7.000 μόρια είναι περισσότεροι από πέρσι. Ενδεικτικά, στα πεδία των Θετικών και Τεχνολογικών Σχολών, καθώς και των Οικονομικών και Πληροφορικής το 21,9% και το 33,11% έγραψαν στο σύνολο από 7.000 μόρια και κάτω.

Εκτιμήσεις κίνησης βάσεων

Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές

Για τα περισσότερα τμήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου, των Ανθρωπιστικών Σπουδών, εκτιμάται ότι θα σημειωθεί άνοδος της τάξεως των 200 έως 400 μορίων. Ειδικότερα για τις υψηλόβαθμες σχολές του Πεδίου, η άνοδος φαίνεται ότι θα είναι μικρότερη, της τάξεως των 100 έως 200 μορίων.

«Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο έχουμε καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με πέρσι στο μάθημα ”Αρχαία Ελληνικά” που έχει τον υψηλότερο συντελεστή, καθώς και στα “Λατινικά”. Ωστόσο, υπάρχουν ελαφρά χειρότερες επιδόσεις στη “Γλώσσα” και στην “Ιστορία” που είναι και αυτό μάθημα με υψηλό συντελεστή», σχολίασε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Κάτσικας, εκπαιδευτικός αναλυτής.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, φέτος το 28,32% έγραψε 18-20 στα Λατινικά, δηλαδή σχεδόν 1 στους 3 υποψήφιους έναντι 20,25% πέρυσι (2017-18). Αύξηση των αριστούχων υπήρξε και στα Αρχαία, αφού στην κλίμακα του 18-20 φέτος είναι το 4,67% των υποψηφίων έναντι του 2,71% πέρσι. Από την άλλη πλευρά, μείωση των αριστούχων υπήρξε στην Ιστορία --επίσης μάθημα βαρύτητας-- αφού στο 18-20 είναι το 8,75% των μαθητών έναντι του 12,34% το 2017-18. Λίγο χειρότερα από πέρσι είναι οι βαθμολογίες στη Νεοελληνική Γλώσσα.

«Στα πλαίσια αυτά αναμένουμε τελικά στα περισσότερα τμήματα του Πεδίου άνοδο των βάσεων εισαγωγής της τάξης των 200-400 μορίων κατά μέσο όρο. Στις περιζήτητες και υψηλόβαθμες σχολές του Πεδίου (Νομικές και Σχολές Ψυχολογίας) η αύξηση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται να είναι μικρή επίσης, της τάξης των 100-200 μορίων καθώς θα υπάρχει αναχαίτιση λόγω της αύξησης των θέσεων εισακτέων», ανέφερε ο κ. Κάτσικας.

Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές

Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο, σύμφωνα με τον κ. Κάτσικα θα υπάρξει πτώση των βάσεων των υψηλόβαθμων Πολυτεχνικών Σχολών τόσο των κεντρικών Πανεπιστημίων όσο και των Περιφερειακών. Οι χαμηλότερες επιδόσεις στη Φυσική (μάθημα βαρύτητας) αλλά και στη Γλώσσα σε συνδυασμό αφενός με την παρουσία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και με την αύξηση θέσεων σε πολυτεχνικές σχολές ανοίγουν τον δρόμο για πτώση των βάσεων στη συντριπτική πλειονότητα των τμημάτων του Πεδίου η οποία αναμένεται να είναι ανάμεσα στα 200 και τα 500 μόρια κατά μέσο όρο. Πτώση αναμένεται και στα περισσότερα περιζήτητα και υψηλόβαθμα Πολυτεχνικά τμήματα όπως στα «Μηχανικών Η/Υ».

Γενικά, εκτιμάται ότι η γενική κίνηση των βάσεων στο 2ο Πεδίο θα είναι πτωτική, της τάξεως των 200-500 μορίων, ενώ για τις υψηλόβαθμες σχολές, η πτώση θα κυμανθεί μεταξύ των 150 και 350 μορίων.

Σπουδές Υγείας και Ζωής

Πτώση των βάσεων εκτιμάται ότι θα έχουν και οι υψηλόβαθμες Ιατρικές Σχολές του 3ου Επιστημονικού Πεδίου καθώς στην κλίμακα βαθμολογίας 18-20 «άριστα», βαθμολογία που απαιτείται για την εισαγωγή στις Ιατρικές υπάρχουν μικρότερα ποσοστά από πέρσι.

«Οι σημαντικά χειρότερες φετινές επιδόσεις και στα δυο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας («Βιολογία» και «Φυσική») είναι πιθανόν να οδηγήσουν τις υψηλόβαθμες και περιζήτητες Ιατρικές, Οδοντιατρικές και Φαρμακευτικές σχολές σε σημαντική κάμψη των βάσεών τους, από 200-350 μόρια», σχολίασε ο κ. Κάτσικας.

Η εκτίμηση είναι ότι οι βάσεις στο 3ο πεδίο γενικά θα κινηθούν πτωτικά (250-400 μόρια), ενώ για τις υψηλόβαθμες σχολές, η πτώση θα είναι της τάξεως των 200-350 μορίων.

Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής

Όσον αφορά στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο, αναμένεται άνοδος στην κίνηση των βάσεων εισαγωγής κατά μέσο όρο 150-400 μόρια. Και αυτό, διότι, όπως σημειώνει ο κ. Κάτσικας, στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (μάθημα με υψηλό συντελεστή), το ποσοστό των μαθητών που έχουν επίδοση στην κλίμακα της βαθμολογίας 18-20 είναι υψηλότερο από πέρσι.

«Οι συνέπειες από τις καλύτερες επιδόσεις στις ΑΟΘ και ελάχιστα των Μαθηματικών μετριάζονται από τις χειρότερες επιδόσεις τόσο στη Γλώσσα όσο και στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», πρόσθεσε.

Παιδαγωγικά τμήματα

Τέλος, όπως έχει ήδη γραφεί αρκετές φορές, για τα Παιδαγωγικά τμήματα, που πλέον κατανέμονται σε όλα τα Πεδία, η κίνηση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται να είναι ανοδική. ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου δημοτικού συμβουλίου Αγράφων ζητήθηκε από τους δημοτικούς συμβούλους να δηλώσουν και να ενημερώσουν ποιοι διαμένουν μονίμως σε κατοικία που βρίσκεται άνω των 10χλμ από το δημοτικό κατάστημα Κερασοχωρίου.

Ο λόγος είναι ότι βάσει του πολυνομοσχεδίου που ψηφίστηκε για τους ΟΤΑ το 2017, οι δημοτικοί σύμβουλοι (εκτός από αυτούς που λαμβάνουν αντιμισθία) δικαιούνται αποζημίωση επειδή συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και μέχρι τέσσερις συνεδριάσεις τον μήνα.Προϋπόθεση ωστόσο, για να παίρνουν αποζημίωση για τη συμμετοχή τους είναι η μόνιμη κατοικία τους να απέχει περισσότερο από 10χλμ από την έδρα του δήμου, δηλαδή το δημαρχείο.

Η αποζημίωση αυτή θα βαρύνει τους προϋπολογισμούς των επιμέρους Δήμων και θα καταβάλλεται με σκοπό την κάλυψη βασικών δαπανών σχετικών με τη συμμετοχή των συμβούλων στα δημοτικά συμβούλια.

Σελίδα 1 από 33

Επικοινωνήστε μαζί μας στο vimapoliti@gmail.com ή απευθείας στην φόρμα επικοινωνίας

Please, enter your name
Please, enter your e-mail address Mail address is not not valid
Please, enter your message