Ανοιχτή πολιτική εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ στο Καρπενήσι με ομιλητή τον Πάνο Ρήγα
Η Νομαρχιακή επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ Ευρυτανίας διοργανώνει ανοιχτή εκδήλωση-συζήτηση ,το Σάββατο 12 Μάη στις 18.30 μ.μ. στο Εργατικό κέντρο Καρπενησίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση..
Η Νομαρχιακή επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ Ευρυτανίας καλεί στην ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ Σάββατο 12 Μάη στις 18.30 μ.μ.
Στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Καρπενησίου όπου ο Γραμματέας της Κ.Π.Ε του ΣΥ.ΡΙΖ.Α ΠΑΝΟΣ ΡΗΓΑΣ Θα αναφερθεί στις πολιτικές εξελίξεις και θα επακολουθήσει ευρεία συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων με τους παρευρισκόμενους. Προσκαλούμε τα μέλη, τους φίλους και όλους τους συμπολίτες μας , να συμμετάσχουν και να λάβουν μέρος στη συζήτηση.
Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΤΕΚΑΣ
Οι ξαφνικές "αγάπες"...Μπαμπαλή προς Τάτση!
Βρε πως αλλάζουν οι καιροί!!
Αιχμηρή ήταν κατά πολλούς η απάντηση του Θ.Μπαμπαλή στα όσα αναφέρει στην επιστολή ανεξαρτητοποίησης ο Γρηγόρης Παπαθανάσης.Και εκεί που περίμενες ότι οι περισσότεροι θα επικεντρωθούν στα όσα αναφέρει ο δήμαρχος για την θητεία του πρώην Αντιδημάρχου ,η αναφορά του για «σχέδιο διάλυσης του δήμου Αγράφων» και τα όσα αναφέρει για την προηγούμενη δημοτική αρχή,αυτή του Δ.Τάτση,τράβηξε τα βλέμματα και σήκωσε ..θύελλες και αντιδράσεις.
"Όντως υπάρχει σχέδιο, όχι όμως εκκαθάρισης, αλλά διάλυσης και καταστροφής του Δήμου Αγράφων, το οποίο μπήκε σε εφαρμογή από το 2011 με την έναρξη της θητείας της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής. (2011-2014 όπου όλοι γνωρίζουν τι έγινε την προηγούμενη δημοτική περίοδο).Είναι οι ίδιοι που διέλυσαν το Δήμο Αγράφων και την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, αυτοί που και τώρα προσπαθούν να το ξανακάνουν, αλλά δεν τα καταφέρνουν. Είναι αυτοί που σχεδιάζουν, συντονίζουν, λασπολογούν, ψευδολογούν, κατηγορούν αβίαστα, αποσυντονίζουν με κάθε δόλιο τρόπο και μέσο συνεχώς" δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ.Μπαμπαλής και για πολλούς θεωρήθηκε ξαφνικός ..εναγκαλισμός με τον πάλε ποτέ "κόκκινο πανί" ,πρώην δήμαρχο Αγράφων κ.Δημήτρη Τάτση.
Και πώς να μην ξαφνιάσει η αναφορά αυτή του δημάρχου,όταν βγάζει ..λάδι και υπονοεί ορθά κοφτά πως για τα δεινά που τράβηξαν οι Αγραφιώτες απο την ανυπαρξία,τις δόλιες μεθόδους και την καθεστωτική νοοτροπία του Τάτση,δεν φταίει ο πρώην δήμαρχος αλλά..άκουσον-άκουσον μια "ομάδα ανθρώπων" που κατα τον Μπαμπαλή με ..δόλιες μεθόδους προσπαθεί να καταστρέψει και να διαλύσει κάθε δημοτική ομάδα που βρίσκει μπροστά της.
Χωρίς να αναφέρει πρόσωπα ,ο δήμαρχος φυσικά υπονοεί ως "ομάδα εκκαθάρισης",τον πρωτομάστορα αυτής Δημοσθένη Τσιαμάκη,και τα.. παραπαίδια του ως ..εκτελεστικό βραχίονα..,την Κλεάνθη Φουρλίγκα(τζαβέλενα),τον πρώην Αντιδήμαρχο Θεόδωρο Κατσιάδα και τον ανιψιό Γρηγόρη Παπαθανάση κ.α...
Για να μην τρελαθούμε σε αυτή την ζωή ας δούμε τι έλεγε πριν λίγα χρόνια ο κ.Μπαμπαλής για να βγάλετε και εσείς τα συμπεράσματά σας..
Ζητώντας συνεχώς την παραίτηση Τάτση λίγο πριν την αργία του απο το Πειθαρχικό της Περιφέρειας,ο νυν δήμαρχος μιλούσε για "Άκρως επικίνδυνη" δημοτική αρχή για να υπηρετήσει τα συμφέροντα του Δήμου και των Δημοτών,χρησιμοποιώντας τις τότε αναφορές-φαρμάκι της "επικίνδυνης" Φουρλίγκα,τονίζοντας ότι όλη η ομάδα του πρωην δημάρχου χαρακτηρίζεται από "διοικητική ανεπάρκεια, αναξιότητα και αδυναμία, δόλο και σκοπιμότητες,ανυπαρξία και ανικανότητα".
Τώρα για αυτούς που μιλούν για ..πολιτικό πολιτισμό θα του λέγαμε ότι ..δεν πρέπει κάποιοι να φτύνουν εκεί που έγλυφαν χρόνια τώρα, ούτε να γλύφουν εκεί που έφτυναν μέχρι τις 25 Μαίου.
Όσο για την.. ξαφνική αυτή αγάπη των "αιωνίων εχθρών" και όσα θα ακολουθήσουν, ευχόμαστε αυτή η «αγάπη» να μη μετατραπεί σε «έρωτα» ή πολύ περισσότερο σε «απιστία»… σε βάθος χρόνου
#τολμηρος
Προβληματισμός για τον “Κλεισθένη" στο Περιφερειακό συμβούλιο Στερεάς
Μπακογιάννης κατά Κυβέρνησης: Όχι σε αποφάσεις για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Με συντριπτική πλειοψηφία, το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας, στη σημερινή του συνεδρίαση, εξέδωσε ψήφισμα με το οποίο καλεί την κυβέρνηση να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να βελτιωθεί το σχέδιο νόμου «Κλεισθένης» και να ληφθούν υπόψη τόσο οι ενστάσεις που διατυπώνονται, όσο και οι προτάσεις που έχουν γίνει.
Συγκεκριμένα, το ψήφισμα αναφέρει:
«Καλούμε τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση να εξαντλήσουν τον διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς, να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις ανησυχίες, τις διαμαρτυρίες, τις εναντιώσεις αλλά και τις προτάσεις της αυτοδιοίκησης και ιδιαίτερα την πρόταση σχεδίου νόμου της ΕΝΠΕ για την Περιφερειακή Διακυβέρνηση που έχει κατατεθεί στο ΥΠΕΣ.
Να τροποποιήσουν, να βελτιώσουν, να συμπληρώσουν το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε.
Να δεσμευθούν σαφώς, συγκεκριμένα και με χρονοδιάγραμμα για το περιεχόμενο, το εύρος και τις προϋποθέσεις των ριζικών μεταρρυθμιστικών τομών που έχει ανάγκη η αυτοδιοίκηση και η κοινωνία και που σήμερα δεν αντιμετωπίζουν».
Με αφορμή την έκδοση του ψηφίσματος από την πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου, εκτός από την παράταξη που πρόσκειται στο ΚΚΕ, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Το σημερινό ψήφισμα είναι μία νίκη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έναντι του κομματισμού, των ιδεοληψιών και των πολιτικών παιχνιδιών. Οι πλειοψηφία των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, συμπεριλαμβανομένης και αυτής που στηρίζεται από το κυβερνών κόμμα, φώναξε το αυτονόητο. Ό,τι οι αποφάσεις για την Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να λαμβάνονται μέσα από διάλογο και συνεργασία με τους ανθρώπους της. Ζητάμε να ακούγεται η φωνή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όταν οι αλλαγές που γίνονται την αφορούν. Είμαστε εδώ, όλοι μαζί, για να κάνουμε προτάσεις προς το καλύτερο και λέμε "ναι" σε όποια αλλαγή μας πηγαίνει μπροστά, εκσυγχρονίζει τον θεσμό και έχει θετικό αποτέλεσμα για τους πολίτες. Αυτό όμως επιτυγχάνεται μόνο με συνεννόηση».
Τα 25 "SOS" των φετινών φορολογικών δηλώσεων
Είκοσι πέντε σημαντικές επισημάνσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για τη συμπλήρωση και υποβολή των φετινών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων παρουσιάζει ο Ελεύθερος Τύπος.
Οι επισημάνσεις αυτές αφορούν σε ένα μεγάλο εύρος περιπτώσεων φορολογουμένων, όπως οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, οι φοιτητές, οι έγγαμοι σύζυγοι, οι συνάψαντες σύμφωνα συμβίωσης, οι φιλοξενούντες συγγενικά πρόσωπα στα σπίτια τους, όσοι θα υποβάλουν δηλώσεις με επιφύλαξη, όσοι εργαζόμενοι εισέπραξαν καθυστερημένα αποδοχές παρελθόντων ετών, όσοι συνταξιούχοι εισέπραξαν το 2017 αναδρομικά παρελθόντων ετών, όσοι έχουν χάσει Ι.Χ. αυτοκίνητα λόγω κλοπής ή καταστροφής από τρακάρισμα κ.λπ.
Οδηγός…
Αναλυτικά, οι 25 σημαντικές επισημάνσεις της ΑΑΔΕ, τις οποίες πρέπει να προσέξουν φέτος ιδιαίτερα οι φορολογούμενοι κατά τη συμπλήρωση των δηλώσεών τους, είναι οι εξής:
1 Οι σύζυγοι υποχρεούνται να υποβάλουν κοινή δήλωση για τα εισοδήματά τους εφόσον υφίσταται έγγαμη σχέση κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης. Υπόχρεος υποβολής δήλωσης είναι ο σύζυγος και για τα εισοδήματα της συζύγου του.
2 Οι σύζυγοι υποβάλλουν χωριστή φορολογική δήλωση, ο καθένας για τα εισοδήματά του, μόνο εφόσον έχει διακοπεί η έγγαμη συμβίωση κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης ή ο ένας από τους δύο συζύγους είναι σε κατάσταση πτώχευσης ή έχει υποβληθεί σε δικαστική συμπαράσταση. Το βάρος της απόδειξης για τη διακοπή φέρει ο φορολογούμενος. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η ενημέρωση της αρμόδιας ΔΟΥ με τις παραπάνω μεταβολές.
3 Όσοι φορολογούμενοι έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, στην περίπτωση που ενημερώσουν την αρμόδια ΔΟΥ με δήλωση μεταβολής, δύνανται να υποβάλουν κοινή δήλωση για τα εισοδήματά τους. Στην περίπτωση αυτή έχουν την ίδια φορολογική αντιμετώπιση με τους έγγαμους και υπόχρεος υποβολής δήλωσης είναι εκείνο το μέρος του συμφώνου συμβίωσης το οποίο κατά την υποβολή της δήλωσης δηλώνεται ως υπόχρεος. Τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο σχετικά με τη χωριστή φορολογική δήλωση των συζύγων εφαρμόζονται ανάλογα και για τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης.
4 Οι δηλώσεις με επιφύλαξη υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω Διαδικτύου. Εντός χρονικού διαστήματος 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής οι φορολογούμενοι οφείλουν να προσκομίσουν στη ΔΟΥ τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα οποία αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς τους και το λόγο της επιφύλαξης, προκειμένου να εκκαθαριστούν οι δηλώσεις και να εκδοθούν τα εκκαθαριστικά από τις ΔΟΥ εντός προθεσμίας 90 ημερών από την υποβολή της δήλωσης. Σε περίπτωση που τα απαιτούμενα δικαιολογητικά δεν προσκομιστούν εντός της προθεσμίας των 30 ημερών, οι δηλώσεις εκκαθαρίζονται χωρίς να ληφθεί υπόψη η επιφύλαξη.
5 Στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος οι φορολογούμενοι πρέπει να αναγράψουν υποχρεωτικά όλα τα εισοδήματά τους, ανεξάρτητα από το αν αυτά φορολογούνται ή όχι, καθώς και ανεξάρτητα από τον τρόπο φορολόγησής τους.
6 Με βάση τα ηλεκτρονικά αρχεία που αποστέλλονται στη ΔΗΛΕΔ, ορισμένες κατηγορίες εισοδημάτων (όπως από μισθωτές υπηρεσίες, συντάξεις κ.λπ.) και οι παρακρατηθέντες φόροι επ’ αυτών προσυμπληρώνονται στους αντίστοιχους κωδικούς των πινάκων της δήλωσης. Εναλλακτικά, για ορισμένα από τα ποσά αυτά καθώς και για λοιπά στοιχεία που πρέπει να αναγραφούν στις δηλώσεις (π.χ. τόκοι καταθέσεων, δόσεις δανείων κ.λπ.) παρέχεται η δυνατότητα στους φορολογούμενους να ενημερώνονται μέσω πινάκων.
7 Στις περιπτώσεις κοινών τραπεζικών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα υπάρχει υποχρέωση δήλωσης των ποσών των τόκων καταθέσεων που έχουν προκύψει από τους πραγματικούς δικαιούχους. Ο προϊστάμενος της ΔΟΥ έχει, σε κάθε περίπτωση, τη διακριτική ευχέρεια να κρίνει αιτιολογημένα διαφορετικά.
Κωδικοί – κλειδιά για φιλοξενούμενους και τεκμήρια
8 Προστέθηκαν οι νέοι κωδικοί 007-008, οι οποίοι συμπληρώνονται από όσους φιλοξενούν ενήλικες υπόχρεους σε υποβολή δήλωσης, εκτός από αυτούς που αναφέρονται στον Πίνακα 8, ως εξαρτώμενα μέλη της οικογένειας του υπόχρεου. Τα στοιχεία που συμπληρώνονται είναι ο ΑΦΜ του φιλοξενούμενου και οι μήνες φιλοξενίας.
9 Σε περίπτωση που εξαρτώμενο ενήλικο τέκνο του φορολογούμενου μισθώνει κατοικία ή οποιουδήποτε τύπου και για οσοδήποτε χρόνο κατάλυμα, διαφορετική από αυτήν της κύριας κατοικίας της οικογένειας (φοιτητής που σπουδάζει σε διαφορετικό τόπο, τέκνο που υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία, κ.λπ.) και εφόσον δεν έχει δική του υποχρέωση υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, η κατοικία αυτή δηλώνεται ως δευτερεύουσα από το γονέα που είναι υπόχρεος να περιλάβει τα εισοδήματα του εξαρτώμενου μέλους του στη δική του δήλωση, προκειμένου να υπαχθεί στις διατάξεις του άρθρου 31 του ΚΦΕ. Ακολούθως, στον Πίνακα 6 αναγράφεται το καθαρό ποσό του ενοικίου που καταβάλλεται.
10 Η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων, που τυχόν προκύπτει για φορολογούμενους που ήταν άνεργοι κατά το φορολογικό έτος 2017, φορολογείται σύμφωνα με την κλίμακα των μισθωτών, ανεξαρτήτως της διάρκειας εντός του έτους της ανεργίας τους, με την προϋπόθεση ότι προσκομίζουν στη Φορολογική Διοίκηση βεβαίωση ανεργίας από τον ΟΑΕΔ ή τους λοιπούς αρμόδιους φορείς, που να αποδεικνύει ότι ήταν άνεργοι κατά το 2017.
11 Για επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από τις 4.3.2004, τα οποία δεν βρίσκονται πλέον στην κατοχή των ιδιοκτητών τους, οι τελευταίοι, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν με την ετήσια αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης, οφείλουν να προβούν σε διαγραφή αυτών.
12 Το συνολικό ποσό όλων των αγορών χρεογράφων (μετοχών κ.λπ.) που πραγματοποιήθηκαν το 2017 δηλώνεται στους κωδικούς 743-744.
13 Στις περιπτώσεις εισοδημάτων που απαλλάσσονται του φόρου ή φορολογούνται με ειδικό τρόπο και επιβαρύνονται με ειδική εισφορά αλληλεγγύης (τα οποία προσυμπληρώνονται στους κωδικούς 619-620, αν υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση, ή αναγράφονται στους κωδικούς 659-660, αν δεν υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση) περιλαμβάνονται φέτος και τα εξής ποσά:
* Αγροτική επιδότηση πρόωρης συνταξιοδότησης.
* Κέρδος που προκύπτει κατά την ημερομηνία λήξης ομολόγων, μεταξύ της αξίας κτήσης και της ονομαστικής αξίας τους, όταν αυτά διακρατούνται μέχρι τη λήξη τους.
14 Στους κωδικούς 661-662 αναγράφεται το επίδομα ανεργίας που εισπράχθηκε μέσα στο φορολογικό έτος 2017. Το επίδομα απαλλάσσεται από το φόρο, εφόσον το άθροισμα των λοιπών εισοδημάτων του φορολογουμένου δεν υπερβαίνει ετησίως τις 10.000 ευρώ. Εάν δηλώνεται επίδομα ανεργίας στους ανωτέρω κωδικούς και τα λοιπά εισοδήματα του φορολογουμένου υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ, τότε το ποσό του επιδόματος προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημά του.
15 Στους κωδικούς 781-782, όπου συμπληρώνονται τα ποσά που δεν αποτελούν εισόδημα προκειμένου να καλυφθούν τεκμήρια (δάνεια, δωρεές, γονικές παροχές, κέρδη από λαχεία κ.λπ.), μπορεί να αναγραφεί και το «κοινωνικό» μέρισμα που χορηγήθηκε τον Δεκέμβριο του 2017. Επίσης μπορεί να συμπεριληφθεί και το ποσό που προκύπτει από πλειστηριασμό κατοικιών, προκειμένου να καλυφθεί το τεκμήριο της ολοσχερούς τοκοχρεωλυτικής απόσβεσης του στεγαστικού δανείου.
16 Προστέθηκαν νέοι κωδικοί 429-430 «Λοιπά πληροφοριακά στοιχεία – χρηματικά ποσά που δεν μειώνουν την ετήσια δαπάνη», στους οποίους αναγράφονται χρηματικά ποσά τα οποία έχουν εισπραχθεί, αλλά με βάση τις ισχύουσες διατάξεις δεν καλύπτουν τεκμήρια. Υποχρεωτική αναγραφή γίνεται μόνο αν τα ποσά αυτά αποτελούν εισόδημα, ενώ δεν υπάγονται στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Ποσά που δεν αποτελούν εισόδημα αναγράφονται προαιρετικά. Τα ποσά που αναγράφονται πρέπει να αποδεικνύονται με τα κατάλληλα δικαιολογητικά, κατά περίπτωση.
Τι πρέπει να προσέξουν όσοι συνταξιούχοι έλαβαν αναδρομικά
17 Στις περιπτώσεις που κριθεί απαραίτητος ο έλεγχος των δικαιολογητικών των αρχικών ή τροποποιητικών δηλώσεων που υποβάλλονται ηλεκτρονικά, οι φορολογούμενοι ειδοποιούνται μέσω μηνύματος να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά στη ΔΟΥ εντός 5 εργάσιμων ημερών. Μετά το πέρας της ανωτέρω προθεσμίας, οι δηλώσεις εκκαθαρίζονται από τις ΔΟΥ, διαγράφοντας ή διορθώνοντας, όπου απαιτείται, ποσά τα οποία συνεπάγονται φορολογική απαλλαγή, έκπτωση ή ελάφρυνση του δηλούμενου εισοδήματος ή μείωση του φόρου, τα οποία δεν καλύπτονται από ηλεκτρονικά αρχεία ούτε προσκομίζονται γι’ αυτά τα κατάλληλα δικαιολογητικά σε φυσική μορφή και στη συνέχεια εκδίδονται οι πράξεις διοικητικού προσδιορισμού φόρου (τα εκκαθαριστικά σημειώματα).
18 Κατά την υποβολή των δηλώσεων στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση των δηλούμενων εισοδημάτων και φόρων, δύναται να ζητηθεί να προσκομιστούν τα δικαιολογητικά στην αρμόδια ΔΟΥ.
19 Για τις τροποποιητικές δηλώσεις των οποίων η αρχική δήλωση έχει υποβληθεί μέσω διαδικτύου, τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίζει ο φορολογούμενος είναι μόνο αυτά που αφορούν τον λόγο που επικαλείται για την τροποποίηση της δήλωσής του.
20 Οι τροποποιητικές δηλώσεις που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ από απογευματινά ιατρεία νοσοκομείων του ΕΣΥ, παραλαμβάνονται χωρίς πρόστιμα και τόκους μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν κατά περίπτωση οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων. Οι παραπάνω δηλώσεις υποβάλλονται αποκλειστικά χειρόγραφα στη ΔΟΥ εκτός των δηλώσεων που αφορούν αναδρομικές αποδοχές ή συντάξεις, οι οποίες για το φορολογικό έτος 2015 και εφεξής υποβάλλονται ηλεκτρονικά. Ο φόρος που προσδιορίζεται από τις δηλώσεις αυτές καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του πρώτου μήνα του επόμενου έτους, ενώ αν η πράξη προσδιορισμού φόρου εκδοθεί το επόμενο έτος, η καταβολή γίνεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση της πράξης προσδιορισμού φόρου.
21 Οι συνταξιούχοι στους οποίους παρακρατήθηκαν από τα εισοδήματά τους ποσά για τη μηνιαία εισφορά υπέρ υγειονομικής περίθαλψης κατά το διάστημα από 1/1/2012 έως 30/6/2016 και τα οποία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν.4501/2017 τους επιστράφηκαν άτοκα με τη σύνταξη μηνός Δεκεμβρίου 2017, υποβάλλουν τροποποιητικές δηλώσεις για τη φορολόγηση αυτών των ποσών στα έτη που ανάγονται καθώς και αρχική δήλωση φορολογικού έτους 2017 με επιφύλαξη, εφόσον στη σχετική βεβαίωση που θα τους χορηγήσει ο αρμόδιος φορέας, πέραν του καθαρού ποσού των συντάξεων που αντιστοιχούν στο φορολογικό έτος 2017, εμφανίζεται και ο διαχωρισμός των ποσών αυτών που επιστρέφονται στα έτη που αφορούν. Τέλος, οι τροποποιητικές αυτές δηλώσεις υποβάλλονται χωρίς πρόστιμα και τόκους εφόσον υποβάλλονται εντός του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν οι σχετικές βεβαιώσεις από τον αρμόδιο φορέα.
22 Στην περίπτωση ανείσπρακτων αποδοχών, ο μισθωτός φορολογούμενος που διαθέτει βεβαίωση αποδοχών του εργοδότη του από την οποία δεν προκύπτει ο διαχωρισμός του εισοδήματος από ανείσπρακτες αποδοχές στα έτη που ανάγονται, δύναται να υποβάλει τροποποιητικές δηλώσεις αποκλειστικά χειρόγραφα στη ΔΟΥ για τη φορολόγηση αυτών των εισοδημάτων κατ’ έτος, με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο το οποίο θα αποδεικνύει τον διαχωρισμό των αποδοχών στα έτη που αφορούν, όπως βεβαίωση από πιστοποιημένο λογιστή-φοροτεχνικό βάσει αναλυτικών περιοδικών δηλώσεων (Α.Π.Δ.) του ασφαλιστικού φορέα κ.λπ. ή παλαιότερες βεβαιώσεις αποδοχών από τις οποίες προκύπτει το ύψος των αποδοχών που είχαν καταστεί ανείσπρακτες, δικαστική απόφαση κ.ά.
23 Η καταβολή του φόρου γίνεται σε 3 ισόποσες διμηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουλίου και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των μηνών Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου, από την προθεσμία υποβολής της δήλωσης.
24 Για τις δηλώσεις που υποβάλλονται εκπρόθεσμα ο φόρος καταβάλλεται σε 3 ισόποσες δόσεις και ως αφετηρία υπολογισμού των τόκων λαμβάνεται η λήξη της προθεσμίας που θα έπρεπε να είχε αρχικά καταβληθεί. Για δηλώσεις που υποβάλλονται εκπρόθεσμα και οδηγούνται για έλεγχο στη ΔΟΥ δεν λαμβάνεται υπόψη το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την υποβολή της δήλωσης μέχρι την εκκαθάριση αυτής από τη ΔΟΥ.
25 Η καταβολή του φόρου που προσδιορίζεται από δηλώσεις φορολογουμένων που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία, οι οποίοι μπορούν να υποβάλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του επόμενου μήνα από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, πραγματοποιείται σε δύο ισόποσες διμηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Σεπτεμβρίου 2018 και η δεύτερη μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Νοεμβρίου 2018.Ελεύθερος Τύπος
Πέρασαν τα τεστ αντοχής οι ελληνικές τράπεζες
Θετική έκβαση είχαν για τις τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες τα αποτελέσματα των τεστ αντοχής που ανακοινώθηκαν το Σάββατο από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με αυτά, δεν προκύπτει ανάγκη νέας ανακεφαλαιοποίησης. Παράλληλα, ο οίκος αξιολόγησης DBRS προχώρησε στην αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας κατά μία βαθμίδα, ενώ διατήρησε και τη θετική προοπτική.
Συγκεκριμένα, με δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας που υπερβαίνουν το 5,9% στο δυσμενές σενάριο πέρασαν το τεστ αντοχής οι τέσσερις ελληνικές τράπεζες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε ο ελεγκτικός βραχίονας της EKT, SSM, ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας:
της Αlpha Bank διαμορφώνεται στο 9,69%,
της Εθνικής στο 6,92%,
της Εurobank στο 6,75% και
της Πειραιώς στο 5,9%.
Την ίδια ώρα, στη διαπίστωση ότι μια σειρά μεταρρυθμίσεων που εφαρμόσθηκαν από την κυβέρνηση αρχίζουν να καρποφορούν, καθώς η οικονομική ανάπτυξη αρχίζει να ανακάμπτει, προχωρά ο Γενικός Γραμματέας του ΟΟΣΑ, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Στο μεταξύ, την Παρασκευή, την παραίτησή του υπέβαλε ο Λ. Φραγκιαδάκης από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εθνικής Τράπεζας, ενώ είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η θητεία του.
Σε ανακοίνωση της Τράπεζας, ο πρόεδρος του ΔΣ Κώστας Μιχαηλίδης ευχαρίστησε εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου τον κ. Φραγκιαδάκη για τις υπηρεσίες του.
Καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου μέχρι την Τακτική Γενική Συνέλευση αναλαμβάνει προσωρινά ο Παύλος Μυλωνάς, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος.ΑΠΕ-ΜΠΕ
Καρπενήσι:Χωρίς αντίπαλο ο Κώστας Λαθύρης για την προεδρία της ΝΟΔΕ
Ομαλά ολοκληρώθηκε το βράδυ της Παρασκευής η διαδικασία κατάθεσης υποψηφιοτήτων για την εκλογή αντιπροσώπων στις τοπικές οργανώσεις της Νέας Δημοκρατίας.
Για την προεδρεία της ΝΟΔΕ Ευρυτανίας μοναδική υποψηφιότητα ήταν αυτή του νυν προέδρου Κώστα Λαθύρη.Για τη ΔΗΜ.Τ.Ο. Καρπενησίου μοναδικός υποψήφιος πρόεδρος είναι ο Ελπιδοφόρος Φλωράκης ενώ για την ΔΗΜ.Τ.Ο. Αγράφων ο νυν πρόεδρος Γεώργιος Ρήγας.
Ως σύνεδροι έθεσαν υποψηφιότητα 4 άτομα (Βασίλης Θεοδωρόπουλος,Κατερίνα Καλαντζή,Δημήτρης Καρατσίκης ,Θανάσης Μπαλτάς) από τα οποία θα εκλεγούν οι δύο .
Οι εκλογές θα διεξαχθούν την Κυριακή 13 Μαίου 2018 και από ώρα 10:00π.μ έως 19:00μ.μ.Στο Καρπενήσι (στα γραφεία της ΝΟ.Δ.Ε. ) Ζαχ.Παπαντωνίου 2 , για την Δημοτική Τοπική Οργάνωση Καρπενησίου και για την Νομαρχιακή Διοικούσα Επιτροπή (ΝΟ.Δ.Ε.) για την Δημοτική Τοπική Οργάνωση Αγράφων στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Δ.Δ. Παλαιοκατούνας την ίδια μέρα και ώρα.
Ανταποδοτικό τέλος ζητά ο Κ.Μπαργιώτας για τα υδροηλεκτρικά Κρεμαστών-Καστρακίου και Στράτο
Επί του Αχελώου ποταμού λειτουργούν τρία από τα μεγαλύτερα υδροηλεκτρικά εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Το σημαντικότερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο και βασικός πυλώνας της ΔΕΗ είναι των Κρεμαστών που τροφοδοτείται από τον μεγαλύτερο ταμιευτήρα της ομώνυμης λίμνης. Με την παρ. 1 του ν. 3468/2006 (ΦΕΚ Α 129/27-06-2006) θεσπίστηκε ειδικό, ανταποδοτικό τέλος ύψους 3% για τις μικρές υδροηλεκτρικές μονάδες το οποίο διανέμεται στην τοπική αυτοδιοίκηση και τους κατοίκους.
Το παράδοξο είναι –και αυτό εφαρμόζεται σήμερα- ότι τα μικρά υδροηλεκτρικά, που θεωρούνται σταθμοί ΑΠΕ, αποδίδουν σχετικό τέλος της τάξεως του 3%, ενώ ταυτόχρονα είναι μηδενική η ανταπόδοση από την λειτουργία μεγάλων σταθμών, παρά το γεγονός ότι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι πολύ μεγαλύτερες. Να σημειωθεί ότι η θέσπιση του σχετικού ανταποδοτικού τέλους αποτελεί πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, του ΤΕΕ, της ΚΕΔΕ, της Περιφέρειας, τοπικών φορέων και συλλόγων όπως πχ η Αδελφότητα Γρανιτσιωτών.
Σε πρόσφατη κοινοβουλευτική ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο κ. Γραμματικάκης, έθεσε το ζήτημα της εξαίρεσης των μεγάλων υδροηλεκτρικών έργων (όπως της λίμνης Κρεμαστών, Αχελώος) από την απόδοση ανταποδοτικού τέλους ΑΠΕ. Ο ευρωβουλευτής τόνισε ότι η εξαίρεση είναι άδικη για τις τοπικές κοινωνίες, καθώς δεν στηρίζεται σε περιβαλλοντικά ή κοινωνικά κριτήρια και ρώτησε την Επιτροπή, εάν θεωρεί την εφαρμογή του μέτρου ως έμμεση επιδότηση προς την ΔΕΗ. Η Επίτροπος Ανταγωνισμού, κα Margrethe Vestager, τόνισε ότι η επίμαχη επιβάρυνση αποτελεί «ειδική εισφορά που αποδίδεται σε φορείς διαχείρισης δικτύων ή συστημάτων από ορισμένους παραγωγούς ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ανεξάρτητα από το μέγεθός τους» και αθέμιτη διάκριση, εκτός εάν συντρέχει αντικειμενικός λόγος.
Επιπλέον, όσον αφορά στο φράγμα της Μεσοχώρας, εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2017 η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΔΑ: ΨΩΧ74653Π8-23Λ). Δυστυχώς, όμως, μέχρι σήμερα η διαδικασία προχωρά αργά με τις απαλλοτριώσεις να είναι παγωμένες και τη διαδικασία να βρίσκεται ελλιπώς καθορισμένη για τις διάφορες ζώνες απαλλοτρίωσης, κάτω ή πάνω από το επίπεδο της λίμνης για το χωριό της Μεσοχώρας. Θα ήταν εύλογο να καθοριστεί η διαδικασία με ενιαίους κανόνες, ώστε και οι κάτοικοι να γνωρίζουν την τιμή που θα αποζημιωθούν οι ιδιοκτησίες τους, αλλά και η ΔΕΗ να μπορεί να προγραμματίσει τα έργα, ώστε να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό.
Ο βουλευτής Λάρισας του Κινήματος Αλλαγής, κ. Κώστας Μπαργιώτας, ρωτά τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας: 1) Προτίθεσθε να προβείτε στη θέσπιση ανταποδοτικού «πράσινου» τέλους, με δεδομένη και την τοποθέτηση της Επιτρόπου κας Vestager; Ποιοι είναι οι αντικειμενικοί λόγοι που να δικαιολογούν την επιβολή της ειδικής εισφοράς μόνο στα μικρά υδροηλεκτρικά; 2) Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατό η διαδικασία απαλλοτριώσεων στη Μεσοχώρα;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, κ. Γεώργιο Σταθάκη
ΘΕΜΑ: «Θέσπιση ανταποδοτικού τέλους μεγάλων υδροηλεκτρικών σταθμών»
Επί του Αχελώου ποταμού λειτουργούν τρία από τα μεγαλύτερα υδροηλεκτρικά εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Το σημαντικότερο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο και βασικός πυλώνας της ΔΕΗ είναι των Κρεμαστών που τροφοδοτείται από τον μεγαλύτερο ταμιευτήρα της ομώνυμης λίμνης. Με την παρ. 1 του ν. 3468/2006 (ΦΕΚ Α 129/27-06-2006) θεσπίστηκε ειδικό, ανταποδοτικό τέλος ύψους 3% για τις μικρές υδροηλεκτρικές μονάδες το οποίο διανέμεται στην τοπική αυτοδιοίκηση και τους κατοίκους.
Το παράδοξο είναι –και αυτό εφαρμόζεται σήμερα- ότι τα μικρά υδροηλεκτρικά, που θεωρούνται σταθμοί ΑΠΕ, αποδίδουν σχετικό τέλος της τάξεως του 3%, ενώ ταυτόχρονα είναι μηδενική η ανταπόδοση από την λειτουργία μεγάλων σταθμών, παρά το γεγονός ότι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι πολύ μεγαλύτερες. Σε πρόσφατη κοινοβουλευτική ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο κ. Γραμματικάκης, έθεσε το ζήτημα της εξαίρεσης των μεγάλων υδροηλεκτρικών έργων (όπως της λίμνης Κρεμαστών, Αχελώος) από την απόδοση ανταποδοτικού τέλους ΑΠΕ. Ο ευρωβουλευτής τόνισε ότι η εξαίρεση είναι άδικη για τις τοπικές κοινωνίες, καθώς δεν στηρίζεται σε περιβαλλοντικά ή κοινωνικά κριτήρια και ρώτησε την Επιτροπή, εάν θεωρεί την εφαρμογή του μέτρου ως έμμεση επιδότηση προς την ΔΕΗ. Η Επίτροπος Ανταγωνισμού, κα Margrethe Vestager, τόνισε ότι η επίμαχη επιβάρυνση αποτελεί «ειδική εισφορά που αποδίδεται σε φορείς διαχείρισης δικτύων ή συστημάτων από ορισμένους παραγωγούς ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ανεξάρτητα από το μέγεθός τους» και αθέμιτη διάκριση, εκτός εάν συντρέχει αντικειμενικός λόγος.
Επιπλέον, όσον αφορά στο φράγμα της Μεσοχώρας, εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2017 η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΔΑ: ΨΩΧ74653Π8-23Λ). Δυστυχώς, όμως, μέχρι σήμερα η διαδικασία προχωρά αργά με τις απαλλοτριώσεις να είναι παγωμένες και τη διαδικασία να βρίσκεται ελλιπώς καθορισμένη για τις διάφορες ζώνες απαλλοτρίωσης, κάτω ή πάνω από το επίπεδο της λίμνης για το χωριό της Μεσοχώρας. Θα ήταν εύλογο να καθοριστεί η διαδικασία με ενιαίους κανόνες, ώστε και οι κάτοικοι να γνωρίζουν την τιμή που θα αποζημιωθούν οι ιδιοκτησίες τους, αλλά και η ΔΕΗ να μπορεί να προγραμματίσει τα έργα, ώστε να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό.
Επειδή η θέσπιση του σχετικού ανταποδοτικού τέλους αποτελεί πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, του ΤΕΕ, της ΚΕΔΕ, της Περιφέρειας, τοπικών φορέων και συλλόγων όπως πχ η Αδελφότητα Γρανιτσιωτών,
ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Προτίθεσθε να προβείτε στη θέσπιση ανταποδοτικού «πράσινου» τέλους, με δεδομένη και την τοποθέτηση της Επιτρόπου κας Vestager; Ποιοι είναι οι αντικειμενικοί λόγοι που να δικαιολογούν την επιβολή της ειδικής εισφοράς μόνο στα μικρά υδροηλεκτρικά;
Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατό η διαδικασία απαλλοτριώσεων στη Μεσοχώρα;
Ο ερωτών βουλευτής
Κωνσταντίνος Μπαργιώτας – Λάρισας
Ρύθμιση-ανάσα:Διαγραφή χρεών για 150.000 ασφαλισμένους
Ρυθμίσεις-ανάσα για περισσότερους από 150.000 ασφαλισμένους που βρίσκονται αντιμέτωποι με κατασχέσεις φέρνει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Μετά από καθυστέρηση αρκετών μηνών, ο αρμόδιος υφυπουργός Τάσος Πετρόπουλος θα καταθέσει διάταξη στη Βουλή με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα διαγραφής οφειλών που είχαν βεβαιωθεί πριν από τη λειτουργία του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης για όσους ασφαλισμένους βρίσκονταν παράλληλα στα μητρώα δύο ή περισσότερων ταμείων για το ίδιο ή παρεμφερές αντικείμενο απασχόλησης.
Πρόκειται για οφειλές άνω των 3 δισ. ευρώ χιλιάδων μηχανικών, γιατρών, δικηγόρων, ελεύθερων επαγγελματιών, αγροτών και δημοσιογράφων, οι οποίοι βρίσκονταν αντιμέτωποι με δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών από το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών, καθώς η ατομική οφειλή -μαζί με τις προσαυξήσεις ετών- σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνά τα 100.000 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι οι αρμόδιοι στο ΚΕΑΟ δεν έχουν τη δυνατότητα να διακρίνουν από πού προέρχεται η οφειλή, αλλά μόνο να απαιτήσουν την αποπληρωμή της.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Realnews, η διάταξη που θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες αναφέρει ότι οι βεβαιωμένες ή μη οφειλές προς ασφαλιστικούς φορείς, οι οποίες δημιουργούν εύλογη αμφιβολία υπαγωγής ή όχι σε καθεστώς παράλληλης ασφάλισης σε δύο ή περισσότερα ασφαλιστικά ταμεία για το χρονικό διάστημα έως 31/12/16 δύναται να διαγραφούν και οι ασφαλισμένοι να απαλλαγούν -εφόσον είναι ήδη ασφαλισμένοι- από τις πρόσθετες εισφορές, αλλά και από τις επιβαρύνσεις που έχουν δημιουργηθεί λόγω παλαιότερων, δυσμενέστερων ερμηνειών νόμων.
Στη δημοσιότητα ο «Κλεισθένης 1»-Τι περιλαμβάνουν τα 237 άρθρα του
Σήμερα στις 4 το μεσημέρι απέστειλε το Υπουργείο Εσωτερικών στην ΕΝΠΕ, την ΚΕΔΕ και στους εκπροσώπους των εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης –Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής –Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των ΟΤΑ [Πρόγραμμα ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ I»] – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟ.ΔΣ.Α – Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση – Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας ΥΠΕΣ», ενώ στη συνέχεια, όπως είχε γράψει η aftodioikisi.gr, το έδωσε σε δημόσια διαβούλεση.
Με την ανάρτηση του σχεδίου νόμου στον Δικτυακό Τόπο Διαβουλεύσεων του Υπουργείου Εσωτερικών θα ξεκινήσει σήμερα και τυπικά η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης η οποία θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα, 14 Μαΐου και ώρα 15:00.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΣ, «με το σχέδιο νόμου επιχειρείται μια σημαντική μεταρρυθμιστική τομή στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με στόχευση την ουσιαστική ενίσχυση της λειτουργίας της, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς της και την ταυτόχρονη ενθάρρυνση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά
Το σχέδιο νόμου διαρθρώνεται σε τέσσερα (4) Μέρη, στο πρώτο εκ των οποίων συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, πρόταση κατηγοριοποίησης των Δήμων με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, διατάξεις σχετικές με τα όργανα διοίκησης της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης, καθώς και το νέο εκλογικό σύστημα για την ανάδειξη των δημοτικών και περιφερειακών αρχών. Θεσπίζεται δηλαδή το σύστημα της απλής αναλογικής ως το σύστημα εκείνο που στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα οδηγήσει στην αναζήτηση και επίτευξη συναίνεσης, σύγκλισης και συνεργασίας ανάμεσα στις παρατάξεις που μετέχουν στα όργανα διοίκησης, ενώ παράλληλα θα κινητοποιήσει πολίτες και υγιείς δυνάμεις, οι οποίες μέχρι σήμερα αποκλείονταν λόγω των στρεβλώσεων του ισχύοντος πλειοψηφικού εκλογικού συστήματος από τη συμμετοχή στα κοινά σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Με την παρούσα νομοθετική πρόταση αποσυνδέεται η εποπτεία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, διασφαλίζεται το υψηλό επίπεδο και η επιστημονική επάρκεια των Εποπτών ΟΤΑ, καθώς επίσης αναπροσδιορίζεται το εύρος του ελέγχου νομιμότητας. Ενισχύονται επίσης οι θεσμοί συμμετοχής και δημοσίου διαλόγου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και θεσπίζεται το πλαίσιο για τη διεξαγωγή δημοτικού και περιφερειακού δημοψηφίσματος. Επιπλέον περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής δράσης και τη βελτίωση της οικονομικής λειτουργίας των ΟΤΑ.
Θεσπίζονται ομοίως όργανα και διαδικασία καταγραφής, αξιολόγησης και ανακαθορισμού των αρμοδιοτήτων σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, αποκεντρωμένων διοικήσεων και κεντρικής διοίκησης, αρμοδιότητες οι οποίες όχι μόνο είναι κατάσπαρτες σε εκατοντάδες κανονιστικά κείμενα αλλά ενίοτε είναι ανορθολογικά, και ως εκ τούτου αναποτελεσματικά, απονεμημένες. Ενισχύεται ο λόγος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο νομοθετικό έργο, καθώς θα συμμετέχει σε όργανο το οποίο θα γνωμοδοτεί για διατάξεις σχεδίων νόμων που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση, απονέμοντας π.χ μια νέα αρμοδιότητα σε αυτή.
Με το Μέρος Δεύτερο επιχειρείται η ενίσχυση των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φ.Ο.Δ.Σ.Α.) με τη θέσπιση νέων κανόνων λειτουργίας σε πλήρη εναρμόνιση με το κοινοτικό και συνταγματικό περιβαλλοντικό κεκτημένο και στοχεύοντας στην πρόληψη της δημιουργίας αποβλήτων, στη μείωση της παραγωγής και σε μία, εν γένει, περιβαλλοντικά ενδεδειγμένη διαχείριση που θα καλύπτει το σύνολο της χώρας και θα συμβάλει στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων και στην προστασία της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος.
Με το Μέρος Τρίτο προτείνονται ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη άσκηση των αρμοδιοτήτων που σχετίζονται με την απονομή της ιθαγένειας και την πολιτογράφηση, ενώ στο Μέρος Τέταρτο θεσπίζονται λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών.
Οι απόψεις και προτάσεις που θα υποβληθούν θα ληφθούν υπόψη για τη βελτίωση των προτεινόμενων ρυθμίσεων.
Επισημαίνεται, ότι οι διατάξεις του Μέρους Δεύτερου έχουν ήδη υποβληθεί σε δημόσια διαβούλευση από την 25.1.2018 και για επαρκές χρονικό διάστημα. Ως εκ τούτου δεν αποτελούν μέρος της διαβούλευσης», καταλήγει το υπουργείο Εσωτερικών.
Πάντως, η πρώτη αντίδραση των αιρετών ήταν αρνητική. ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ τόνισαν ότι το μόνο που φέρνει το νομοσχέδιο είναι η απλή αναλογική..aftodioikisi.gr
Γ.Βαρεμένος:"Η Βουλή θα αναλάβει την οργάνωση του Μουσείου Κωστή Παλαμά στο Μεσολόγγι"
Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής, βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων Νίκο Βούτση και συζήτησε μαζί του το σχέδιο, που βρίσκεται σε εξέλιξη, για τη μετατροπή της οικίας του Κωστή Παλαμά στο Μεσολόγγι σε μουσείο. Συμφωνήθηκε να αναλάβει η Βουλή την οργάνωση του μουσείου, ενώ η δημοτική αρχή της πόλης έχει ήδη αναλάβει την ανακαίνιση και διαμόρφωση του κτηρίου.
Η διαμόρφωση και λειτουργία του Μουσείου Κωστή Παλαμά στο Μεσολόγγι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ανάδειξη της πνευματικής κληρονομιάς του μεγάλου ποιητή, αλλά και για την πολιτιστική αναβάθμιση της πόλης μέσω της κατάλληλης προβολής των δημόσιων προσώπων -και εν προκειμένω, των ποιητών- που αυτή γέννησε.
Ο Γιώργος Βαρεμένος έχει συνεννοηθεί προκειμένου να υποβληθεί από τη δημοτική αρχή του Μεσολογγίου το σχετικό αίτημα προς τη Βουλή των Ελλήνων.
Περισσότερα...
Πρωταθλήτριες Ευρώπης στην ανεργία οι περιφέρειες της Ελλάδας
Η Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας είχε το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας το 2017 (29,1%) μεταξύ των περιφερειών της ΕΕ το 2017, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat). Άλλες τρεις ελληνικές περιφέρειες βρίσκονται στις πρώτες δέκα με τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας: Η Δυτική Ελλάδα(26,3%), η Ήπειρος (24,8%) και η Κεντρική Μακεδονία (22,9%).
Μεταξύ των 275 περιφερειών της ΕΕ, οι 56 είχαν ποσοστό ανεργίας 3,8% ή λιγότερο, που είναι το μισό του μέσου ποσοστού της ΕΕ (7,6%). Σε αυτές περιλαμβάνονται 21 γερμανικές περιφέρειες, 13 βρετανικές, επτά τσέχικες, τρεις ουγγρικές και τρεις αυστριακές. Από την άλλη πλευρά, 31 περιφέρειες είχαν ποσοστό ανεργίας τουλάχιστον 15,2%, διπλάσιο από αυτό της ΕΕ. Σε αυτές περιλαμβάνονται και οι 13 ελληνικές περιφέρειες, εννιά ισπανικές, πέντε γαλλικές και τέσσερις ιταλικές.
Όσον αφορά στο ποσοστό ανεργίας των νέων ηλικίας 15-24 ετών, τρεις ελληνικές περιφέρειες βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα της ΕΕ: Το Βόρειο Αιγαίο (58,2%), η Ήπειρος (58%) και η Δυτική Μακεδονία (55%).
«Πρωταθλήτριες» είναι οι ελληνικές περιφέρειες και στη μακροχρόνια ανεργία – στο ποσοστό δηλαδή των ανέργων που δεν έχουν εργασθεί για 12 ή περισσότερους μήνες - καθώς έξι φιγουράρουν στην πρώτη δεκάδα της ΕΕ: Η Αττική (77,3%), η Θεσσαλία (77,2%), η Δυτική Ελλάδα (74,7%), η Ήπειρος (74,6%), η Στερεά Ελλάδα (74,2%) και η Πελοπόννησος (73,1%).
Ακραία φτώχεια για το 21% των Ελλήνων-Δεν έχουν ούτε τα βασικά αγαθά
Σε συνθήκες ακραίας φτώχειας διαβιούν οι δύο στους δέκα έλληνες πολίτες μη μπορώντας να εξυπηρετήσουν βασικές ανάγκες της καθημερινότητας στερούμενοι ακόμα και το φαγητό ή τη θέρμανση του σπιτιού τους.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat τα οποία δημοσιοποιήθηκαν χθες και αφορούν τις συνθήκες διαβίωσης των πολιτών στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης το 2017. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά η Ελλάδα κατατάσσεται στη δεύτερη θέση των χωρών που οι πολίτες στερούνται βασικών υλικών αγαθών.
Συγκεκριμένα η χώρας μας εμφανίζει πίσω από τη Βουλγαρία τα υψηλότερα ποσοστά υλικής στέρησης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση, 21%.
Η Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή στη μελέτη της εξετάζει την οικονομική αδυναμία των πολιτών να καλύψουν τα έξοδα για ένα συγκεκριμένο καλάθι προϊόντων και υπηρεσιών και θεωρεί ως «σοβαρή υλική υστέρηση» την αδυναμία τους να αντεπεξέλθουν οικονομικά τουλάχιστον σε τέσσερα προϊόντα ή υπηρεσίες από την ακόλουθη λίστα:
- να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους εγκαίρως
- να διατηρούν το σπίτι τους επαρκώς ζεστό
- να αντιμετωπίσουν έκτακτα έξοδα
- να έχουν ένα γεύμα με κρέας, κοτόπουλο, ψάρι ή λαχανικά σε τακτική βάση
- να έχουν πλυντήριο ρούχων
- να συντηρούν το κόστος ενός αυτοκινήτου
- να κάνουν μια εβδομάδα διακοπές εκτός σπιτιού
- να έχουν τηλέφωνο
- να έχουν τηλεόραση
Η Ελλάδα, αν και παρουσιάζει βελτίωση σε σχέση με το 2016 καθώς το ποσοστό της μειώθηκε από 22,4% στο 21,1% το 2017, εντούτοις συνεχίζει να έχει σημαντικά υψηλό ποσοστό και να κατέχει μια θέση στο βάθρο με τους πρωταθλητές της φτώχειας. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Βουλγαρία με ποσοστό 30%, στην τρίτη η Ρουμανία με 19,4% - θέση την οποία κατείχε η Ελλάδα το 2016 -, αφού μέσα σε ένα χρόνο κατάφερε να βελτιώσει σημαντικά το ποσοστό της που το 2016 ήταν στο 23,8%.
Σημαντική βελτίωση μεταξύ των ετών 2016-2017 προκύπτει από τα στοιχεία σε αρκετές χώρες, ανάμεσά τους η Ιταλία, που εμφάνισε ποσοστό 9,2% καταγράφοντας μείωση 2,9%, η Κροατία με ποσοστό 10,3% (μείωση, σε σχέση με το 2016, 2,2%) αλλά και η Κύπρος με το ποσοστό των πολιτών που αντιμετωπίζουν σημαντική υστέρηση σε βασικά προϊόντα και υπηρεσίες να είναι στο 11,7%, μειωμένο κατά 1,9% ΝΕΑ
Πρεμιέρα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για χρέη στο δημόσιο
Επίσημη πρώτη την Παρασκευή 27 Απριλίου για ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς ακινήτων που αφορούν χρέη προς το Δημόσιο και συγκεκριμένα στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Όσοι έχουν οφειλές στην εφορία και ασφαλιστικά ταμεία και διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία, σπίτια, οικόπεδα, χωράφια, επαγγελματικά ακίνητα εάν δεν φροντίσουν έστω και την τελευταία στιγμή να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν σε δόσεις τα χρέη τους θα τα δουν να εκποιούνται από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή κάποιου συμβολαιογράφου.
Όπως αναφέρουν και τα προγράμματα πλειστηριασμών που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (www.aade.gr) από τις 27 Απριλίου θα ξεκινήσουν πλειστηριασμοί ακινήτων με ηλεκτρονικό τρόπο ενώ όλοι οι πλειστηριασμοί από την 1η Μαίου και μετά θα πρέπει να γίνονται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι ότι η τιμή εκκίνησης των ακινήτων στους πλειστηριασμούς δεν θα είναι πλέον η αντικειμενική αξία, αλλά η εμπορική τιμή, γεγονός που σημαίνει ότι πολλά ακίνητα θα βγαίνουν στο «σφυρί» σε χαμηλές τιμές αφού η κατάρρευση της κτηματαγοράς και της οικοδομής στα χρόνια της κρίσης έχει προσγειώσει τις τιμές των ακινήτων και ειδικά των παλαιών κατοικιών άνω των 20 ετών.
Σημειώνεται ότι το ελληνικό Δημόσιο θα διενεργήσει για πρώτη φορά πλειστηριασμό στην εμπορική τιμή του ακινήτου και όχι στην αντικειμενική αξία. Μάλιστα, έπειτα από δύο άγονους πλειστηριασμούς η τιμή μπορεί να «πέσει» ακόμα και κάτω από την εμπορική.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα της ΑΑΔΕ περιλαμβάνει περίπου 17.000 πλειστηριασμούς για το 2018, στόχος που είναι μάλλον δύσκολο να υλοποιηθεί.
Από τα ακίνητα που βγαίνουν σε πλειστηριασμό, ξεχωρίζουν τα εξής:
1. Διαμέρισμα (δώμα) δ΄ορόφου 12 τ.μ. στην Αγία Παρασκευή με τιμή πρώτης προσφοράς στα 9.000 ευρώ
2. Μεζονέτα 130 τ.μ. Πάρου και Τσακάλωφ στον Δήμο Βάρης με τρία πάρκινγκ και τιμή πρώτης προσφοράς 246.000 ευρώ.
3. Οικόπεδο στα Καλύβια Αττικής 800 τ.μ. με κτίσματα 480 τ.μ. και τιμή πρώτης προσφοράς 599.000 ευρώ.
4. Οικόπεδο 113,49 τ.μ. στην περιοχή του Ψυρρή με τιμή πρώτης προσφοράς 210.000 ευρώ.
5. Βιομηχανικό κτίριο 5.094 ,60 τ.μ. σε αγροτεμάχιο 27.453 τ.μ. στο Δήμο Αυλώνας. Τιμή πρώτης προσφοράς 982.000 ευρώ.tanea.gr
Περιφέρεια Στερεάς:Ενίσχυση οικογενειών με νεογέννητα τέκνα μέσω της δράσης «φροντίΖΩ»
Ένα «χαμόγελο ανακούφισης» σε οικογένειες που έχουν «χτυπηθεί» από την οικονομική κρίση, επιχειρεί να προσφέρει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με τη δράση «φροντίΖΩ» που πραγματοποιεί με χορηγία του Συνδέσμου Βιομηχανιών Στερεάς Ελλάδας. Το πρόγραμμα αφορά στην οικονομική ενίσχυση οικογενειών με νεογέννητα τέκνα, για την αγορά βρεφικών ειδών.
Όπως ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος Κώστας Μπακογιάννης, η νέα αυτή πρωτοβουλία εντάσσεται στη δομή πρόνοιας «Γέφυρα», η οποία προβλέπει την ενίσχυση με κουπόνια αγορών (voucher) αξίας 120 ευρώ, των οικογενειών που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, με στόχο την πρόσβαση τους σε είδη βρεφικής φροντίδας. Πρόκειται για ακόμη μία δράση για την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και την υλοποίηση του σχεδιασμού της Περιφέρειας για την παροχή πρόνοιας σε όλους τους κατοίκους της Στερεάς Ελλάδας που έχουν ανάγκη.
Δικαίωμα αίτησης για την παροχή της ενίσχυσης έχουν οι οικογένειες των τέκνων που γεννήθηκαν από την 1/1/2017 έως την 24/4/2018, διαβιούν κάτω από το όριο της φτώχειας και είναι δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων διαρκεί 32 ημέρες (από 24/04/2018 έως 25/05/2018).
«Όταν στη Στερεά Ελλάδα δημιουργήσαμε την "Γέφυρα", βάλαμε στοίχημα με τους ίδιους τους εαυτούς μας να γίνουμε από εκείνους που καθημερινά θα αφαιρούν από την λίστα οικογένειες που δεν απολαμβάνουν όσα πρέπει» τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Μπακογιάννης. «Βάλαμε και ένα άλλο στοίχημα. Να αντιμετωπίσουμε ένα εθνικό μας πρόβλημα, την υπογεννητικότητα από την οποία η Στερεά Ελλάδα έχει πληγεί. Αρκεί να πω ότι μόνο από το 2015 έως το 2016 χάσαμε ένα ολόκληρο χωριό 2.000 ανθρώπων. Έτσι ξεκίνησε μία σειρά δράσεων στήριξής των οικογενειών που έχουν ανάγκη και που πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα της υπογεννητικότητας. Αυτή είναι ακόμη μια δράση που μπορεί να προσφέρει ένα χαμόγελο ανακούφισης σε αυτές τις οικογένειες και αυτό μας κάνει υπερήφανούς» είπε ακόμη και συμπλήρωσε, αναφερόμενος στην συνεργασία με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Στερεάς Ελλάδας και τις επιχειρήσεις του:
«Σε όλους τους τομείς διοίκησης, σε κάθε επίπεδο πρωτοβουλιών, αποδεικνύεται καθημερινά και στην πράξη αυτό που εμείς έχουμε κάνει τρόπο ζωής. Η υψηλή αποτελεσματικότητα όταν ο δημόσιος τομέας συνεργάζεται με τον ιδιωτικό. Όσο καταγράφουμε επιτυχίες ακολουθώντας τον δρόμο της συνεργασίας, τόσο θα μειώνεται ο αριθμός εκείνων που ιδεοληπτικά και αδικαιολόγητα παραμένουν οπαδοί του δόγματος ότι αυτοί οι δύο τομείς είναι εχθροί».