Άρειος Πάγος:Aυτόφωρη διαδικασία για όσους βασανίζουν ζώα
Την αυστηρή τήρηση δύο παλαιότερων εγκυκλίων της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου (2013 και 2014) για την προστασία των ζώων, παρήγγειλε ο αντεισαγγελέας του ΑΠ, Βασίλης Πλιώτας, στους εισαγγελείς εφετών και εκείνοι με τη σειρά τους στους εισαγγελείς πρωτοδικών.
Ο κ. Πλιώτας ζητεί από τους συναδέλφους του να παρεμβαίνουν σε κάθε περίπτωση που γίνεται γνωστός βασανισμός ζώων και παράλληλα να ελέγχουν εάν τηρούνται οι διατάξεις για την υγεία και προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση, την κακοποίηση, τον βασανισμό, τη χρησιμοποίησή τους για κερδοσκοπία, κλπ. Παράλληλα, στην εισαγγελική παραγγελία αναφέρεται ότι δεν πρέπει να διαφεύγουν από την ποινική δίωξη και την τιμωρία τα παραβατικά άτομα και ειδικά εκείνα των οποίων οι πράξεις τους εμφανίζονται με επαναλαμβανόμενη ένταση.
Και στις περιπτώσεις αυτές πρέπει να ακολουθείται η διαδικασία της σύλληψης και του αυτοφώρου. Επίσης, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, με αφορμή τις συνεχιζόμενες καταγγελίες για κακοποίηση ζώων, ζητεί από τους συναδέλφους του εισαγγελείς Εφετών να ασκήσουν την επιβαλλόμενη εποπτεία στη περιφέρεια ελέγχου τους. Όπως είναι γνωστό, το 2014, η τότε εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ευτέρπη Κουτζαμάνη, είχε εκδώσει σχετική εγκύκλιό της και ζητούσε από τους εισαγγελείς Εφετών να εξετάζονται άμεσα και με προσοχή κάθε είδους πληροφορίες-καταγγελίες, απ' όπου κι αν προέρχονται, αναφορικά με περιστατικά βασανισμού, κακοποίησης, κακής και βάναυσης μεταχείρισης οποιουδήποτε είδους ζώου ή πράξεων βίας κατ' αυτού, όπως δηλητηρίαση, κρέμασμα, πνιγμός, σύνθλιψη, ακρωτηριασμός κτλ.
Προγενέστερα, τον Απρίλιο του 2013, ο αποβιώσας Ρούσσος-Εμμανουήλ Παπαδάκης, τότε αντεισαγγελέας Αρείου Πάγου και πρόεδρος της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος, είχε αποστείλει στις κατά τόπους εισαγγελίες της χώρας παρόμοια εγκύκλιο.
Μεγάλη Παρασκευή: «Η ζωή εν τάφω» (Βίντεο)
Την Παρασκευή, στέλνεται ο Ιησούς δέσμιος από τον Καϊάφα στον τότε ηγεμόνα της Ιουδαίας Πόντιο Πιλάτο. Αυτός, αφού Τον ανέκρινε με πολλούς τρόπους και αφού ομολόγησε δυο φορές ότι ο Ιησούς είναι αθώος, έπειτα, για να ευχαριστηθούν οι Ιουδαίοι, τον καταδικάζει σε θάνατο και αφού τον μαστίγωσε σαν δραπέτη δούλο τον Δεσπότη των όλων, Τον παρέδωσε για να σταυρωθεί.
Από ’κει και πέρα ο Ιησούς, αφού παραδόθηκε στους στρατιώτες, γυμνώνεται, φοράει κόκκινη χλαμύδα, στεφανώνεται με ακάνθινο στεφάνι, κρατάει κάλαμο σα σκήπτρο, προσκυνείται χλευαστικά, φτύνεται και χτυπιέται στο πρόσωπο και στο κεφάλι.Μετά, φορώντας πάλι τα ρούχα του και βαστάζοντας το Σταυρό, πηγαίνει προς τον Γολγοθά, τον τόπο της καταδίκης και εκεί, γύρω στην Τρίτη ώρα της ημέρας, σταυρώνεται μεταξύ δυο ληστών, βλασφημείται από αυτούς που είχαν πάει στον Γολγοθά μαζί του, μυκτηρίζεται από τους αρχιερείς, ποτίζεται από τους στρατιώτες με ξύδι ανακατεμένο με χολή.
Γύρω στην ενάτη ώρα, αφού βγάζει πρώτα φωνή μεγάλη, και λέει: «Τετέλεσται», εκπνέει «ο αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου», την ώρα κατά την οποία σφάζονταν, σύμφωνα με τον νόμο, ο πασχαλινός αμνός, ο οποίος καθιερώθηκε ως έθιμο στους Ιουδαίους, προτυπώνοντας τον Εσταυρωμένο Χριστό, πρίν από 1043 χρόνια.Το δεσποτικό αυτό θάνατο και η άψυχη κτίση, πενθώντας, τον τρέμει και αλλοιώνεται από το φόβο αλλά ο Δημιουργός της κτίσεως ακόμα και όταν είναι νεκρός, λογχίζεται την ακήρατη πλευρά Του και ρέει απ’ αυτή αίμα και νερό. Τέλος, κατά τη δύση του ηλίου, έρχεται ο Ιωσήφ από Αριμαθείας και ο Νικόδημος μαζί με αυτόν, και οι δυο κρυφοί μαθητές του Ιησού, αποκαθηλώνουν από το
Σταυρό το πανάγιο του διδασκάλου σώμα, το αρωματίζουν, το τυλίγουν με καθαρό σεντόνι και αφού το έθαψαν σε καινούργιο τάφο, κυλούν στο στόμιο του μεγάλο λίθο.Αυτά τα φρικτά και σωτήρια πάθη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού επιτελούμε σήμερα και εις ανάμνηση αυτών παραλάβαμε από αποστολική διαταγή, τη νηστεία της Παρασκευής
Μεγάλη Πέμπτη:Περί ταπεινότητας του Ιησού Χριστού
Κατά τη Μ. Πέμπτη επιτελούμε ανάμνηση της νίψεως των ποδών των Αποστόλων υπό του Κυρίου. Του Μυστικού Δείπνου, δηλαδή της παραδόσεως σ' εμάς υπό του Κυρίου του Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας. Της θαυμαστής προσευχής του Κυρίου προς τον Πατέρα Του, αλλά και Tης προδοσίας του Κυρίου υπό του Ιούδα. Εκείνο το βράδυ της Πέμπτης πριν ν' αρχίσει το δείπνο ο Ιησούς σηκώνεται από το τραπέζι, αφήνει κάτω τα ιμάτιά του, βάζει νερό στο νιπτήρα και τα κάνει όλα μόνος Του, πλένοντας τα πόδια των Μαθητών Του. Με τον τρόπο αυτό θέλει να δείξει σ' όλους ότι δεν πρέπει να επιζητούμε τα πρωτεία. Μετά τη νίψη των ποδιών λέγει: «όποιος θέλει να είναι πρώτος, να είναι τελευταίος απ' όλους».
Πρώτα πήγε στον Ιούδα και μετά στo Πέτρο, ο οποίος ήταν ο πιο ορμητικός απ' όλους και στην αρχή σταματάει το Διδάσκαλο, αλλά ύστερα όταν τον έλεγξε, υποχωρεί με τη καρδιά του. Αφού έπλυνε τα πόδια όλων, πήρε τα ιμάτιά Του και ξανά κάθισε.;A’ρχισε κατόπιν να τους νουθετεί να αγαπούν ο ένας τον άλλον και να μη επιζητούν το ποιος θα είναι πρώτος. Στη συνέχεια τους μίλησε για την προδοσία και επειδή θορυβήθηκαν, στρέφεται με ήρεμο τρόπο στον Ιωάννη και τον υπέδειξε.
Κατόπιν πήρε ψωμί στα χέρια Του και είπε: «Λάβετε φάγετε». Το ίδιο έκανε και με το ποτήρι του κρασιού λέγοντας: «Πιέστε απ' αυτό όλοι, γιατί αυτό είναι το αίμα Μου, της νέας Συμφωνίας. Αυτό να κάνετε για να Με θυμάστε». Μετά από αυτή τη στιγμή ο Ιούδας, μόλις έφαγε τον άρτο έφυγε και συμφώνησε με τους αρχιερείς να τους Τον παραδώσει.
Μετά το δείπνο βγήκαν όλοι στο όρος των Ελαιών, όπου ο Χριστός τους δίδαξε τα ανήκουστα και τελευταία μαθήματα και αρχίζει να λυπάται και να ανυπομονεί. Αναχωρεί μόνος Του και, γονατίζοντας, προσεύχεται εκτενώς. Από την πολλή αγωνία γίνεται ο ιδρώτας Του σαν σταγόνες πηχτού αίματος, οι οποίες έπεφταν στη γη. Μόλις συμπληρώνει την εναγώνια εκείνη προσευχή, φθάνει ο Ιούδας με ένοπλους στρατιώτες και πολύ όχλο και αφού χαιρετάει και φιλάει πονηρά το δάσκαλό Του, Τον παραδίδει.
Μεγάλη Τετάρτη:Τῆς ἀλειψάσης τὸν Κύριον μύρω
Η Μεγάλη Τετάρτη είναι αφιερωμένη στη μνήμη της αμαρτωλής γυναίκας , που μετανόησε, πίστεψε στο Χριστό και άλειψε τα πόδια του με μύρο.
Το πρωί τελείται o εσπερινός της Μεγάλης Τετάρτης και Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία. Το απόγευμα γίνεται η Ακολουθία του Ευχελαίου και η τελετή του Νιπτήρος που είναι και ο Όρθρος της Μεγάλης Πέμπτης που αναφέρεται σε τέσσερα γεγονότα.
Τον Ιερό Νιπτήρα, το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Ιησού Χριστό, τον Μυστικό Δείπνο, την Προσευχή του Κυρίου στο Όρος των Ελαιών και την προδοσία του Ιούδα, δηλαδή την αρχή των Παθών του Χριστού.Επίσης την Μεγάλη Τετάρτη, τέσσερις μέρες πριν το Άγιο Πάσχα η εκκλησία επιτελεί ανάμνηση του γεγονότος της αλείψεως του Κυρίου με μύρο από μια πόρνη γυναίκα
.Αν και η κίνηση της πόρνης από πολλούς επικρίθηκε, ο Ιησούς την υπερασπίστηκε καθώς έδειχνε πάντα μεγάλο ζήλο για την ελεημοσύνη προς τους φτωχούς, αλλά και σε όσους δεν ήταν αποδεκτοί από τα ευρύτερα κοινωνικά στρώματα
Μεγάλη Τρίτη:Το τροπάριο της Κασσιανής(Βίντεο)
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα με το τηρούμενο Μηναίο ή Μηνολόγιο, η Μεγάλη Τρίτη είναι αφιερωμένη αφενός στη μνεία του ιερού ευαγγελίου που αναφέρεται στη δριμήτατη καταγγελία του Ιησού κατά των θρησκευτικών αρχηγών του Ισραήλ, των Γραμματέων και των Φαρισαίων, και αφετέρου στη παραβολή των δέκα παρθένων.
Στον Όρθρο διαβάζεται από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (22, 15- 23, 39) η καταδίκη των Φαρισαίων. Στην Ακολουθία συνεχίζεται η ανάγνωση από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου όπου γίνεται λόγος για το Τέλος.
Γι’ αυτό μιλούν και οι δύο παραβολές της ημέρας. Η πρώτη είναι η παραβολή των δέκα παρθένων. «Πέντε εξ αυτών ήσαν φρόνιμοι» και είχαν πάρει μαζί με τα λυχνάρια τους και αρκετό λάδι, «πέντε ήσαν μωραί», τα λυχνάρια τους έσβυσαν και δεν έγιναν δεκτές στο γαμήλιο δείπνο.
Η άλλη παραβολή είναι των ταλάντων που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα. Το βράδυ ψάλλεται ο όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης όπου είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47) που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο, και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματά της,γιατί έδειξε μεγάλη αγάπη και πίστη στον Κύριο, ενώ ψάλλεται ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή τροπάρια της θρησκευτικής υμνολογίας.
Πασχαλινές ευχές συλλόγων-φορέων
Η Μεγάλη Δευτέρα:"Ιδού ο Νυμφίος έρχεται..."
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα με το τηρούμενο Μηναίο ή Μηνολόγιο, η Μεγάλη Δευτέρα είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Ιωσήφ, του επωνομαζόμενου "Παγκάλου" του γιου του Ιακώβ, που αναφέρεται στη Παλαιά Διαθήκη και στην άκαρπη συκιά, που την καταράστηκε ο Χριστός και ξεράθηκε μ' ένα του λόγο.Ο Ιωσήφ ήταν ο μικρότερος υιός του Ιακώβ ο οποίος όμως φθονήθηκε από τα αδέλφια του λόγο της ενάρετης ζωής του και αρχικά τον έριξαν σ' ένα λάκκο και προσπάθησαν να εξαπατήσουν το πατέρα τους χρησιμοποιώντας ένα ματωμένο ρούχο ότι δήθεν τον κατασπάραξε κάποιο θηρίο.
Αφού δεν μπόρεσαν να εξαπατήσουν τον πατέρα τους, τον πούλησαν σε εμπόρους, οι οποίοι με την σειρά τους τον πούλησαν στον αρχιμάγειρα του βασιλιά της Αιγύπτου, τον Φαραώ Πετεφρή. Εκεί ο Ιωσήφ αφού δεν ενέδωσε στις ερωτικές επιθυμίες της συζύγου του Πετεφρή, συκοφαντήθηκε από την ίδια και ο Φαραώ τον φυλάκισε.Κάποτε όμως ο Φαραώ είδε ένα παράξενο όνειρο και ζήτησε έναν ερμηνευτή. Ο Ιωσήφ ερμήνευσε ότι θα έλθουν στη χώρα επτά χρόνια ευφορίας και επτά ακαρπίας και λιμού. Ο Φαραώ ευχαριστημένος και ενθουσιασμένος από τη σοφία του, έδωσε στον Ιωσήφ αξιώματα.
Ο Ιωσήφ διαχειρίσθηκε άριστα την εξουσία και φρόντισε στα δύσκολα χρόνια του λιμού τον λαό. Στα πρόθυρα του λιμού τα αδέρφια του που τον είχαν φθονήσει φανερώθηκαν μπροστά του ζητώντας βοήθεια. Εκείνος όχι μόνο δεν τους κρατούσε κακία, αλλά αντιθέτως τα συγχώρεσε και τα προσκάλεσε μόνιμα στην Αίγυπτο μαζί με τους γονείς του.
Ευαγγέλιο Κατά Ματθαίον
Σημειώνεται ότι μετά από την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα «μετά βαΐων και κλάδων», οι Αρχιερείς και Φαρισαίοι αρχίζουν τις σκέψεις τους για να παγιδεύσουν τον Ιησού με συζήτηση. Ο Χριστός αντιδρά και ελέγχει την υποκρισία των Φαρισαίων. Μάλιστα, το κατηγορητήριό του ξεκινά με τις φράσεις: «Ουαί υμίν, Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί...»
Ρήσεις από το Ευαγγέλιο και την υμνολογία της ημέρας:
«Αποδότε ουν, τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ».
«Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν». (Από τους ακρογωνιαίους λίθους της χριστιανικής διδασκαλίας)
«Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, οι διυλίζοντες τον κώνωπα, την δε κάμηλον καταπίνοντες».
«Μη μείνωμεν έξω του νυμφώνος Χριστού» («μένω εκτός του νυμφώνος» είναι η έκφραση που χρησιμοποιούμε σήμερα).
Κυριακή των Βαΐων:Έθιμα και παραδόσεις
Η Κυριακή των Βαΐων, σύμφωνα με το χριστιανικό εορτολόγιο καθιερώθηκε να ονομάζεται η προηγούμενη Κυριακή της εορτής της Ανάστασης.Από την Κυριακή των Βαΐων αρχίζει ουσιαστικά η λεγόμενη Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών. Κατά την ημέρα αυτή εορτάζεται η ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Ιησού Χριστού στα Ιεροσόλυμα όπου, κατά τους συγγραφείς των Ιερών Ευαγγελίων, οι Ιουδαίοι τον υποδέχθηκαν κρατώντας βάια ή βάγια (κλάδους φοινίκων) και απλώνοντας στο έδαφος τα ρούχα τους ζητωκραύγαζαν «Ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου».
Κατά τους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού η εορτή της ανάμνησης αυτής τελούνταν μαζί με την ανάσταση του Λαζάρου. Αργότερα η δεύτερη μετατέθηκε κατά μία ημέρα πριν, το λεγόμενο Σάββατο του Λαζάρου.Σήμερα, η Κυριακή αυτή τόσο στην Ανατολική όσο και στη Δυτική Εκκλησία θεωρείται ως αρχή των Αγίων Παθών. Παρά το χαρμόσυνο χαρακτήρα της, αρχικά η κατάλυση ψαριών, λαδιού και κρασιού την ημέρα αυτή θεωρήθηκαν ασυμβίβαστα προς την ιερότητα της Μεγάλης Εβδομάδας και της ακολουθούμενης νηστείας, προσαρμόζοντας αυτή ανάλογα.
Η παραπάνω ανάμνηση τιμάται ιδιαίτερα με εξέχουσα υμνολογία και μεγαλοπρεπή λειτουργία, στο τέλος της οποίας διανέμονται βάγια που έχουν προηγουμένως ευλογηθεί κατά την ακολουθία του όρθρου.
Τα έθιμα της αναπαράστασης
Σύμφωνα με το el.wikipedia.org, στις πρώτες εκκλησίες εορταζόταν η μνήμη αυτή με αναπαράσταση του γεγονότος.Συγκεκριμένα, στους Αγίους Τόπους κατά τον 4ο αιώνα ο επίσκοπος ξεκινώντας με πομπή από το Όρος των Ελαιών εισερχόταν στα Ιεροσόλυμα επί «πώλου όνου» περιστοιχιζόμενος από τον κλήρο, ενώ οι πιστοί προπορεύονταν κρατώντας κλάδους φοινίκων.
Στους δε βυζαντινούς χρόνους τελούνταν ο λεγόμενος «περίπατος του Αυτοκράτορα», όπου η πομπή ξεκινούσε από τα ανάκτορα στην οποία συμμετείχε ο αυτοκράτορας κρατώντας την εικόνα του Χριστού πλαισιωμένος από το ιερατείο, όπου και κατέληγε στην Αγιά Σοφιά. Της αυτοκρατορικής αυτής πομπής ηγούνταν ο λαμπαδάριος ο οποίος έψελνε «Ἐξέλθατε ἔθνη καὶ θεώσασθε σήμερον τὸν βασιλέα τῶν οὐρανῶν...».Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Βαλσαμώνα, στο τέλος της εορτής αυτής ο μεν Αυτοκράτορας διένεμε ιδιόχειρα βάγια και σταυρούς, ο δε Πατριάρχης κεριά για τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Το βυζαντινό αυτό έθιμο παρέλαβαν και τηρούσαν με ευλάβεια και οι Τσάροι της Ρωσίας, τους οποίους ακολουθούσε ο κλήρος ξεκινώντας από το Κρεμλίνο και καταλήγοντας στο μητροπολιτικό ναό.Στην Ελλάδα αντ' αυτών διατηρείται μόνο η διανομή των βαγιών από τους ιερουργούς των εκκλησιών.
Νηστεία
Αναφορικά με τη νηστεία της ημέρας αυτής υπάρχει μια διαφοροποίηση στο ζήτημα του αν καταλύεται ψάρι ή όχι. Η γνώμη του Θεόδωρου του Στουδίτη είναι ότι την Κυριακή των Βαΐων «τρώγεται ψάρι», επειδή θεωρείται Δεσποτική εορτή.Για τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη μόνο μία ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής τρώγεται ψάρι, δηλαδή την ημέρα του Ευαγγελισμού.
Είναι χαρακτηριστική η θέση των Aποστολικών Διαταγών όταν λένε: «Μετά από αυτές (δηλαδή τις εορτές των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων), να τηρείτε τη νηστεία της Τεσσαρακοστής, η οποία περιλαμβάνει ανάμνηση της ζωής του Κυρίου και της νομοθεσίας. Να κρατιέται αυτή η νηστεία πριν από το Πάσχα, αρχίζοντας από τη Δευτέρα και συμπληρούμενη την Παρασκευή. Μετά από αυτές αφού σταματήσετε τη νηστεία, να αρχίζετε την αγία εβδομάδα του Πάσχα, νηστεύοντες κατ' αυτήν όλοι με φόβο...» Είναι ενδεικτικοί οι όροι "αφού σταματήσετε τη νηστεία" και "να αρχίζετε", οι οποίοι δείχνουν ότι μια νηστεία τελειώνει και μία άλλη αρχίζει. Αυτή που τελειώνει είναι η νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής και αυτή που αρχίζει είναι η νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας. άρα η εορτή αυτή βρίσκεται ανεξάρτητα ανάμεσα σε δύο νηστείες. Η θέση της λοιπόν δίνει το δικαίωμα να ομιλούν περί καταλύσεως κατ' αυτήν την ημέρα ψαριού ή ακόμα και αυγού
Τίναξε την μπάνκα στον αέρα.Πήρε 60.000 ευρώ στο deal(Bίντεο)
Το πιο συναρπαστικό επεισόδιο του Deal μέχρι τώρα προβλήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης, όταν ο νεαρός Γιώργος Γκανταδάκης από τον Βόλο τίναξε την μπάνκα στον αέρα: Δεν είναι μόνο ότι κέρδισε το μεγαλύτερο ποσό, τα 60.000 ευρώ, αλλά περισσότερο είναι ο τρόπος που έγινε.
Ο Γιώργος ξεκίνησε έχοντας τις 5.000 ευρώ στο κουτί του, αλλά στη διάρκεια του παιχνιδιού το αντάλλαξε. Προς το τέλος είχαν μείνει μέσα τα τρία μεγαλύτερα ποσά, 20.000, 40.000 και 60.000. Και κάπου εκεί άρχισε το πανηγύρι... Ο τραπεζίτης του πρόσφερε 30.000 ευρώ και αμέσως ο παίκτης χτύπησε τρεις φορές το κουτί, αγνοώντας την προσφορά. Στη συνέχεια έβγαλε εκτός του κουτί με τις 20.000 και η προσφορά ανέβηκε στις 47.000. Και πάλι, όμως, ο Γιώργος ήταν σίγουρος για την ανταλλαγή που είχε κάνει πιο πριν και αγνόησε την νέα προσφορά.
Ο Χρήστος Φερεντίνος κρυφοκοίταξε μέσα στο τελευταίο κουτί των παικτών και αμέσως άρχισε να τραγουδάει “που ‘ναι τα 60...” κι εκεί ξέσπασαν όλοι σε πανηγυρισμούς, καθώς κατάλαβαν πως ο Γιώργος είχε στο δικό του κουτί τις 60.000 ευρώ.
Γονιός,μια ζωή γεμάτη αγωνίες
Γράφει ο Ψυχολόγος Γιάννης Ξηντάρας, www.paidi-efivos.gr
Μέχρι την σύλληψη είμαστε γεμάτοι λαχτάρα. Από εκεί και μετά ξεκινάει η αγωνία. Η πρώτη χοριακή, η δεύτερη, ο πρώτος υπέρηχος... Η αυχενική διαφάνεια και πάει λέγοντας...
Τέλος πάντων το παιδί κάποια στιγμή θα γεννηθεί και όλα καλά (;). Όμως όχι, απλώς τελείωσαν οι αγωνίες του εμβρύου, τώρα ξεκινούν οι αγωνίες του βρέφους! Θα θηλάσει; θα θηλάσει επαρκώς ; Θα αναπτυχθεί καλά; θα περπατήσει; θα μιλήσει στην ώρα του; θα ψηλώσει ;... O κατάλογος είναι ατελείωτος. Ταυτόχρονα το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κλάψει, θα ξενυχτήσει, θα πάθει κολικούς, θα κολλήσει ιώσεις, θα ανεβάσει πυρετό, θα πονέσουν τα αυτιά του, ο λαιμός του, η κοιλιά του...
Μα καλά αυτή είναι μητρότητα; Μια ζωή γεμάτη αγωνίες ;
Όχι, σίγουρα όχι! Παρ'όλο που όλα τα παραπάνω ισχύουν υπάρχει παράλληλα και το θαύμα της ύπαρξης. Της ύπαρξης καθ' αυτής. Το γεγονός και μόνο ότι το παιδί ΕΙΝΑΙ, ότι ΥΠΑΡΧΕΙ μαζί μας, μεγαλώνει ανάμεσα μας, ότι είμαστε οι γεννήτορες του, μας γεμίζει χαρά. Μας κάνει ευτυχισμένους, πλήρεις, μας δίνει ένα νέο νόημα, τελείως διαφορετικό στη ζωή μας. Το νόημα του να είμαστε ΓΟΝΕΙΣ.
Η ευθύνη για την ανατροφή του είναι μαζί κόπος και ευλογία. Ο μόχθος για να του προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό είναι ταυτόχρονα και ανάπαυση της ψυχής μας. Και η ανταμοιβή δεν σταματά εδώ. Το βλέπουμε και γεμίζουμε καμάρι, το παρακολουθούμε να μεγαλώνει, να κατακτά ένα- ένα τα στάδια ανάπτυξης, να γίνεται “ολόκληρο παιδί” και φουσκώνουμε περηφάνια. Από την στιγμή που γινόμαστε γονείς η αγωνία και η υπεροχή συνυπάρχουν. Είναι ένας σύνθετος ρόλος (πολλές φορές μία “ισορροπία τρόμου”), που έχει πολλές απαιτήσεις. Υπομονή, πάνω από όλα μεγάλη υπομονή, εγρήγορση, επαγρύπνηση, σταθερότητα, ευαισθησία, προσοχή, αυστηρότητα, επιμονή...
Πολλές διαφορετικές ψυχικές καταστάσεις για τις οποίες χρειάζεται να είμαστε προετοιμασμένοι για να ανταπεξέλθουμε. Όμως, απ' την άλλη, το να είσαι γονιός είναι ο μόνος ρόλος για τον οποίο δεν μπορούμε να κάνουμε πρόβα. Δεν έχουμε χρόνο για δοκιμές, όλα πρέπει να γίνουν την ώρα που συμβαίνουν. Ιδίως στο πρώτο παιδί! Γιατί στο δεύτερο, στα επόμενα..., υπάρχει τουλάχιστον η εμπειρία του πρώτου...
Υπομονή μαμάδες και μπαμπάδες, βρείτε κουράγιο και παρηγοριά για τα δύσκολα από τους προηγούμενους, από την εμπειρία όλων των γενεών που τα κατάφεραν. Γιατί η φύση ξέρει καλύτερα από εμάς, γνωρίζει ότι είμαστε προορισμένοι για να τα καταφέρουμε. Ας εμπιστευτούμε το ένστικτο μας, ας αφήσουμε την αγάπη μας να είναι οδηγός, ας αποδεχτούμε ότι στην ζωή τίποτα δεν είναι τέλειο, ότι θα κάνουμε και λάθη και ότι εν τέλει τα πράγματα ίσως να είναι πιο απλά απ'ότι νομίζαμε ή απ'ότι φοβηθήκαμε...
*Ο Γιάννης Ξηντάρας είναι Ψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος, τ.συνεργ. στο Νοσοκομείο Παίδων “Αγία Σοφία”, μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Εφηβικής Ιατρικής και του Ευρωπαϊκού Συλλόγου Ψυχοθεραπείας. Απόφοιτος Ε.Κ.Π.Α, επιστημονικός υπεύθυνος στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης “Επαφή”.
Περισσότερα...
Στάση εργασίας απο τους εργαζομένους στο "Βοήθεια στο Σπίτι" Ευρυτανίας-Φθιώτιδας
Στις 29 Μαρτίου 2017 το σωματείο εργαζομένων στο πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι Ευρυτανίας-Φθιώτιδας και Φωκίδας με ομόφωνη απόφαση γενικής συνέλευσης θα πραγματοποιήσει 2ωρη στάση εργασίας την Τρίτη 4 Απριλίου 12 το μεσημέρι με 2 ως ένδειξη συμπαράστασης στους εργαζόμενους της εταιρίας ΑΜΚΕΤΑ Παρέμβαση οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι για 5 μήνες. Εάν δεν γίνει εξόφληση των δεδουλευμένων των συναδέλφων, αποφασίστηκε μετά το Πάσχα οι εργαζόμενοι της εταιρίας να προβούν συλλογικά σε επίσχεση εργασίας ως το τελευταίο μέτρο διασφάλισης των δεδουλευμένων τους.
Άμεσα θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις μεταξύ των εργαζομένων και των Δημάρχων της Φθιώτιδας.
Με εκτίμηση,
Για το Δ.Σ.
O Πρόεδρος Η Γραμματέας
Σφήκας Θαλής Μπαλάφα Αγγελική
Απρίλης και παράδοση..
Καλημέρα και καλό μήνα...
Μπήκε ο Απρίλης σήμερα..Απρίλης και άνοιξη, είναι για τον ελληνικό λαό σχεδόν αξεχώριστα.Γι' αυτό τον είπαν και Ανοιξιάτη και Αιγιωργίτη, απ' τη μεγάλη γιορτή που περιλαμβάνει, και Κερασάρη, εκεί που πρωτοβγαίνουν τα κεράσια.
Στην 1η μέρα του Απρίλη έχουμε και το πρώτο έθιμο: το πρωταπριλιάτικο ψέμα.Καθένας αυτη τη μέρα προσπάθεί να ξεγελάσει τον άλλον με κάποιο αθώο ψέμα.Όλοι το' χουν για γούρι να ξεγελάσουν κάποιον...
Ας δούμε τις παροιμίες που λέει ο λαός μας για τον Απρίλη...
-Αν βρέξει ο Απρίλης δυο νερά κι ο Μάης άλλο ένα τότε τ' αμπελοχώραφα χαίρονται τα καημένα.
-Αν βρέξει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σε εκείνον τον ζευγά που 'χει στη γη σπαρμένα.
-Αν βρέξει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης πέντε-δέκα, να ιδείς το κοντοκρίθαρο πώς στρίβει το μουστάκι, να ιδείς και τις αρχόντισσες πώς ψιλοκρισαρίζουν, να ιδείς και την φτωχολογιά πώς ψιλοκοσκινάει.
-Αν κάνει ο Απρίλης δυο νερά κι ο Μάης άλλο ένα, χαρά στονε τον γεωργό που ‘χει πολλά σπαρμένα.
-Απρίλης έχει τα χάδια κι ο Μάρτης τα δαυλιά.
-Απρίλης φέρνει την δροσιά, φέρνει και τα λουλούδια.
-Απρίλης, Μάης, κοντά ειν' το θέρος.
-Ένας κούκος δε φέρνει την Άνοιξη.
-Και τ' Απριλιού ταις δεκοχτώ, πέρδικα ψόφησε στ' αυγό. [δηλ. απ' το κρύο]
-Ο Απρίλης έχει τ' όνομα κι ο Μάης τα λουλούδια.
-Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης με τα ρόδα.
Της..κακομοίρας στο Star Academy."Επικός" on air καβγάς Καρβέλα-Φουρθιώτη(Βίντεο)
«Θα διακόψεις εσύ εμένα; Εσύ εμένα;» φώναζε έξαλλος ο Νίκος Καρβέλας στον παρουσιαστή του σόου
Της... κακομοίρας έγινε στο «Star Academy» με τον Νίκο Καρβέλα.Ένας παίκτης του ριάλιτι ένιωσε θιγμένος στο προηγούμενο live, όταν ο κριτής τον είχε ρωτήσει αν το τραγούδι που είχε ερμηνεύσει, το αφιερώνει σε γυναίκα σύντροφο ή σε άντρα.Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ο ίδιος παίκτης εξέφρασε την ενόχλησή του, μιλώντας στην διευθύντρια της Ακαδημίας, Κατερίνα Γκαγκάκη, κι έτσι, στο live της Παρασκευής, ο Μένιος Φουρθιώτης τον έφερε αντιμέτωπο με τον τραγουδιστή.
Ο Νίκος Καρβέλας αρχικά εκνευρίστηκε με τον παίκτη και, όταν άρχισαν οι κριτές και ο παρουσιαστής να τον διακόπτουν, εκνευρισμένος ζήτησε να σταματήσουν... Εν τέλει, «ξέσπασε» στον Μένιο Φουρθιώτη. «Θα διακόψεις εσύ εμένα; Εσύ εμένα;» φώναζε έξαλλος ο Νίκος Καρβέλας στον παρουσιαστή, ενώ η ένταση συνεχίστηκε και με τους άλλους κριτές.
Tροχαίο στο Survivor:Τραυματίστηκαν δύο παίχτες της ομάδας των Μαχητών
Αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση του ΣΚΑΪ! Επιστρέφει στην Ελλάδα η Ειρήνη Κολιδά;
Η είδηση που δεν μπορεί να πιστέψει κανείς. Η Ειρήνη Κολιδά και ο Μάριος Πρίαμος Ιωαννίδης, από την ομάδα των μαχητών στο Survivor, είναι θύματα σοβαρού τροχαίου στον Άγιο Δομίνικο, γεγονός που επιβεβαιώνουν πηγές από τον ΣΚΑΪ.
Σύμφωνα με το zappit.gr το ατύχημα συνέβη κατά τη μεταφορά τους -οδικώς- στο Συμβούλιο του Νησιού, όπου θα γινόταν η ανακοίνωση του αποτελέσματος της ψηφοφορίας για την αποχώρηση. Η Ειρήνη Κολιδά φέρεται -χωρίς να επιβεβαιώνεται επίσημα μέχρι στιγμής- να τραυματίστηκε στα πλευρά, ενώ ο Μάριος χτύπησε τον αυχένα του. Δεν αποκλείεται η παίκτρια να επιστρέψει στην Ελλάδα.
Αναμένουμε την επίσημη ανακοίνωση του ΣΚΑΪ μέσα στην επόμενη ώρα.
Η ανακοίνωση του σταθμού
Στον ΣΚΑΪ πληροφορηθήκαμε ότι η εκπομπή SURVIVOR, έχει γίνει αντικείμενο στοιχήματος από φορείς διοργάνωσης στοιχηματισμού, που εδρεύουν τόσο εντός της Ελλάδος όσο και εκτός αυτής.Ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ μεταδίδει αυτήν την σειρά εκπομπών, με χρονική υστέρηση από τη διεξαγωγή των δρώμενων, όπως είναι φυσικό, διότι:
Ο χώρος διεξαγωγής των δρώμενων απέχει από την Ελλάδα όσο σχεδόν η μισή υδρόγειος,
· Η παραγωγή (λήψη και μοντάζ) λαμβάνει χώρα από την εταιρία παραγωγής στον Αγ. Δομήνικο,
· Η ώρα έναρξης της μετάδοσης εκάστου επεισοδίου λαμβάνει χώρα, με την αναγκαία χρονική υστέρηση σε σχέση με την ώρα μαγνητοσκόπησης.
Κατά συνέπεια το γεγονός και μόνο αυτό, αντικειμενικά καθιστά, ενδεχομένως, επισφαλή την έκβαση οποιουδήποτε στοιχηματισμού, κάτι το οποίο οφείλουμε να επισημάνουμε. Εξαίρεση αποτελεί ο τελικός του Survivor που θα μεταδοθεί ζωντανά το καλοκαίρι.
H ανακοίνωση αυτή απευθύνεται προς το αμιγώς τηλεοπτικό κοινό, προς τους συμμετέχοντες σε οποιονδήποτε στοιχηματισμό, προς τους διοργανώνοντες τα κουπόνια κάθε στοιχήματος και ορίζοντες τις αποδόσεις αλλά και προς κάθε αρμόδια εποπτεύουσα αρχή της Ελλάδος, των λοιπών χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της ευρύτερης περιοχής.