Αισθήματα για ένα πουρνάρι..
Γράφει η Χαρά -Χαρίκλεια Βλαχάκη
Μερικές φορές δενόμαστε με άψυχα πράγματα, τα αγαπάμε και τα αντιμετωπίζουμε σαν έμψυχα...μπορεί να μην είναι και τόσο λογικό, ίσως να ακουμπάει λίγο την τρέλα...ή η ευαισθησία μας να μας εγκλωβίζει σε περίεργες καταστάσεις.Όλες οι τοποθεσίες του χωριού μου όπως και σε κάθε χωριό φαντάζομαι είχαν και ένα όνομα. Άλλες το πήραν από την περιγραφή του τόπου και άλλες από κάποιο γεγονός που συνέβη στο παρελθόν.
Βγαίνοντας από τον κάτω Τριπόταμο και πηγαίνοντας προς τον λόγγο φτάναμε στο Πετρητό...δεξιά και αριστερά του δρόμου ήταν γεμάτο μεγάλες πέτρες που τις χρησιμοποιούσαν και για αλαταριές όπως τις έλεγαν, δηλαδή την εποχή που ήταν να ζευγαρώσουν τα ζώα τους έβαζαν αλάτι με πίτουρα να ανεβάσουν τον οίστρο τους.Αφού περνούσαμε το Πετρητό πηγαίναμε προς το Βαθύ το ρέμα.Ενδιάμεσα της διαδρομής δεν υπήρχε όνομα της τοποθεσίας.... από την αριστερή πλευρά υπήρχε μια πλαγιά που έφτανε ψηλά ως την τοποθεσία Κούπες.Ήταν γεμάτη με θάμνους που δεν ξεπερνούσαν τα σαράντα με πενήντα εκατοστά. Οι θάμνοι ήταν Σουρούπες για προσάναμμα της φωτιάς και Αρπάκια για το ψήσιμο ψωμιού και πίτας...ήταν όλα λες και τα είχαν κουρέψει στο ίδιο ύψος!
Από την δεξιά πλευρά του δρόμου μετά από λίγα μέτρα άρχισε ο λόγγος με μικρά και μεγάλα δέντρα...Σε κάποιο σημείο, στην άκρη του δρόμου από την αριστερή μεριά ήταν ένα πουρναράκι περίπου στο ένα μέτρο και ξεχώριζε από μακριά... ήταν κάτι διαφορετικό ανάμεσα σε τόσους θάμνους και ακριβώς απέναντί του από την άλλη πλευρά του δρόμου ήταν μια Αριά, (δέντρο) λες και ήταν ζευγάρι!Χρόνο με τον χρόνο μεγάλωνε κι αυτό όπως κι εγώ... μπορούσες να καθίσεις το καλοκαίρι να πάρεις μια ανάσα...αυτή την τοποθεσία την βάπτισα εγώ στο Πουρναράκι και την Αριά.Στο σπίτι όταν θέλαμε να αναφερθούμε στην συγκεκριμένη περιοχή έτσι την αποκαλούσαμε.
Δεν ξέρω γιατί αλλά περνώντας από εκεί τα καλοκαίρια μου άρεσε να κάθομαι στον ίσκιο του, άλλωστε ήταν και το μοναδικό στην τοποθεσία και κοντά στο δρόμο...
Μια μέρα γυρίζοντας η μάνα μου από τις κατσίκες την ακούω να λέει:
-Από σήμερα θα λέμε σκέτη Αριά το Πουρναράκι πάει, το έκοψε ο τάδε και είπε το όνομα ενός χωριανού....χάθηκε να πάει παρακάτω να κόψει...
Μόλις το άκουσα ένιωσα τόσο θυμό για τον συχωριανό μου και τόση λύπη για το Πουρναράκι που δεν λέγεται....τι να πω και ποιος να με καταλάβει.....δεν ήταν πολύ μακριά από το χωριό, περίπου κανένα μισάωρο και σιγά που δεν μπορούσα να ξεφύγω από το σπίτι ...ήθελα να πάω να το δω.
Έφτασα ...είχε μείνει μόνο λίγος κορμός...ένιωσα τόσο άσχημα...το ακούμπησα λίγο με το χέρι μου σαν να ήθελα να το παρηγορήσω...το κοίταζα για κάμποση ώρα..αναρωτιόμουν αν πονούσε και αν θα ξαναέβγαζε πάλι κλαδιά, (τελικά δεν πρέπει να μην ήμουν και πολύ στα καλά μου από μικρή.... ) ένιωσα ένα κόμπο στο λαιμό......ήθελα να κλάψω αλλά η λογική μου έλεγε πως ήταν μόνο ένα δεντράκι...ήθελα να πετύχω στον δρόμο τον μπαρπαΜήτρο και να τον πλακώσω με τις πέτρες να ξεθυμάνω....Εγώ πάντα νομίζω πως ήμουν πολύ κοντά στην τρέλα...είχα έναν περίεργο τρόπο να βλέπω, να αισθάνομαι και να εκτιμώ τα πράγματα και αν έκανα πως θα πω την σκέψη μου και τι ένιωθα θα γελούσαν όπως συνήθως.
Για μένα δεν ήταν ένα δέντρο όπως τόσα άλλα, ήταν κάτι διαφορετικό...ήταν το φιλαράκι μου που περνώντας καθόμουν στον ίσκιο του, ήταν το βαφτιστήρι μου, ήταν κάτι ζωντανό και όχι ένα απλό Πουρνάρι...
''Γιατί δεν μπορούμε!''
Του ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ένα ερώτημα με χιλιάδες απαντήσεις. Οι πιο "κοινές" και διακριτές στην καθημερινή παρτίδα: φταίει η κυβέρνηση, οι συντεχνίες, τα κόμματα, ο συνδικαλισμός, το δημόσιο, ο κακομαθημένος λαός, οι κάστες προνομιούχων, τα τζάκια των οικονομικών συμφερόντων, η μη εφαρμογή των νόμων, ο ατομισμός και άλλα.
Όλοι "επιθυμούμε" τις λύσεις και την διόρθωση "όλων", τότε γιατί δεν; Ίσως μια εκδοχή: τα "μικρά" αρνητικά σε όλες τις ομάδες των μη προνομιούχων με την έντεχνη πελατειακή διαχείριση από κάθε μορφή εξουσίας -και όχι μόνο της κυβερνητικής ή μιντιακής- οδηγούν στην "αφωνία" ή την αδιαφορία για τα κρίσιμα όταν απαιτείται έγκυρος λόγος και έγκαιρη ενέργεια "είμαστε" απόντες ή αδρανείς. Έτσι γίνονται "επαναστάσεις" για το περπάτημα της κατσαρίδας σε ένα νοσοκομείο όχι όμως για το σύμπλεγμα συμφερόντων και εμπορευματοποίησης της υγείας ή το κλείσιμο ενός σχολείου. "Γελάμε" για την διαστημική υπηρεσία ή την αναζήτηση ζωής σε άλλο πλανήτη και ταυτόχρονα πιστεύουμε ότι μας ψεκάζουν ή ζούμε σε άλλο πλανήτη. Καταλήγουμε πάντως ότι δικαιούμαστε τα πάντα ή όλοι χρωστάνε στην χώρα, την κοινωνική ομάδα ή τάξη, το χωριό μας και προσωπικά στον καθένα και την καθεμία. Αυτή η "ισορροπία" αφήνει στο "απυρόβλητο" τους άλλους σημαντικούς παράγοντες αφού η αμφισβήτηση είναι επιδερμική γιατί η προαναφερθείσα ισορροπία δρά παραλυτικά και αναπαράγονται τα πιο εκφυλιστικά από τα παλιά!
Ενώ "είμαστε" έτοιμοι για εξέγερση ή να θεωρήσουμε casus beli τα ατομικά ή οικογενειακά "ιερά και όσια" δεν προσθέτουμε τα "μικρά" και αποκλίνοντα σε ατομικό ή κατηγοριακό επίπεδο και δεν προβληματιζόμαστε ή υπολογίζουμε τι λογαριασμό εμποδίων αθροίζουν αυτά για τα παιδιά μας. Θυμάμαι, όταν συζητούνταν σε συνδικαλιστικές διαδικασίες η αξιοκρατία στο δημόσιο, την αντίθεση ανάμεσα στην παραδοσιακή συντηρητική λογική δηλαδή το προβάδισμα που συναρτάται με τα χρόνια υπηρεσίας σε σύγκριση με τα τυπικά προσόντα, αφού αυτά αποδεικνύονται ότι υφίστανται και ουσιαστικά με γραπτό τεστ (ρύθμιση νόμου Ραγκούση, ΠΑΣΟΚ, που δυστυχώς ξηλώθηκε πριν εφαρμοστεί κατά την προσφιλή πρακτική του ράβε - ξήλωνε και μετά γιούρια του κάθε υπουργού και κόμματος για την πελατειακή διαχείριση της δημόσιας διοίκησης). Χαρακτηριστικός ο πύρινος λόγος ενός προέδρου ομοσπονδίας, σε ζωτικό κρατικό τομέα, αλλά και το άλαλο στη συνέχεια όταν ρώτησα τι σπουδάζουν τα παιδιά του κι αν συγκρίνει την δική του δυνατότητα, επάρκεια γνώσης και ικανότητα -μετά από μια εργασιακή εμπειρία πενταετίας του παιδιού του- και τέλος η σιγή και υποστολή της έντασης.
Οι σκέψεις αυτές προέκυψαν από την πρόσκληση ενός αξιόλογου επιστήμονα -που πρωταγωνιστεί στην οργάνωση του πανελλήνιου διαγωνισμού ρομποτικής στις 18/3- και δείχνει το δρόμο, και όχι απλά την ύπαρξη αλλά την νέα Ελλάδα. Δεν -και δεν θα-μπορούμε όσο συνεχίζουμε χωρίς καλή οπτική και παιδεία. Αλλαγή οπτικής μπορούμε αν σε κάθε άποψη, διεκδίκηση, πράξη, θέση κάνουμε απλή προβολή στο αν αυτή ανοίγει ή κλείνει το μέλλον για το νέα παιδιά. Αλλαγή στην παιδεία σημαίνει μια γιγάντια προσπάθεια με πολιτισμό και νοοτροπία αξιολόγησης των πάντων, διαρκούς επανελέγχου των "κοινών κοινωνικών λειτουργιών, σχέσεων και συνδέσεων μας". Πρώτα όμως η μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση με ανοιχτούς ορίζοντες για την πρόοδο -όρους πραγματικού δημοσίου και κοινωνικού συμφέροντος- και όχι ως άθροισμα ή προϊόν των ειδικών συμφερόντων εσωτερικών ομάδων ή ελίτ και επαϊόντων αλλά με "ΦΠΑ"- Προστιθέμενη Αξία μέλλοντος για τους νέους και την χώρα!
"Τρελοί"θα κυβερνούν τον κόσμο στο μέλλον;
Γράφει ο Κώστας Παπαδόπουλος
- ΤΗΝ ΩΡΑ που, εμείς εδώ τσακωνόμαστε για τα κόμματα και για το ποιος θα είναι ο επόμενος "διαχειριστής" μιας κατάστασης που οι αποφάσεις θα παίρνονται αλλού, μας ξεφεύγουν πράγματα σοβαρά και παγκόσμιας εμβέλειας, τα οποία θα καθορίζουν το μέλλον μας...
- Η ΕΚΛΟΓΗ Τραμπ ως νέου προέδρου των ΗΠΑ που πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων δημοσκοπήσεις και προβλέψεις της ελίτ και του καθεστώτος, μπορεί να είναι και η αρχή μιας νέας εποχής που θα μας κυβερνούν ψυχικά διαταραγμένοι άνθρωποι, με ό,τι κακό αυτό συνεπάγεται για την ανθρωπότητα ολόκληρη. Υπάρχει εξήγηση γι' ατό; Ο διάσημος επιστήμονας, Στίβεν Χόκινγκ, κληθείς να εξηγήσει το φαινόμενο αυτό, μαζί με το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για το περίφημο Brexit στην Αγγλία, όπου άλλα έλεγαν τα προγνωστικά κι άλλα ήταν τ' αποτελέσματα, έδωσε την εξήγηση. Κάνει λόγο για μία "παγκόσμια ανυπακοή των ψηφοφόρων που πυροδοτείται απ' τα sosal media, ενάντια στο κατεστημένο"! Και συνεχίζει: "Ήταν η στιγμή που ο ξεχασμένος πολίτης μίλησε"! Μήπως έχει δίκιο; Μήπως, γι' αυτό πάνε κατά διαόλου, τα τελευταία χρόνια, οι "αλάνθαστες" πριν δημοσκοπήσεις και προβλέψεις των αποτελεσμάτων; Μάλλον...
- ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ όλων αυτών, μπορεί και να δούμε από τώρα και στο εξής, να κυβερνούν τον κόσμο "τρελοί", δηλαδή ψυχικά διαταραγμένα άτομα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Στην Αμερική, ήδη έχει δημιουργηθεί Ομάδα από χιλιάδες ψυχολόγους και ψυχίατρους, οι οποίοι προειδοποιούν ευθέως για "ψυχική ασθένεια" του Τραμπ, τον οποίο μάλιστα χαρακτηρίζουν κι ως ανίκανο να κυβερνήσει! Ο Αμερικανός δρ. Ψυχολογίας, Τζον Γκάρντερ, δίνοντας μία συνέντευξη στην εφημερίδα "Έθνος" τελευταία, δήλωσε πως: "Ο Τραμπ πάσχει απ' τη διαταραχή του Χίτλερ, δηλαδή από ακραίο ναρκισσισμό"! Και συνεχίζει: "είναι ένα μείγμα ναρκισσισμού, επικοινωνιακής διαταραχής προσωπικότητας, επιθετικότητας και σαδισμού"! Εκτός αυτού, όλο κι αυξάνονται οι φωνές, μέσα στους κόλπους των Ρεπουμπλικάνων που κάνουν λόγο για ψήφιση ειδικού Νόμου, για "Ψυχιατρική αξιολόγηση των προέδρων"! Προβλέποντας σίγουρα, δυσάρεστες επιπτώσεις...
- ΟΛΑ ΑΥΤΑ στην Αμερική κι από ειδικούς επιστήμονες της ψυχικής υγείας που πράττουν το καθήκον τους απέναντι στη χώρα τους, αφήνοντας στην άκρη τα "ιατρικά απόρρητα". Και προειδοποιούν! Εδώ, στη δική μας χώρα (φοβάμαι το ίδιο και για κράτη - μέλη της ΕΕ), δε νομίζω πως θα συμβεί κάτι τέτοιο. Εξάλλου, όλοι οι δικοί μας, θα "κόβονταν" στα ειδικά τεστ αξιολόγησης...
- ΜΑΛΛΟΝ πρέπει να πούμε: Αλίμονο στον πλανήτη μας!
Γιουροβίζιον ...
Του Σπύρου Πεταρούδη
Ως Ευρωπαίοι είμαστε
πολιτισμένοι ανθρώποι
Με άλματα για πρόοδο
μεγάλα στην Ευρώπη
Κι ως Έλληνες περήφανοι
που είμαστε ευρωπαίοι ...
Αν και στεγνοί απο ρευστό
στο ηθικό ακμαίοι
Και πάντα συμμετέχουμε
Κατα μεγάλο μέρος
στο Γιούρογκρουπ που ο Ελληνας
λατρεύει ιδιαιτέρως !
Και στο Ευρωκοινοβούλιο !
Πάμε μπροστά απ'τους άλλους
Στείλαμε εκεί τους ποιό καλούς
που είχαμε εγκεφάλους
Η Καϊλή παράδειγμα ....
διάνοια μεγάλη !
Τέτοια μυαλά πληρώνονται ...
Και τα λεφτά χαλάλι !
Μα και στην Γιουροβίζιον
είχαμε επιτυχίες ....
Για φέτος ομως έχουμε
κάποιες ανησυχίες
Κι ανησυχούμε ποιό πολυ
σαν πλησιάζει η ώρα ...
Γιατί εδώ στηρίζεται
το μέλλον για την χώρα
Ποιά Ντέμη ειναι που θα παει
να μας εκπροσωπήσει ; ...
Αφού κι ο Τσακαλώτος μας
μπορεί να τραγουδήσει !
Για τον Ευκλείδη θά'τανε
κάτι σαν παιχνιδάκι
να πήγαινε κι απο καρδιάς
να πεί το "μπατιράκι"
Και να διαπραγματευτεί
όπως εκείνος ξέρει ...
Δεν εχει φράγκο... να τους πεί
ο Αλέξης ...κι υποφέρει
Και όλοι θα συγκινηθούν
με το πιτσιρικάκι ...
Και να φουμάρει θα του βρούν
κανένα τσιγαράκι
Και στον Αλέξη βέβαια
του ήρθε μια ιδέα
(Σαν το τραγούδι φυσικά)
να πάρει μέτρα νεα
Να βρει ενα τρόπο έξυπνο
Και κάπου να τη στήσει
Κι όλους τους Έλληνες ξανά
με φόρους να τσακίσει !
Ομως τραγούδι Ελληνικό
δεν βρέθηκε να πούνε ...
Στο σαχλοδιαγονισμό
Ποιά χώρα εκπροσωπούνε;
Υπόθεση για κλάματα
Μα όμως και για γέλια
Οταν θα επιστρέφουνε
με την ουρά στα σκέλια !
Αντιδράσεις για το κόστος των Αποκριών στο Καρπενήσι
Δεκάδες είναι τα μηνύματα αναγνωστών που λάβαμε και αφορούσαν το κόστος των αποκριάτικων εκδηλώσεων του δήμου Καρπενησίου,ζητώντας μας να το σχολιάσουμε..Κάτοικοι της Ευρυτανικής πρωτεύουσας μιλούν για "υπερβολικό κόστος" σε σχέση με το διήμερο των εκδηλώσεων την ώρα που ένα απο τα καλύτερα καρναβάλια της χώρας αυτό της Ξάνθης με ασυγκρίτως ποιοτικότερο και πλουσιότερο καλλιτεχνικό πρόγραμμα που διαρκεί 15 ολόκληρες μέρες και όχι ένα διήμερο, στοίχισε 36.000 ευρώ.
Θυμίζουμε πως η δαπάνη του δήμου Καρπενησίου για τη διοργάνωση των φετινών αποκριάτικων εκδηλώσεων ήταν ίδια με πέρυσι,σχεδόν 24.000 ευρώ και αφορούσε την προβολή και διαφήμιση των αποκριάτικων δρώμενων, την προμήθεια υλικών, τροφίμων,τις αμοιβές καλλιτεχνών, ενοικιάσεις εξοπλισμού κ.α. για το τριήμερο από την Παρασκευή έως την Καθαρά Δευτέρα .
Θα επανέλθουμε στο θέμα ζητώντας και την άποψη της υπεύθυνης προέδρου κ. Σοφίας Ζαλοκώστα η οποία μετά απο εισήγηση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ενιαίας Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτισμού Παιδείας Προστασίας Αλληλεγγύης Δήμου Καρπενησίου εγκρίθηκαν τα παρακάτω ποσά..
1. Την εκτύπωση εντύπων με το πρόγραμμα των Αποκριάτικων εκδηλώσεων, με απευθείας ανάθεση στην επιχείρηση ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘ. ΝΤΡΙΒΑΣ, Ψηφιακές εκτυπώσεις-Τυπογραφικές εργασίες κ.λ.π. Μεσολογγίου 5 Τ.Κ. 36100 Καρπενήσι, AΦΜ: 046859830 , Δ.Ο.Υ.: Καρπενησίου, έναντι συνολικής αμοιβής 500,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
2. Την προμήθεια αφισών και προσκλήσεων, με απευθείας ανάθεση, στον κ. ΚΟΛΗΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ- Γραφικές Τέχνες με ΑΦΜ 075833110 Δ.Ο.Υ. Καρπενησίου, έναντι συνολικής αμοιβής 500,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
3. Την βιντεοσκόπηση των εκδηλώσεων για τις «Ορεινές Απόκριες 2017», στον Ραδιοτηλεοπτικό σταθμό STAR Α.Ε ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ- Υπηρεσίες τηλεοπτικού σταθμού 4 ο χλμ Λαμίας-Αθηνών με ΑΦΜ 094228018 ΔΟΥ ΛΑΜΙΑΣ έναντι συνολικού κόστους 700,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
4. Την οργάνωση και προβολή δημοσίων σχέσεων και εκδηλώσεων της Ε.Κ.Ε.Π.Π.Π.Α.ΔΗ.Κ. για τις «Ορεινές Απόκριες 2017», με απευθείας ανάθεση στον κ. ΜΠΑΧΛΑΒΑ ΚΩΝ/ΝΟ- Ραδιοτηλεοπτικές επιχειρήσεις Στερεάς Ελλάδας Κανάλι «ΕΝΑ Α.Ε.», 4 ο χλμ Λαμίας- Αθηνών με ΑΦΜ 094275310/ΔΟΥ ΛΑΜΙΑΣ έναντι συνολικού κόστους 350,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
5. Την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων, την δημιουργία video και την εκφώνησή τους, με απευθείας ανάθεση στον Ραδιοσταθμό ΡΑΔΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ-ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ με ΑΦΜ 062534250 έναντι συνολικού κόστους 400,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
6. Την ενοικίαση ηχητικού εξοπλισμού για την υποστήριξη εκδηλώσεων στις 18,26,27/02/2017 για τις «Ορεινές Απόκριες 2017», με απευθείας ανάθεση από τον κ.ΠΥΡΡΩΣΤΗ ΣΤΕΛΙΟ-Επαγγελματικός ήχος και φωτισμός, με ΑΦΜ:041953792 Δ.Ο.Υ: Μακρακώμης, έναντι συνολικού κόστους 4.990,00 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
7. Την κατασκευή καρνάβαλου, για την αποκριάτικη παρέλαση που θα γίνει στην Κεντρική πλατεία Καρπενησίου στις 26/02/2017, με απευθείας ανάθεση στην κ. ΔΕΔΟΥΣΗ ΦΩΤΕΙΝΗ κάτοικο Καρπενησίου με Α.Φ.Μ.: 130576826 Δ.Ο.Υ.:Καρπενησίου, έναντι συνολικού ποσού 625,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ
8. Την προμήθεια υλικών για αποκριάτικες κατασκευές (μασκών – καπέλων κ.λ.π.), με απευθείας ανάθεση στην επιχείρηση ΚΡΟΥΣΤΑΛΛΗ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ- Βιβλία-χαρτικά -δώρα, Αμοργού & Παπαναστασίου, Τ.Κ. 36100 Καρπενήσι, AΦΜ: 044989432 έναντι συνολικού ποσού 500,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
9. Την πραγματοποίηση παιδικής εκδήλωσης, με προβολή ταινίας που έχει τίτλο «Μια τρελή τρελή αλφαβήτα με τον Άνθρωπο-Ορχήστρα», το Σάββατο 18/02/2017 στο Συνεδριακό Κέντρο Καρπενησίου, με απευθείας ανάθεση στην κ. ΟΥΡΑΝΙΑ ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΗ- Μεταφράστρια, Επιμελήτρια εκδόσεων, Συγγραφέα, Στιχουργό -Εφέσου 20 ΤΚ 112 52, Αθήνα με ΑΦΜ: 061058487/ ΔΟΥ ΙΓ' Αθηνών, έναντι συνολικού ποσού 3.224,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
10. Την πραγματοποίηση μουσικής εκδήλωσης την Κυριακή 26/02/2017 στην Κεντρική πλατεία Καρπενησίου με απευθείας ανάθεση στον κ. ΓΙΩΡΓΟ ΤΡΥΦΩΝΟΣ, με έδρα το Νισσάκι Κέρκυρας και ΑΦΜ 046286586 ΔΟΥ Κέρκυρας, έναντι συνολικού ποσού 620,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
11. Την υποστήριξη φωτισμού και ήχου της αποκριάτικης μουσικής εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26/02/2017 στην Κεντρική πλατεία Καρπενησίου με απευθείας ανάθεση στον κ. ΓΙΩΡΓΟ ΤΡΥΦΩΝΟΣ, με έδρα το Νισσάκι Κέρκυρας και ΑΦΜ 046286586 ΔΟΥ Κέρκυρας, έναντι συνολικού ποσού 2.232,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
12. Την πραγματοποίηση παραδοσιακού γλεντιού στην Κεντρική πλατεία Καρπενησίου, την Καθαρά Δευτέρα 27/02/2017 με απευθείας ανάθεση στον κ. ΚΥΡΙΑΖΗ ΙΩΑΝΝΗ που εδρεύει στη Λαμία, με ΑΦΜ: 045918793 Δ.Ο.Υ: Λαμίας, έναντι συνολικού ποσού 650,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
13. Την πραγματοποίηση παραδοσιακού γλεντιού στην Κεντρική πλατεία Καρπενησίου, την Καθαρά Δευτέρα 27/02/2017 με απευθείας ανάθεση στην επιχείρηση ARGYRIOY BAND-ΖΑΧΑΡΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, Παπαδημητρίου 10 Καμένα Βούρλα με ΑΦΜ:065905870 Δ.Ο.Υ: Λαμίας έναντι συνολικού ποσού 600,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
14. Την πραγματοποίηση μουσικής εκδήλωσης στη Φουρνά Ευρυτανίας με απευθείας ανάθεση στην παραδοσιακή ορχήστρα του κ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ, Ιδιώτη κάτοικο Καρπενησίου με Α.Φ.Μ.: Α.Φ.Μ.: 050651947 Δ.Ο.Υ.: Καρπενησίου έναντι συνολικού ποσού 806,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ
15. Την ενοικίαση παραδοσιακών στολών για την εκδήλωση της Καθαράς Δευτέρας, με απευθείας ανάθεση στην επιχείρηση ΒΑΛΒΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ- ΑΓΙΑΜΑΝΤΖΗ ΒΑΣΙΛ. Ο.Ε., Φρίξου 2Α Ν.Ιωνία με ΑΦΜ 800393721 ΔΟΥ Ν.Ιωνίας έναντι συνολικού ποσού 500,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
16. Την ενοικίαση παραδοσιακών στολών για την εκδήλωση της Καθαράς Δευτέρας, με απευθείας ανάθεση στην επιχείρηση ΑΝΝΑ- ΚΩΝ/ΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ-Εργαστήρι παραδοσιακών στολών, Ιωάννη Ράγκου 5 Μεσολόγγι, με ΑΦΜ 135966319 ΔΟΥ Μεσολογγίου, έναντι συνολικού ποσού 500,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
17. Την προμήθεια νερών-χυμών και κάρβουνων για τις Αποκριάτικες εκδηλώσεις, με απευθείας ανάθεση από την επιχείρηση ΧΑΛΚΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΧΑΛΚΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Ο.Ε.- Εμπόριο ποτών, Αθ. Καρπενησιώτη 47, Τ.Κ. 36100 Καρπενήσι, AΦΜ: 099701259, ΔΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ, έναντι συνολικού ποσού 500,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
18. Την προμήθεια χρωμάτων και κατασκευαστικών υλικών για την χρησιμοποίησή τους σε αποκριάτικες κατασκευές, με απευθείας ανάθεση από την επιχείρηση ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ- Εμπόριο χρωμάτων με ΑΦΜ 032941341 Δ.Ο.Υ: Καρπενησίου, συνολικού κόστους 300,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
19. Την προμήθεια υφασμάτων-φοδρών κλπ., για την χρησιμοποίησή τους σε αποκριάτικες κατασκευές, με απευθείας ανάθεση από την επιχείρηση ΓΙΟΛΔΑΣΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ- Λευκά είδη, με ΑΦΜ 047549392 Δ.Ο.Υ: Καρπενησίου, συνολικού κόστους 200,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
20. Την προμήθεια σαρακοστιανών τροφίμων για την εκδήλωση της Καθαράς Δευτέρας, με απευθείας ανάθεση από την επιχείρηση ΚΕΧΡΙΜΠΑΡΗΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ-ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Αθ. Καρπενησιώτη 40, με ΑΦΜ 065052401 Δ.Ο.Υ: Καρπενησίου, συνολικού κόστους 3.400,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ
21. Την προμήθεια γλυκισμάτων-ζαχαρωτών, για τα αποκριάτικα πάρτυ που θα πραγματοποιηθούν κατά τις <Ορεινές Απόκριες 2017>, με απευθείας ανάθεση από την επιχείρηση ΑΖΑΚΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ &ΣΙΑ Ο.Ε. , με ΑΦΜ 049225666 Δ.Ο.Υ: Καρπενησίου συνολικού κόστους 1.500,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
22. Την προμήθεια ψωμιού για το Αποκριάτικο καρναβάλι της Κυριακής 26/02/2017, με απευθείας ανάθεση από την επιχείρηση ΣΦΗΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ & ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ο.Ε. Σπύρου Τσιτσάρα 7 με ΑΦΜ 099703775 Δ.Ο.Υ: Καρπενησίου συνολικού κόστους 200,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
23. Την προμήθεια λαγανών για την Καθαρά Δευτέρα, με απευθείας ανάθεση από την επιχείρηση ΤΣΙΟΥΝΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ- Είδη αρτοποιίας, Αθ. Καρπενησιώτη 62 με ΑΦΜ 050594820 Δ.Ο.Υ: Καρπενησίου συνολικού κόστους 112,50€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
24. Την προμήθεια λουκάνικων για το αποκριάτικο καρναβάλι της Κυριακής 26/02/2017με απευθείας ανάθεση από την επιχείρηση ΚΟΚΚΟΤΟΣ Σ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ- Κρεοπωλείο Αθ. Καρπενησιώτη 60 με ΑΦΜ 133656254 Δ.Ο.Υ: Καρπενησίου συνολικού κόστους 380,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
25. Την διαμονή-διανυκτέρευση ατόμων για τις 26/02/2017, που θα λάβουν μέρος στις μουσικές αποκριάτικες εκδηλώσεις, με απευθείας ανάθεση στην επιχείρηση Κ.ΚΑΤΣΑΡΗΣ Α.Ε ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΔ.ΕΠΙΧ/ΣΕΙΣ ΗΟΤΕL με ΑΦΜ 094101401 ΔΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ συνολικού κόστους 170,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
26. Τη διαμονή-διανυκτέρευση ατόμων που θα λάβουν μέρος στις αποκριάτικες εκδηλώσεις στις 17,18 και 27/02-2017, με απευθείας ανάθεση στο HOTEL ANESIS-ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΑΚΗΣ Α.Ε., Ζηνοπούλου 50 Καρπενήσι Τ.Κ. 36100 με ΑΦΜ: 094120440 /Δ.Ο.Υ: Καρπενησίου, συνολικού κόστους 160,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
27. Την παράθεση γεύματος-φιλοξενία διοργανωτών από τις αποκριάτικες μουσικές εκδηλώσεις, στις 26/02/2017, με απευθείας ανάθεση στην επιχείρηση ΖΩΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ & ΣΙΑ Ο.Ε., Προφήτης Ηλίας Καρπενήσι, με ΑΦΜ 998895291/ΔΟΥ Καρπενησίου συνολικού κόστους 270,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Ημέρα αφιερωμένη στην γεννήτρα της ζωής ,την γυναίκα
Γράφει ο Γιώργος Αθανασιάς
Ημέρα αφιερωμένη στην γεννήτρα της ζωής η σημερινή. «Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας» την ονόμασαν.
Ε, και;
Μπορεί… έχει την δύναμη… είναι αρκετή μία (01) ημέρα από τις τριακόσιες εξήντα πέντε (365) μέρες του χρόνου να αποδώσει στη γυναίκα την αξία και την υπόληψη, που της πρέπει και την κοινωνική θέση, που της ταιριάζει;
Είναι δυνατόν να της δώσει το ύψος και την δυνατότητα να κοιτάξει την ανδροκρατούμενη κοινωνία ίσια στα μάτια;
Είναι δυνατόν, αυτή η «γιορτινή» μέρα, να την βγάλει από τα πορνεία και από τα καταγώγια της πληρωμένης ηδονής και να την απελευθερώσει από την εκμετάλλευση;
Είναι δυνατόν να την φτάσει στον αστερισμό της ίσης μεταχείρισης και της αυτής αντιμετώπισης διώχνοντας από πάνω της τον άδικο… τον ανελέητο κοινωνικό ρατσισμό, που την χαρακτηρίζει, με την πρώτη ευκαιρία και κατά το δοκούν, «πουτάνα»;
Είναι δυνατόν με μία «γιορτινή» μέρα να της αναγνωριστεί το μεγαλείο… η δυνατότητα… η αποστολή της διαιώνισης του ανθρώπινου είδους και να απαλειφθεί από πάνω της η ευτελής… η αδόκιμη άποψη, που την θέλει να είναι «σκεύος ηδονής»;
Είναι δυνατόν να την προστατεύσει από την καταδίκη σε «ακρωτηριασμό», για να μην γεύεται την ηδονή, αλλά να προσφέρει αδιαμαρτύρητα και χωρίς σταματημό την ηδονή;
Είναι δυνατόν να πεταχτεί από πάνω της η μπούρκα και η υποχρέωση να υπακούει τυφλά και να υπηρετεί αδιαμαρτύρητα, σαν άβουλο ον, τον άντρα «αφέντη»;
Είναι δυνατόν, αυτή η μοναδική γι’ αυτήν μέρα, να την τοποθετήσει στον μέσον του κήπου της ευοσμίας και της χαρμονής ως τον πλέον ευωδιαστό λουλούδι της γης;
Αλήθεια, είναι δυνατόν;
Γυναίκες –μητέρες, αγαπητικιές, ερωμένες, θυγατέρες και αδερφές –μακάρι να ’ρθει κάποτε ένας καιρός, που θα γιορτάζετε όλες τις μέρες του χρόνου, γιατί είσαστε η γιορτή, η ευοσμία και η χαρά της ζωής, όμως για την ώρα, χαρείτε ετούτη τη μέρα, που, κατ’ εμένα, αποτελεί την πιο μίζερη… την πιο καρμίρικη αναγνώριση της αξίας σας, της προσφοράς σας, των δυνατοτήτων σας, της αποστολής σας και του κοινωνικού σας ρόλου.
Χρόνια σας Πολλά…
"Θερμό επεισόδιο" ..
Του Σπύρου Πεταρούδη
Απ'τον χειμώνα μπήκαμε
στην άνοιξη και πάλι ...
Γλεντώντας τελειώσαμε
και με το καρναβάλι
Κι άμα γλεντάει ο Έλληνας
πίνει καλά και τρώει
Και το κορμί και το μυαλό
δουλεύουν σαν ρολόι
Και η φασολάδα δούλεψε
την καθαρά Δευτέρα
Ομοβροντίες πέφτανε
μεχρι την άλλη μέρα
Η κλασική η μουσική
αντίλαλεί εντόνως
Η χορωδία πισινών
Ψάλει μεγαλοφώνως !
Κι ο Πάνος απ´τά Ίμια
που φύλαγε τη χώρα
έριχνε και καμιά πορδή
για να περνάει η ώρα
Δεν ειναι ομως πρόσωπο
απ'τά συνηθησμένα
Οι Τούρκοι καταπάνω του
έχουν ραντάρ στραμμένα
Ούτε να κλάσει δεν μπορεί
σαν άνθρωπος κι ο Πάνος ....
Το βλέπει ως πράξη εχθρική
απέναντι ο σουλτάνος
-Βαστάτε Τούρκοι άμυνα !
....Φωνάζει ξαφνιασμένος ...
Μας βομβαρδίζει ανηλεώς
ο Ράμπος ο Καμένος !
Οι Τούρκοι αιφνιδιάζονται ...
Τρέχουνε να σωθούνε ...
Κι αν δούνε πως σωθήκανε
τότε.... αυτοκτονούνε
Πολλοί που παραδίνονται
και άσυλο ζητάνε .....
Κι όσοι κολύμπι ξέρουνε
στη θάλασσα πηδάνε
Και η Φατμέ προτίμησε
στη θάλασσα να πέσει
κι άφησε στο γενί-τζαμί
το χέσιμο στη μέση
Ο κόκκινος συναγερμός
κάποια στιγμή τελειώνει
μα ο φόβος δεν τελείωσε
πού έχουν οι γειτόνοι
ΕΙναι γιά τα πυρηνικά
που εχει η Ελλάδα ...
Ο φίλης ! ...Και ο Πάγκαλος !
Μετα από φασολάδα
Ελπίζουμε μην χρειαστούν
και νάχουμε ησυχία....
Άντε ..καλή Σαρακοστή !
Υγεία και ευτυχία !
Φτώχεια και καλοπέραση
Του Σπύρου Πεταρούδη
Στα ήθη και στα εθιμα
γιορτές και παραδόσεις
λιτότητα δεν γίνεται
και δεν χωράνε εκπτώσεις
Τιμούνται παντα ανάλογα
Όλα με κάθε τρόπο
Οπου υπάρχει Ελληνισμός
Στης γης τον κάθε τόπο
Κόβοντας πίτες πού και πού
διά το νεον έτος ...!
Την Τσικνοπέμπτη πλούσια
γιορτάσαμε και φέτος
Ποτάμια ρέει το κρασί
Βουνά και τα κοψίδια
Από γουρούνια στρουμπουλά
Μοσχάρια αρνιά και γίδια
Ίσως και κάποιες όρνιθες
στις ψησταριές να μπήκαν
Γατούλες ομως και σκυλιά
Φέτος εξαιρεθήκαν
Έξω καρδιά οι Έλληνες
Ξέρουνε να γλεντάνε
μα οι ξένοι δυσανασχετούν ...
Τους θέλουν να πεινάνε
Εκείνοι μόνο τα λεφτά
ξέρουν να λογαριάζουν
Φτώχεια και καλοπέραση
λένε πως δεν ταιριάζουν
Το τσίκνισμα δεν ήτανε
μέσα στην συμφωνία ...
Κι απ'τον αέρα οι μυρωδιές
Φτάνουν στην Γερμανία
Ρωτάει ο Σόιμπλε ανήσυχος
που τον καπνό μυρίζει ...
-Τίνος καλύβα καίγεται ;
....Τίνος μαντρί καπνίζει ;
-Ουτε καλύβα καίγεται ...
(Η Μερκελ απαντάει )
Ουτε θα κόψει ο Ελληνας
το χούι να γλεντάει
Ο Σόιμπλε εκνεβρίζεται
και πίεση ανεβάζει ...
-Να φύγουνε απ'τό ευρώ
οι σπάταλοι ...φωνάζει
Έχουν ξεφύγει εντελώς
Μα ομως θα τους δείξω
Τον Τσακαλώτο φέρτε μου
τα αυτάκια του να στρίψω.....
Πάλι θα την πληρώσουνε
τα αυτιά του Τσακαλώτου...
Μα ομως τι να κάνουμε ;
Θελει τον Γερμανό του ...
Τα γλέντια συνεχίζονται
από τους Ελλαδίτες ...
Γιορτάζοντας και κόβοντας
όλο το χρόνο ...πίτες !
Η πίτα και το ..ατύχημα
Γράφει η Χαρά-Χαρίκλεια Βλαχάκη
Με αφορμή την σημερινή μου πίτα θυμήθηκα ένα περιστατικό.Η μάνα μου από το δημοτικό μας έβαζε να ζυμώνουμε και να κάνουμε πίτες.Όποια ήταν η σειρά της από μας τις κοπέλες να ζυμώσει ή να κάνει πίτα, δεν είχε καμία βοήθεια από την αρχή μέχρι το τέλος.Μια φορά που ήταν η σειρά μου να κάνω πίτα.... δεν θυμάμαι καν τι σόι πίτα ήταν και αφού παιδεύτηκα αρκετά να ανοίξω τα φύλλα τελικά την έκανα. Δεν είχαμε φτιάξει φούρνο έξω ακόμα, αυτό έγινε πολύ αργότερα .Το ψωμί και οι πίτες ψηνόταν στη γωνιά του τζακιού.
Ειδικά όταν ψήναμε ψωμί το Χειμώνα παγώναμε γιατί μέχρι να βγει η γάστρα από την γωνιά η φωτιά ήταν σβηστή...αντίθετα με το ψήσιμο της πίτας που η φωτιά έκαιγε στην πίσω μεριά της γωνιάς και μπροστά ψηνόταν η πίτα.Την συγκεκριμένη φορά που έκανα την πίτα μου ήταν Χειμώνας και το τζάκι έκαιγε στο φούλ.Τράβηξα χόβολη την άπλωσα στην γωνιά, έβαλα την χαμηλή πυροστιά ακούμπησα πάνω την πίτα και σιγά-σιγά την γύριζα γύρω-γύρω με την πατσαβούρα να ψηθεί όπως την έκανε η μάνα του και όπως είχα μάθει.Έβαλα το χέρι μου για δοκιμή στην μέση της πίτας...έπρεπε να είναι πολύ ζεστή, κούνησα και το ταψί να δω αν ....τροχάει από κάτω. Όλα καλά...έτοιμη για γύρισμα.
Την γύρισα με λίγη δυσκολία αλλά τα κατάφερα, γιατί παλιότερα υπήρξαν ατυχήματα στο γύρισμα.Την έβαλα πάλι στην πυροστιά και τράβηξα λίγα κάρβουνα.Συνέχισα να την γυρίζω και ταυτόχρονα έβαζα ξύλα στην φωτιά και για να ζεσταθούμε αλλά και για κάρβουνα.Μετά από λίγη ώρα η πίτα τροχούσε, σημάδι πως ήταν έτοιμη!Πολλές φορές είχα δει την μάνα μου όταν ήταν έτοιμη η πίτα να βγάζει την χόβολη από κάτω και να σκεπάζει το ταψί με το πλαστήρι. Δεν ξέρω αν το έκανε σε συγκεκριμένη πίτα ή για να κρατηθεί ζεστή.
Λογικό ήταν να το κάνω κι εγώ αφού το έκανε η μάνα μου.Έβγαλα λοιπόν την χόβολη να μην καεί η πίτα μου και την σκέπασα με το πλαστήρι.Μιας και τελείωσα με επιτυχία την εντολή της μάνας μου ηρέμησα.....δεν ξέρω τι έκανα, πιθανόν να το έριξα στο διάβασμα ή να μάλωνα με τ' αδέλφια μου...Ήρθαν και οι γονείς μου, άκουσα και ότι μυρίζει καλά η πίτα μου (σπάνιο για την μάνα μου) και όλα έδειχναν μια χαρά!Πλησιάζουν στο τζάκι να ζεσταθούν και τι περίεργο?...ακούω τις τσιρίδες της μάνας μου.....Αμάν σκέφτηκα τι έγινε πάλι....αφού μια χαρά ήταν η πίτα μου...Πάω κοντά από περιέργεια και τι να δω....το μισό σχεδόν πλαστήρι είχε καεί. Είχε αρπάξει φωτιά από την μέσα μεριά και καιγόταν κανονικά...χαμπάρι δεν πήρα ούτε εγώ ούτε κάποιο από τα αδέλφια μου.
Άτιμο πλαστήρι ήταν ανάγκη να είσαι ....ξύλινο.Οι συνέπειες γνωστές....
Νίκος Καζαντζάκης (Γίγαντας γιός της Γής)
Γράφει ο Κώστας Παπαδόπουλος
– ΚΛΕΙΝΟΥΝ φέτος 60 χρόνια απ’ το θάνατο μιας μεγάλης πνευματικής φυσιογνωμίας που έτυχε παγκόσμιας αναγνώρισης και καταξίωσης, του Έλληνα Κρητικού, Νίκου Καζαντζάκη (1883 – 1957). Για το λόγο αυτό, το υπουργείο Πολιτισμού ανακήρυξε το 2017 ως έτος Νίκου Καζαντζάκη, με παράλληλες εκδηλώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, προς τιμήν του…
– ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ, δε θα γράψω ξανά τα όσα – κατά καιρούς – έχουν γραφτεί γι’ αυτόν και το έργο του, θα εστιάσω όμως σ’ ένα σημείο, για το οποίο πάρα πολύ κατηγορήθηκε ο μεγάλος τούτος συγγραφέας και στοχαστής, που δεν είναι άλλο απ’ τη σύγκρουσή του με το λεγόμενο «εκκλησιαστικό κατεστημένο» εκείνης της εποχής όπου, η Εκκλησία με τους εκπροσώπους της, ασκούσαν μεγάλη επιρροή πάνω στους απλοϊκούς ανθρώπους και φοβέριζαν, με το πανίσχυρο τότε «όπλο» που λεγόταν αφορισμός! Με τον οποίο κι ο ίδιος απειλήθηκε, αν και δεν τα έβαλε με την Εκκλησία και τη θρησκεία, όπως αυτή εννοείται απ’ τους πιστούς, αλλά με τους εκπροσώπους της επί γης, τους κακούς εκπροσώπους της κι όχι όλους φυσικά…
– Ο ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ήταν ένα ανήσυχο μυαλό, ένας ανήσυχος πνευματικός άντρας που πίστευε πολύ στην αξία του ανθρώπου, αυτού όμως που παλεύει, που αγωνίζεται, που συνέχεια ανηφορίζει! Και σιχαίνονταν αυτούς που τίποτε δεν έκαναν («χαμαντράκια») και περνούσαν τη ζωούλα τους, φοβισμένοι ή αδιάφοροι, περιμένοντας το θάνατο να τους πάει στην κόλαση ή τον παράδεισο. Πίστευε περισσότερο στον αγώνα για ένα ιδανικό, παρά στο ίδιο το ιδανικό. Η ζωή , γι’ αυτόν, είναι ένας διαρκής αγώνας για να φτάσουμε κάπου, έστω κι αν δεν καταφέρουμε τελικά να το φτάσουμε! Ένα τέτοιο δυνατό μυαλό, δε θα μπορούσε να μην τον απασχολήσει η θρησκεία, η Εκκλησία και οι εκπρόσωποί της. Το μεγάλο του ερώτημα – κι ερώτημα όλων – από πού ερχόμαστε και πού θα πάμε μετά θάνατον, έβλεπε πως δε θα μπορούσε να βρει λύση μέσα απ’ την Εκκλησία, με τους περισσότερους εκπροσώπους της να είναι υποκριτές, άλλα να λένε κι άλλα να πράττουν! Και το χειρότερο να μη ζουν και συμπεριφέρονται σύμφωνα με τα όσα δίδαξε ο ίδιος ο Χριστός. Τον οποίο, αν κατέβαινε ξανά στη γη, οι ίδιοι αυτοί θα τον σταύρωναν και πάλι…
– ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ο κάθε άνθρωπος κρατάει και κάποια «στενά», στον εφήμερο τούτον κόσμο. Και ο καθένας, «χρέος έχει και μπορεί στο δικό του τον τομέα να γίνει ήρωας»! Πόσο μάλλον στην Εκκλησία! Και τέτοιους «ήρωες» (άγιους εδώ) θα βρούμε πάρα πολλούς μέσα στα βιβλία του Καζαντζάκη, τους οποίους επαινούσε και τους ανύψωνε πολύ, ως παραδείγματα προς μίμηση: Ο παπα – Φώτης στο «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», ο παπα – Γιάνναρος στο «Αδελφοφάδες», ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης στο «Ο φτωχούλης του Θεού» και τόσοι άλλοι, τι ήταν για τον Καζαντζάκη; Γιατί δεν κατηγορούσε κι εκείνους; Έβλεπε, λοιπόν, μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας, καλούς και κακούς, άξιους κι ανάξιους, ήρωες και προδότες! Τη μούχλα και τη σαπίλα της Εκκλησίας πολέμησε ο Καζαντζάκης, ήρθε αντιμέτωπος με το τότε «εκκλησιαστικό κατεστημένο», το σάπιο κατεστημένο όμως που «έτρωγε» τα σωθικά της υγιούς Εκκλησίας, το ξεγύμνωσε και το πολέμησε ανελέητα…
– ΣΗΜΕΡΑ, αυτό το σάπιο κύκλωμα, εξακολουθεί να υπάρχει μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας, μ’ εκπροσώπους της – «κεφαλές» κι όχι απλοϊκούς ρασοφόρους «διαμάντια» που τιμούν το ράσο που φοράνε – να προκαλούν με τη στάση και συμπεριφορά τους, με τα σκάνδαλα, το φαρισαϊσμό και την υποκρισία τους, ακόμα και τους πιο πιστούς. Αν ζούσε σήμερα ο Καζαντζάκης, αυτός ο «σβώλος χώμα» όπως αποκαλούσε τον εαυτό του, πόσα δε θα έγραφε για κάποιους σημερινούς «Αγίους»: Υποκριτές, Φαρισαίους, παιδεραστές, ρατσιστές και κάθε είδους κολασμένους. Οι οποίοι, πράττουν τ’ αντίθετα απ’ αυτά που δίδαξε ο ίδιος ο Χριστός, χωρίς να ντρέπονται ούτε Θεό, ούτε ανθρώπους…
Για κάτι τέτοιους ναι, χρειάζονταν, ακόμα και σήμερα, η «πένα» ενός Καζαντζάκη!
Περισσότερα...
Η ακραία καλοσύνη..
Γράφει ο Κώστας Παπαδόπουλος
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΣΥΝΗ έχουν γραφτεί πάρα πολλά. Ακόμα και παροιμίες υπάρχουν γι' αυτήν και τους καλούς ανθρώπους, εκείνους δηλαδή που νοιάζονται για τους άλλους και βοηθούν, εκείνους που δεν κάνουν κακό σε κανέναν. Ναι - κι ευτυχώς - υπάρχουν και σήμερα τέτοιοι άνθρωποι, ανεξάρτητα φύλου και ηλικίας, τους οποίους χρειάζεται η εξαθλιωμένη πλέον κοινωνία μας, περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Και δεν εννοώ, αυτούς που προσφέρουν υλικά αγαθά μόνο, σε όσους τα έχουν ανάγκη, αλλά κάθε είδους στήριξη προς τον πλησίον, αναλώνοντας ακόμα και τον εαυτό τους γι' αυτό...
- ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ είναι πολύ καλό και γι' αυτούς που βοηθιούνται, αλλά και για εκείνους που διέπονται από καλοσύνη, γιατί με την προσφορά τους εισπράττουν και μία αγαλλίαση μέσα τους, μία ικανοποίηση τέτοια που μπορεί να χαρακτηριστεί κι ως ψυχοθεραπευτική! Όμως, ακόμα και η καλοσύνη, έχει τα όριά της. Τα οποία, κάποιοι και κάποιες στην πορεία της ζωής, τα ξεπερνούν και φτάνουν ακόμα και στα άκρα. Τότε, έχουμε να κάνουμε με μία άλλου είδους καλοσύνη, την ακραία καλοσύνη, η οποία - ανάλογα και με τα "συμπτώματά" της - μπορεί να μετατραπεί σε μία, μικρή ή μεγαλύτερη, ψυχική διαταραχή...
- ΑΤΟΜΑ τέτοια, που ξεπερνούν κατά πολύ το φυσιολογικό όριο της καλοσύνης, δε μπορούν να ζήσουν χωρίς να προσφέρουν, δε μπορούν να πουν όχι σε κάποιον που ζητάει βοήθεια και νιώθουν ακόμα και τύψεις, αν δε μπορούν ν' ανταποκριθούν! Είναι άτομα πολύ δοτικά, πολύ συγχωρητικά, σε βαθμό τέτοιον που μπορεί να δεχθούν ακόμα και προσβολή, ακόμα και ύβρι, ακόμα και κακομεταχείριση από τρίτους! Κι, αντί να θυμώσουν και να ξεσπάσουν σε όσους τους φέρονται έτσι, αισθάνονται, τα ίδια αυτά άτομα, ακόμα κι ενοχές! Πως δηλαδή, έδωσαν οι ίδιοι το δικαίωμα να τους φέρονται έτσι άλλοι! Δημιουργείται, δηλαδή, ένας φαύλος κύκλος, απ' τον οποίο, η ακραία καλοσύνη τους δεν τους επιτρέπει εύκολα να βγουν...
- ΜΟΙΑΖΕΙ, θα έλεγα, η τέτοιου είδους συμπεριφορά - της ακραίας καλοσύνης - μ' εκείνη του Χριστού, ο οποίος δέχτηκε το Μαρτύριο της Σταύρωσης αγόγγυστα κι όχι μόνο αυτό. Πάνω απ' το Σταυρό, ζήτησε απ' τον Πατέρα του (Θεό) να συγχωρήσει τους σταυρωτές Του και βασανιστές Του! Γιατί, δεν ήξεραν τι έκαναν! Για να το σκεφτούμε λιγάκι αυτό. Οι έχοντες την ακραία καλοσύνη, θα το καταλάβουν! Οι υπόλοιποι, απλά δε θα μπορούν να το εξηγήσουν...
- ΣΥΝΗΘΩΣ, τέτοια άτομα, με τόση μεγάλη (ακραία) καλοσύνη, τα εκμεταλλεύονται άλλοι ποικιλοτρόπως! Τα ίδια αυτά, δεν το πολυκαταλαβαίνουν, γιατί το θεωρούν ως κάτι το φυσιολογικό και μέσα στις "υποχρεώσεις" τους... Μόνο άλλοι που παρακολουθούν τέτοιου είδους συμπεριφορές, απορούν! Και μόνο άλλοι που γνωρίζουν το πώς - μέσα από μία συζήτηση ουσίας - μπορούν ν' αποσπάσουν τα άτομα αυτά απ' την ακρότητα που έχουν, η οποία δεν τους κάνει καλό πλέον και μπορεί να τα καταστρέψει, αν συνεχίσουν έτσι, με αμείωτο ρυθμό, ν' αναλώνονται με το να λύνουν προβλήματα άλλων, παραμελώντας τελείως τον ίδιο τους τον εαυτό...
O ρόλος του γονιού σήμερα
Γράφει ο Ψυχολόγος Γιάννης Ξηντάρας*
Το να είσαι γονιός δεν είναι εύκολο πράγμα. Δεν υπάρχει ευκαιρία για πρόβα, δεν υπάρχουν σχολεία. Το μόνο που κουβαλάμε μέσα μας σαν εφόδιο γι' αυτή την αποστολή είναι το ένστικτο να φροντίσουμε τους απογόνους μας, αλλά και το μοντέλο των δικών μας γονιών και της σχέσης με αυτούς. Κι επειδή ούτε αυτοί υπήρξαν τέλειοι, συχνά τα συναισθήματα που έχουμε ως γονείς είναι περίπλοκα, δημιουργούν έντονες εσωτερικές συγκρούσεις και οι παλαιότερες δικές μας εμπειρίες χρωματίζουν τις σχέσεις με τα δικά μας παιδιά. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλοί γονείς που συχνά τα χάνουν όταν η συμπεριφορά των παιδιών τους είναι διαφορετική από τη συμπεριφορά που είχαν οι ίδιοι σαν παιδιά (... τα σημερινά παιδιά είναι τόσο διαφορετικά, Εγώ ποτέ δεν αντιμιλούσα στους γονείς μου).
Η κοινωνία μας πάντα απαιτούσε να έχουν ειδική εκπαίδευση όλοι όσοι εργάζονται με τα παιδιά (ψυχολόγοι, δάσκαλοι, κοινωνικοί λειτουργοί, παιδαγωγοί) όμως οι γονείς, αυτοί που αναλαμβάνουν το έργο της ανατροφής, δεν είχαν συνήθως καμία ειδική εκπαίδευση. Η ανάγκη για εκπαίδευση σήμερα είναι μεγάλη για πολλούς λόγους που έχουν να κάνουν κυρίως με την κοινωνική αλλαγή.
Οι περισσότεροι σημερινοί γονείς ανατράφηκαν σε μια πιο άκαμπτη, αυταρχική κοινωνία που οι σχέσεις των ανθρώπων ακολουθούσαν την πυραμίδα εξουσίας, δηλαδή στο σπίτι ο πατέρας αναγνωριζόταν σαν μια ανώτερη εξουσία, η μητέρα ακολουθούσε στην πυραμίδα και τα παιδιά έπρεπε να υπακούουν και τους δύο. Η κοινωνία ήταν "καλά τακτοποιημένη" κι ο καθένας ήξερε τη θέση του. Η κοινωνία όμως δεν είναι στατική. Το κοινωνικό μας σύστημα αλλάζει και γίνεται ένα σύστημα που όλοι οι άνθρωποι απαιτούν και δικαιούνται ισοτιμία, που οι γυναίκες-μητέρες εργάζονται και συνεισφέρουν στα οικονομικά του σπιτιού.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΑΛΟ ΓΟΝΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΓΟΝΙΟ
Τέλειος Γονιός: Πρέπει να είμαι τέλειος. Απαιτεί απ' όλους τελειότητα, ψάχνει για λάθη, πιέζει το παιδί για να φανεί εκείνος καλός.Πιθανά αποτελέσματα στο παιδί: Πιστεύει ότι ποτέ δεν είναι αρκετά καλό, γίνεται τελειοκράτης, νιώθει αποθαρρυμένο, ανησυχεί υπερβολικά για τη γνώμη των άλλων.
Υπεύθυνος Γονιός: Είμαι άνθρωπος, έχω το θάρρος να μην είμαι τέλειος, αλλά να κάνω και λάθη.Πιθανά αποτελέσματα στο παιδί: Ενδιαφέρεται για το έργο κι όχι για την αυτοπροβολή, βλέπει τα λάθη σαν πρόκληση για να συνεχίσει, δοκιμάζει με θάρρος νέες εμπειρίες, είναι ανεκτικός με τους άλλους
Τέλειος Γονιός: Πρέπει να ελέγχω. Απαιτεί υπακοή, τιμωρεί, επιμένει ότι το παιδί έχει άδικο κι αυτός δίκιο.Πιθανά αποτελέσματα στο παιδί: Επαναστατεί, νιώθει αδικημένο και ανήσυχο, ζητά εκδίκηση ή παραιτείται, δεν έχει αυτοπειθαρχία.
Υπεύθυνος Γονιός: Πιστεύω ότι το παιδί μπορεί να πάρει αποφάσεις. Επιτρέπει την εκλογή, ενθαρρύνει.Πιθανά αποτελέσματα στο παιδί: Νιώθει εμπιστοσύνη στον εαυτό του, προσπαθεί, συνεισφέρει, επιλύει τα προβλήματα, αποκτά επινοητικότητα.Το ζητούμενο όμως δεν είναι κάποιος να είναι ο ΤΕΛΕΙΟΣ γονιός ή ο ΚΑΛΟΣ γονιός, αλλά ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ γονιός. Δηλαδή να μάθουν στα παιδιά τους αξίες και συναισθήματα όπως αυτά της υπευθυνότητας, της αυτοπεποίθησης, παρά να στερούν την ευκαιρία από αυτά ελέγχοντας ή υπερπροστατεύοντας.
*www.paidi-efivos.gr-Ο Γιάννης Ξηντάρας είναι Ψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος, τ.συνεργ. στο Νοσοκομείο Παίδων “Αγία Σοφία”, μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Εφηβικής Ιατρικής και του Ευρωπαϊκού Συλλόγου Ψυχοθεραπείας. Απόφοιτος Ε.Κ.Π.Α, επιστημονικός υπεύθυνος στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης “Επαφή”.
Σοβαρές γιορτές ..
Του Σπύρου Πεταρούδη
Κρύος ο κουτσοφλέβαρος ..
Δε λέει να φλεβίσει
Ούτε η αξιολόγηση
δε θελει για να κλείσει
Άλλοι την πάνε σπρώχνοντας
Άλλοι την πάν τραβώντας ...
Κι όλοι μαζί ομαδικά
εμάς χορό πηδιώντας
Τι θα απογίνουμε άγνωστο
Ευχές κάνουμε μόνο ...
Κόβοντας βασιλόπιτες
μέχρι τον άλλο χρόνο
Του Βαλεντίνου πέρασε !
Η Χάρη του μεγάλη !
Σε λίγες μέρες δεν αργεί
Τσούπ και το καρναβάλι
Πολλές και σοβαρές γιορτές
εχει ο κάθε μήνας ....
Μεχρι που επινοήθηκε
γιορτή τις ...προβατίνας !
Και τωρα οι καρναβαλιστές
Θα βγουν Προετοιμασμένοι
Άλλοι μισοξεβράκωτοι
κι άλλοι μισό ντυμένοι
Και θα χορεύουν ξέφρενα
με πόδια και με χέρια ....
Κάποιες κοπέλες μάλιστα
Και με τα κωλομέρια ...
Και κάποια αγόρια σίγουρα
θα λικνιστούν με μπρίο ...
Βγάζοντας απο μέσα τους
το θυληκό ....θηρίο
Υπάρχει ομως το πρόβλημα
χωρίς να υπάρχει λυση
Αν η αξιολόγηση
εγκαίρως δεν θα κλείσει
Άρα θα παμε σε εκλογές ;
Κι αν παμε τι θα αλάξει ;
Όλα τα λεβεντόπαιδα
τάχουμε δει στην πράξη
Κι αν κάνουν οικουμενική ;
Για μας τι να σημαίνει ...
Αφού ειναι ολοφάνερο
πως κυβερνάνε οι ξένοι
Αυτή ομως την περίπτωση
όποιος φιλοσοφήσει ...
Θα δει πως πια κανένανε
δεν θάχει για βρίσει
Η μάλλον θα τους βρίζουμε
όλους μαζί παρέα ...
Πρώτο τον καραμπουζουκλή
που είχε την ιδέα
Λεβέντη στην κυβέρνηση
δεν είχαμε ως τώρα ....
Άντε να δούμε και μ' αυτόν
Μήπως σωθεί η χώρα ...!
Μεταξύ σφύρας και άκμονος!
Του ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η δύναμη των "ενάρετων κύκλων", της ηχούς από τις επτά κεράτινες σάλπιγγες των ιερέων και την φωνή εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, μπορεί να κυρίευσε την Ιεριχώ αλλά δεν μπορεί να κατεδαφίσει τα τείχη της κρίσης.Τώρα μέσα από τα σύννεφα του "λαϊκισμού" και του "αντι-λαϊκισμού" δηλ. του λαϊκισμού της αντίθετης κατεύθυνσης (βλ. "αντισυμβατικότητα" Τράμπ, ρητορική ΝΔ, ευρώ-δραχμή, εκλογές ή μή, διαπλοκή και τόσα άλλα) αναζητούμε ως σύγχρονοι πολίτες, απόγονοι των αρχαίων, την δύναμη να γκρεμίσουμε οχυρά, με ηχητικά κύματα να σταματήσουμε την μηχανική ενέργεια "καθολικών" πολιτικών.
Διανύουμε -ξανά- διάστημα που τα φαινόμενα της κακοκαιρίας των σφαλμάτων, της φτωχοποίησης, της "αποδημοκρατικοποίησης" του κόσμου, της Ευρώπης, της χώρας, εντείνονται.Οι "ταξιδιάρικες" μικρό-ιστορίες για τις διαφωνίες ή αποκλίσεις στους "θεσμούς", τις "τριβές" ΕΕ-ΗΠΑ, το ΔΝΤ εντός ή εκτός και "μόνιμα" επί τα αυτά και με την φαντασία στην "εξουσία" περί ενδο-καπιταλιστικών αντιθέσεων κα, που οσονούπω οδηγούν στην λύτρωση από την βασανιστική κατάσταση -όταν είμαστε διαρκώς αιωρούμενοι σε αυταπάτες-και χωρίς Δία να μας λυπηθεί.
Η κατάσταση στην άλλη πλευρά της Μεσογείου, μετά το "πραξικόπημα", και από τις "φλεγόμενες" ζώνες," επιδεινώνεται. Τα κύματα των προσφύγων, η αμφισβήτηση κυριαρχικών δικαιωμάτων -με ή άνευ επισκέψεων της Μέρκελ στην Τουρκία και τηλεφωνικών "συνεννοήσεων"- η "σθεναρή" διαπραγμάτευση δηλαδή ένα "σκηνικό" για να δικαιολογηθεί το "κλείσιμο" μιας ακόμη αξιολόγησης με μέτρα σε βάρος των απλών πολιτών, είναι σαν να είμαστε στα μανιασμένα κύματα πριν τον κεραυνό.
Η ημερομηνιακή σήμανση των εκλογών δεν πρόκειται να γίνει με την αγωνία της κυβέρνησης για τα ποσοστά ούτε της ΝΔ για άνετη -αυτοδύναμη ή μή- διακυβέρνηση γιατί εδώ εκτός από τον "θυμό" των δανειστών υπάρχει και ο θυμός των κοινών θνητών, υπάρχει λαός και κοινωνία που "απονομιμοποιεί" ή όχι κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες -όποια συνοχή κι αν επιδεικνύουν. Όσο "χτυπά" ο ένας στον άλλο, πάνω ή κάτω από την μέση, με ατζέντα ενδόμυχων επιδιώξεων, τόσο πιο πολύ πείθουν ότι μεταφράζουν την πραγματικότητα ως ονειρικό βίωμα των επιθυμιών τους για διατήρηση ή κατάληψη της εξουσίας και μόνο.
Ως πολίτες και χώρα πορευόμαστε άλλη μια φορά -στην μακραίωνη ιστορία μας υπάρχουν ανάλογες και πιο δύσκολες πραγματικότητες που την σημάδεψαν- μεταξύ σφύρας και άκμονος. Οι "αλαλαγμοί" των απλών θνητών στις "υπερφυσικές" δυνάμεις-που πάνω από τα κεφάλια μας καθορίζουν την πορεία και εκπληκτικά "ερμηνεύουν και συνδιαλέγονται" με αυτές οι δύο "πόλοι"-αν συντονιστούν στο ίδιο μήκος κύματος μπορεί και να καταφέρουν το σύγχρονο θαύμα.
Στην περιπέτεια μας πέρα από την τέχνη των μεταμορφώσεων και διαστρεβλώσεων μιας πραγματικά δύσκολης καθημερινής εμπειρίας του λαού, που όλο και περισσότερο συνειδητοποιεί ότι είναι αλλού οι ανάγκες του και αλλού οι παρορμήσεις του "δίπολου", μήπως πρέπει να δοκιμάσουμε αληθινά διαφορετικά;
Αν θέλουμε να αλώσουμε τείχη που εμποδίζουν την πρόοδο πρέπει να κατακτήσουμε εθνική συνεννόηση και κοινωνική συστράτευση, όχι εποχικά, υπηρεσιακά ή μεταβατικά για παιχνίδια με τον εκλογικό νόμο ή για διαμόρφωση των εξελίξεων κατά πως μας βολεύει αλλά ουσιαστικά, δηλαδή με στόχους μακράς πνοής. Αυτό τον παρονομαστή χρειαζόμαστε και τα άλλα ας τα κρατήσουμε για να τα διηγούμαστε στα ταξίδια του μέλλοντος, αρκεί να ανοίξουμε βήματα μέλλοντος σήμερα!