Στα 16.294 ευρώ ανήλθε το 2015 το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα και μειώθηκε κατά 0,7% σε σχέση με το 2014, σύμφωνα με τους περιφερειακούς λογαριασμούς που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ.

Η πλουσιότερη περιφέρεια της χώρας είναι η Αττική με 22.192 ευρώ κατά κεφαλήν ΑΕΠ (μείωση 0,9% το 2015 σε σχέση με το 2014) και ακολουθούν το Νότιο Αιγαίο με 18.153 ευρώ (+0,6%), η Δυτική Μακεδονία με 15.642 ευρώ (-4,2%) και τα Ιόνια Νησιά με 15.039 ευρώ (+0,2%).

Η φτωχότερη περιφέρεια της χώρας παραμένει η Ήπειρός 11.500 ευρώ (-1,1%), ενώ πάνω από αυτήν βρίσκονται η Ανατολική Μακεδονία- Θράκη με 11.164 ευρώ (-1,4%), η Δυτική Ελλάδα με 12.097 ευρώ (-0,3%), η Θεσσαλία με 12.393 ευρώ (0%), η Κεντρική Μακεδονία με 12.557 ευρώ (+0,3%), το Βόρειο Αιγαίο με 12.582 ευρώ (-2,3%), η Πελοπόννησος με 13.358 ευρώ (+0,5%), η Κρήτη με 13.912 ευρώ (0%) και η Στερεά Ελλάδα με 14.117 (-0,4%).

Όσον αφορά στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ), αυτή μειώθηκε κατά 1,4% στο σύνολο της χώρας και ανήλθε το 2015 σε 155.507εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας (5,1%) και του Βορείου Αιγαίου (2,9%), ενώ αυξήθηκε στο Νότιο Αιγαίο (0,5%) και στην Πελοπόννησο (0,1%) και παρέμεινε αμετάβλητη στην Κρήτη. Το μεγαλύτερο μερίδιο συμμετοχής στη δημιουργία της ΑΠΑ κατέχει η Αττική με 47,9% και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία με 13,5%, ενώ το μικρότερο κατέχει το Βόρειο Αιγαίο με 1,4%.ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μείωση του αφορολογήτου με επιβαρύνσεις έως 650 ευρώ για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες μαζί με νέα μείωση των συντάξεων κατά 18% από την 1η Ιανουαρίου 2019 φέρεται αποφασισμένο να επιβάλει από τον Μάιο το ΔΝΤ στο πλαίσιο της τέταρτης αξιολόγησης.

Το εκρηκτικό κοκτέιλ επιβαρύνσεων, εφόσον εφαρμοστεί από την ερχόμενη Πρωτοχρονιά, θα αφαιρέσει από τις τσέπες των φορολογουμένων 2% του ΑΕΠ ή περίπου 3,6 δις. ευρώ αυξάνοντας τις πιθανότητες ενεργοποίησης ενδεχόμενων εκλογικών αντανακλαστικών μέσα στο 2018.

Για φέτος ο προϋπολογισμός προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 3,82% του ΑΕΠ, πάνω από τη μνημονιακή απαίτηση του 3,5% αλλά οι δανειστές δεν συζητούν καν το ενδεχόμενο να μην εφαρμοστούν τα μαχαίρια σε αφορολόγητο και συντάξεις.

Το αντίθετο μάλιστα. Το ΔΝΤ όπως αναφέρουν ευρωπαϊκές πηγές, φέρεται αποφασισμένο να απαιτήσει την καθήλωση του αφορολογήτου στην περιοχή των 5.700 ευρώ έως 6.600 ευρώ ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων, από 1ης Ιανουαρίου 2019, από 8.636 έως 9.545 σήμερα, βάζοντας στο κάδρο των φόρων εισοδήματος ακόμη και όσους κερδίζουν 500 ευρώ το μήνα. Οι αποφάσεις θα ανακοινωθούν τον Μάιο.

Η αιτία της επιμονής στην πρόωρη εφαρμογή της μεταρρύθμισης όπως θεωρείται το «κόψιμο» του αφορολογήτου από το ΔΝΤ δεν είναι δημοσιονομικό. Οι δανειστές, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, θέλουν να «δέσουν» την κυβέρνηση στην εφαρμογή των ψηφισμένων μέτρων ιδίως μετά την ρητορική για αυξήσεις στον κατώτατο μισθό και την καταγεγραμμένη πλέον ροπή προς παροχές. Όπως αναφέρει πηγή με γνώση των διεργασιών, «οι δανειστές θέλουν να διασφαλίσουν πως όσα ψηφίστηκαν θα εφαρμοστούν και όσα ισχύουν ήδη δεν θα ξηλωθούν».Εφημερίδα Νέα

Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου 2018 20:29

Πέρασε το πολυνομοσχέδιο με 154 «ναι»

Με 154 «ναι» από τους βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ και της ανεξάρτητης Θεοδώρας Μεγαλοοικονόμου εγκρίθηκε επί της αρχής το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης, μεταξύ των οποίων η μείωση των οικογενειακών επιδομάτων για τρίτεκνους και πολύτεκνους, ο περιορισμός του δικαιώματος της απεργίας και η απελευθέρωση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών ακόμα και για χρέη προς το Δημόσιο.

Στην κυβερνητική πλειοψηφία προστέθηκε και η ανεξάρτητη βουλευτής (προερχόμενη από την Ενωση Κεντρώων) Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου η οποία ψήφισε «ναι» σε όλα.

Είναι το πρώτο μνημονιακό πολυνομοσχέδιο επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπου η κυβερνητική πλειοψηφία αντί να χάνει βουλευτή «κερδίζει» και έναν.Τη διάταξη για τις απεργίες υπερψήφισαν 155 βουλευτές καθώς στήριξε και ο ανεξάρτητος (από το Ποτάμι προερχόμενος) Χάρης Θεοχάρης.

Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών» στο άρθρο για τα επιδόματα τέκνων ενώ την ίδια «γραμμή» τήρησε και η ανεξάρτητη (προερχόμενη από την ΝΔ) Κατερίνα Παπακώστα.Το Ποτάμι επέλεξε να ψηφίσει «παρών» στο άρθρο για τις απεργίες. Ολα τα υπόλοιπα κόμματα, ΝΔ, Κίνημα Αλλαγής, Ενωση Κεντρώων Χρυσή Αυγή, ψήφισαν «όχι» σε όλα

Κατά την ψηφοφορία σημειώθηκαν 4 απόντες, δύο από ΝΔ, ένας από το Κίνημα Αλλαγής και ένας από το Ποτάμι.

Συνεργασία μεταξύ ΝΔ και Κινήματος Αλλαγής κυοφορείται στην Περιφέρεια Αττικής, σύμφωνα με σχόλιο στην εφημερίδα “Νέα Σελίδα”.

Για την Περιφέρεια Αττικής ακούγεται το όνομα του Γιάννη Σγουρού, υποψηφιότητα που θεωρείται πολύ πιθανή, καθώς ο Σγουρός προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ, αλλά διατηρεί καλές σχέσεις και με την οικογένεια Μητσοτάκη. Το ότι υπήρξε στο παρελθόν «πελάτης» της Δούρου, , όπως αναφέρεται, φαίνεται για την ώρα να μην τους απασχολεί.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η τύχη  του Κώστα Μπακογιάννη, φαίνεται ότι θα εξαρτηθεί από τις δημοσκοπήσεις που θα γίνουν για λογαριασμό της Πειραιώς, στο πλαίσιο του σχεδίου που έχει πέσει στο τραπέζι και προβλέπει να μην δοθούν «γαλάζια» χρίσματα σε  υποψηφίους δημάρχους και περιφερειάρχες (που βέβαια καθόλου δεν άρεσε όταν έφτασε από πάνω προς τα κάτω).

Αν ο Κώστας Μπακογιάννης δείξει να «περπατάει» στον Δήμο Αθηναίων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι πολύ πιθανό, σύμφωνα με τη “Νέα Σελίδα” να τον αφήσει να δοκιμαστεί  σφίγγοντας τα δόντια, βεβαίως…

Ένας μικρός απολογισμός για το 2017 και οι νέες προκλήσεις

Το 2017 ήταν ένα σημαντικό έτος για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Αρκετά προβλήματα αντιμετωπίσθηκαν και σε άλλα δρομολογήθηκαν λύσεις. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα που έχει κατακτηθεί, είναι ένα ελάχιστο επίπεδο συνεννόησης ανάμεσα στην πλειοψηφία των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, ιδιαίτερα μετά την φάση των αυταπατών που πέρασε η μείζονα αντιπολίτευση. Και για την κατάκτηση αυτού του επιπέδου συνεννόησης, έχουμε συμβάλλει με όλες μας τις δυνάμεις. Και πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι και ο Περιφερειάρχης με την στάση του σε κρίσιμα θέματα, βοήθησε στην δημιουργία αυτού του κλίματος συνεννόησης. Πιστεύουμε βαθειά ότι η αυτοδιοίκηση χρειάζεται κατανόηση των προβλημάτων και ιδιαίτερα την συνεννόηση των δυνάμεων που καλούνται να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα και να δώσουν με προτεραιότητα τις αναγκαίες λύσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα καλύψουμε τις διαφορές μας, στο όνομα κάποιας ψεύτικης συναίνεσης. Όχι βέβαια. Θα βάλλουμε όμως πάνω απ’ όλα τα συμφέροντα της Περιφέρειας και των πολιτών και όχι κάποιες μικροκομματικές ή μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες.

Ασφαλώς δεν είναι όλα ρόδινα στην Περιφέρεια. Πολλά και δυσεπίλυτα προβλήματα μας ταλανίζουν ακόμη, σε συνθήκες λειψούς χρηματοδότησης, που πολλές φορές υπερβαίνουν τις δυνατότητές μας. Αλλά και σ’ αυτά που έχουμε αρμοδιότητες και καλούμαστε να δώσουμε λύσεις, έχουμε αντιθέσεις και πολλές φορές υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, που είναι ασφαλώς θεμιτές και κάνουν βεβαίως και τις ειδοποιούς διαφορές των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου. Το θέμα βέβαια είναι οι αντιθέσεις αυτές να είναι γόνιμες και να καταλήγουν σε θετικό αποτέλεσμα. Γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να πείσεις για την ορθότητα των προτάσεών σου, από τον διάλογο με επιχειρήματα. Στο μικρό αυτό σημείωμα θα αναφερθώ μόνο σε κάποια βασικά θέματα που μας απασχόλησαν το προηγούμενο διάστημα στο ΠΣ και για τα οποία εκτιμούμε ότι η πλειοψηφία, δεν τα αντιμετώπισε με την αναγκαία προσοχή, είτε γιατί δεν κατανόησε την σημασία τους, είτε γιατί είχε διαφορετική άποψη, την οποία ασφαλώς σεβόμαστε, αλλά την αντιμετωπίζουμε με καλόπιστη κριτικά. Πιο συγκεκριμένα :

Έχουμε καταθέσει πολλές προτάσεις ουσιαστικότερης συμμετοχής των περιφερειακών συμβούλων στη ζωή της Περιφέρειας και τις συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου. Μια αδυναμία βεβαίως που δεν βοηθά και το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο ελπίζουμε να αναθεωρηθεί σε θετική κατεύθυνση, μέσα από την επικείμενη μεταρρύθμιση. Όμως και σήμερα μπορεί να γίνουν βήματα, μέσα από την ριζική αναβάθμιση του ρόλου του Περιφερειακού Συμβούλου. Χρειάζεται έγκυρη και άμεση ενημέρωση για όλα τα θέματα της Περιφέρειας με κάθε πρόσφορο τρόπο. Ανάθεση συγκεκριμένων ρόλων σε μεγάλα και σοβαρά προβλήματα της κάθε Περιφερειακής Ενότητας, για τα οποία έχει επιδείξει προσωπικό ενδιαφέρον ο περιφερειακός σύμβουλος ή για γενικότερα προβλήματα της Περιφέρειας, ανεξαρτήτως παρατάξεων. Ίσως κάποιας μορφής εβδομαδιαίων συναντήσεων στις έδρες των Περιφερειακών Ενοτήτων με ευθύνη του κάθε χωρικού Αντιπεριφερειάρχη ή για γενικότερα θέματα του θεματικού Αντιπεριφερειάρχη, να βοηθούσε στην κατεύθυνση αυτή.

Για το πρόγραμμα εξυγίανσης  του Ασωπού ποταμού και την δημιουργία Επιχειρηματικού Πάρκου, ένα μεγάλο έργο για την Περιφέρεια, συμβάλλαμε με όλες μας τις δυνάμεις στην σύνταξή του και στην προώθησή του και στηρίζουμε όλες τις μέχρι σήμερα πρωτοβουλίες. Όμως έχουμε καταθέσει επιπλέον κάποιες προτάσεις οι οποίες όμως δεν έχουν εισακουσθεί μέχρι σήμερα. Και αυτές είναι σε πολύ γενικές γραμμές. α) Η διεύρυνση της περιοχής εξυγίανσης μέχρι την Θήβα και την προσθήκη της περιοχής της Μεσσαπίας Ευβοίας, όπου έχουν βρεθεί υψηλά ποσοστά εξασθενούς χρωμίου. β) Η διεύρυνση της περιοχής έρευνας του Παρατηρητηρίου Υγείας και Περιβάλλοντος μέχρι και την Θήβα και την περιοχή Μεσσαπίας Ευβοίας. γ) Η συμμετοχή στον κατάλογο των ερευνούμενων ασθενειών που παρακολουθεί το Παρατηρητηρίου Υγείας, εκτός του  καρκίνου και άλλων ασθενειών που συνδέονται με την περιεκτικότητα του νερού και των τροφών σε βαρέα  μέταλλα, όπως η εγκεφαλική παράλυση κ.ά. δ) Στην έρευνα του Παρατηρητηρίου Υγείας να συμπεριληφθούν και τα παραγόμενα αγροτικά προϊόντα της περιοχής (Οινόφυτα, Θήβα, Μεσσάπια) και τυχόν απαγορευτικές περιεκτικότητες  του εξασθενούς χρωμίου και άλλων βαρέων μετάλλων, σ’αυτά.

Η λύση που δόθηκε μετά την μεταφορά της ευθύνης διαχείρισης της “Κωπαϊδας” από το κεντρικό Κράτος στην Περιφέρεια, ήταν μια λύση απλής διαχείρισης, χωρίς κανένα αναπτυξιακό όραμα. Ήδη έχουν φανεί τα πρώτα προβλήματα –παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των υπηρεσιακών παραγόντων και των αιρετών (Αντιπεριφερειάρχης Βοιωτίας κ.ά.) που έχουν την ευθύνη εκ μέρους της περιφέρειας αλλά το πρόβλημα τους υπερβαίνει-, όπως η συσσώρευση αγροτικών χρεών και η έλλειψη μακροπρόθεσμων επενδύσεων για την αναβάθμιση των υποδομών άρδευσης και άλλων απαιτούμενων έργων. Η ανάγκη δημιουργίας ενός νέου αναπτυξιακού οργανισμού με την μορφή Ανώνυμης Εταιρίας και την συμμετοχή των ΟΤΑ της περιοχής και των αγροτών – παραγωγών, είναι πλέον εμφανής σε πολλούς απ’ αυτούς που δεν υιοθέτησαν αυτήν την πρόταση που είχαμε καταθέσει το 2014 με την μεταφορά της ευθύνης στην Περιφέρεια.

Η προγραμματική συμφωνία που υπέγραψε η Περιφέρεια με το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), για την έρευνα των θαλασσίων υδάτων του Βόρειου Ευβοϊκού, ήταν μια θετική κίνηση, την οποία υπερψηφίσαμε. Δυστυχώς όμως με την απόφαση η έρευνα να περιορισθεί στον Βόρειο Ευβοϊκό, αποκλείοντας το μεγάλο κομμάτι του Κεντρικού και Νότιου Ευβοϊκού Κόλπου, που δέχεται μεγάλα ρυπαντικά φορτία από την σκουριά της ΛΑΡΚΟ, με βαρέα μέταλλα και με μεγάλες επιπτώσεις στην χλωρίδα και πανίδα του Κόλπου, ήταν μια αρνητική εξέλιξη που ελπίζουμε να υπάρξει αναθεώρηση, όπως τουλάχιστον υπαινίχθηκε ο Περιφερειάρχης. 

Το θέμα της παράκαμψης της Χαλκίδας μετά την απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ, δια στόματος Πρωθυπουργού στη Λαμία το 2017, μένει ένα έργο αμφιλεγόμενο και αμφισβητούμενο από πολλές πλευρές. Εκτιμούμε ότι ο χειρισμός και η τακτική της Περιφέρειας στο θέμα αυτό απέναντι στην κεντρική εξουσία δεν ήταν και η καλύτερη. Παρότι εμείς έχουμε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο πρόβλημα, κρίνουμε αρνητικά την απουσία κάθε αντίδρασης για την εξέλιξη. Και δυστυχώς εάν δούμε διαχρονικά το πρόβλημα και σε συνδυασμό με τις περίφημες παρακάμψεις των πόλεων της Νότιας Εύβοιας, παραπέμπουν το θέμα, “Οδικό Δίκτυο Εύβοιας” στις καλένδες. (http://energoipolitesstereas.blogspot.gr/2017/11/blog-post.html) 

Η πρότασή μας, για συνεργασία με τους Δήμους Χαλκιδέων και Διρφύων – Μεσσαπίων, ώστε να αντιμετωπίσουμε από κοινού άμεσα προβλήματα που αφορούν τον υγροβιότοπο του “Κολοβρέχτη”, όπως η  οριοθέτησή του με πινακίδες, η χάραξη κάποιων μονοπατιών, κάποια στοιχειώδη μέτρα προστασίας του από καταπατήσεις σε συνεργασία με τις κρατικές υπηρεσίες (δασαρχείο κ.ά.), μέχρι την οριστική λύση του προβλήματος με την ένταξή του σε Φορέα Διαχείρισης, παρότι αντιμετωπίσθηκε με συγκατάβαση, δεν υπήρξε καμιά συγκεκριμένη πρακτική απόφαση.

Σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίζουν πολλά Σχολικά κτήρια της Περιφέρειας και ιδιαίτερα οι μαθητές και οι γονείς τα γνωρίζουν καλά. Επειδή και εμείς γνωρίζουμε κάποια Σχολεία με σημαντικά προβλήματα στις κτιριακές τους υποδομές, στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (Δεκέμβριος 2017), διαφωνήσαμε να ενταχθεί στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, η ανέγερση ενός μικρού Ναού στο προαύλιο του Πνευματικού Κέντρου της Μητρόπολης Χαλκίδας. Μάλιστα επικαλούμενοι τα προβλήματα των Σχολικών Κτιρίων της Χαλκίδας, είπαμε ότι δεν τιμά το Περιφερειακό Συμβούλιο να αποφασίζει την κατασκευή ενός  αχρείαστου κατά την γνώμη μας Ναού, την ίδια στιγμή που κάποιοι μικροί μαθητές κρυώνουν ή πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια τους. Και δεν αφορά ασφαλώς με την θρησκευτική προσήλωση του καθένα μας, αλλά τις προτεραιότητες και την ιεράρχηση των προβλημάτων. Άλλωστε έχουμε υπερψηφίσει σε άλλες περιπτώσεις, χρηματοδότηση έργων της Εκκλησίας μας, τα οποία θεωρήσαμε αναγκαία και χρήσιμα. Είμαι σίγουρος ότι, εάν εξηγούσαμε στον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Χαλκίδας, την κατάσταση των Σχολείων της Χαλκίδας, θα συμφωνούσε μαζί μας να διαθέσουμε το ποσό των 400.000 ευρώ περίπου, που αποφασίσθηκε να δοθεί στην ανέγερση του ναού,  στην φάση αυτή στις επισκευές των Σχολικών Κτιρίων της πόλης.

Αρκετές τέλος επίκαιρες ερωτήσεις μας τέλος που έχουμε κατά καιρούς καταθέσει, για μείζονα κατά την γνώμη μας προβλήματα, παρότι έχουν αντιμετωπισθεί με συγκατάβαση, δεν υπήρξαν κάποιες πρακτικές ενέργειες. Θα προτιμούσαμε ενεργότερες πολιτικές και πράξεις, ή αιτιολογημένες απορρίψεις και όχι μόνο καλά λόγια και κατανόηση.

Ευχόμαστε το 2018 να είναι ένας καλός χρόνος για την Περιφέρειά μας, στην κατεύθυνση επίλυσης των προβλημάτων της, μέσω της αποτελεσματικότερης συνεργασίας όλων των δυνάμεων του Περιφερειακού Συμβουλίου. 

Χαλκίδα 12-1-2018

Κώστας Χαϊνάς, Περιφερειακός Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας

 

Πρόσκληση στα μέλη και τους φίλους της ΝΔ στην Ευρυτανία, απέστειλε η ΝΟΔΕ Ευρυτανίας, να παραστούν στην εκδήλωση κοπής πίτας , που θα γίνει την  Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018 στο Καρπενήσι, με κεντρικό ομιλητή τον Βουλευτή Βοιωτίας  Ανδρέα Κουτσούμπα.

Η ανακοίνωση της ΝΟΔΕ..

"Η Νομαρχιακή Διοικούσα Επιτροπή(ΝΟ. Δ .Ε ) της Νέας Δημοκρατίας του Νομού Ευρυτανίας και η Δημοτική Τοπική Οργάνωση(ΔΗΜ.Τ.Ο.) Καρπενησίου, σας κάνουν γνωστό ότι την Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 11:30 π.μ.στα γραφεία της ΝΟ.Δ.Ε.(Ζαχ .Παπαντωνίου 2) στο Καρπενήσι ,θα πραγματοποιηθεί η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.Την εκδήλωση θα χαιρετήσει ο Βουλευτής Βοιωτίας της Ν.Δ.κ. Κουτσούμπας Ανδρέας.

Καλούνται τα μέλη και οι φίλοι να τιμήσουν την εκδήλωση".  

Μπακογιάννης:"Την ομάδα που κερδίζει, την ενισχύεις, την ανανεώνεις και την διευρύνεις" 

Τους νέους Αντιπεριφερειάρχες όρισε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης, υλοποιώντας για ακόμη μία φορά τη δέσμευσή του για την ανανέωση των προσώπων στη διοίκηση της Περιφέρειας και την αξιοποίηση όλων των στελεχών της.

 Οι νέοι Αντιπεριφερειάρχες είναι:

Γιώργος Αναστασίου για τις αρμοδιότητες των τομέων Χωροταξίας και Περιβάλλοντος και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος,

Κωνσταντίνος Καραγιάννης για τις αρμοδιότητες των τομέων Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής,

Ηλίας Μπουρμάς για τις αρμοδιότητες των τομέων Τουρισμού και Αθλητισμού, 

Ιωάννης Περγαντάς για τις αρμοδιότητες του τομέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Αλληλεγγύης,

Κωνσταντίνος Βαρδακώστας για τις αρμοδιότητες των τομέων Πολιτισμού και Παιδείας,

Αθανάσιος Καρακάντζας για τις αρμοδιότητες των τομέων Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Συντονισμού Πολιτικής Προστασίας,

Δημήτριος Κυρίτσης για τις αρμοδιότητες των τομέων της Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, Διευθύνων Σύμβουλος στην ΑΝ.ΔΙΑ.

Ταυτόχρονα, όρισε και τους παρακάτω Εντεταλμένους Περιφερειακούς Συμβούλους:

Θεμιστοκλή Χειμάρα για τις αρμοδιότητες Επιχειρηματικότητας, Εξωστρέφειας (Εμπόριο-Απασχόληση-Επενδύσεις), Περιφερειακού Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων,

Ιωάννη Ταγκαλέγκα για τις αρμοδιότητες του Περιβάλλοντος σε σχέση με τη διαχείριση του Ασωπού,

Δημήτριο Αργύρη για τις αρμοδιότητες του τομέα Υγείας,

Δημήτριο Βουρδάνο για τις αρμοδιότητες των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων και του Τμήματος Αδειών Κυκλοφορίας, που αφορούν ζητήματα σχετικά με την κυκλοφορία δημόσιας χρήσης επιβατικών οχημάτων,

Ευστάθιο Κάππο για τις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας.   

Με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων από τους νέους Αντιπεριφερειάρχες, αλλά και την παράδοση από τους απερχόμενους, ο κ. Μπακογιάννης δήλωσε:

«Την ομάδα που κερδίζει, την ενισχύεις, την ανανεώνεις και την διευρύνεις. Την ομάδα των αντιπεριφερειαρχών μας, την δυναμώνουμε. Η πολιτική μας στην ανανέωση των προσώπων που έχουν κοινό όραμα, ίδιες αξίες και στόχους, συνεχίζεται με την τοποθέτηση των νέων αντιπεριφερειαρχών. Μίλησα για την ενίσχυση της ομάδας, διότι μαζί με όλους τους προηγούμενους, γινόμαστε περισσότεροι και δημιουργούμε ένα μεγαλύτερο μέτωπο έναντι όλων των προκλήσεων που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Μπροστά μας έχουμε πολύ δρόμο μέχρι την επίτευξη των στόχων μας και σε αυτή τη διαδρομή πηγαίνουμε ενωμένοι με τους ανθρώπους που μοιράζονται τα ίδια όνειρα για τον τόπο μας. Ο Κώστας Αποστολόπουλος, ο Δημήτρης Αργύρης, ο Γιάννης Κοντζιάς, ο Κώστας Μπακομήτρος ο Γιάννης Ταγκαλέγκας και ο Θέμης Χειμάρας είναι οι άνθρωποι που ήδη έβαλαν την υπογραφή τους στις μεγάλες αλλαγές που κάνουμε και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Εύχομαι στους νέους αντιπεριφερειάρχες να έχουν αντοχή για να σηκώσουν το βάρος όλων όσων πρέπει να γίνουν ώστε η Στερεά Ελλάδα να γίνει Περιφέρεια πρότυπο για τη χώρα και την Ευρώπη».

 

Σημαντικές μεταβολές στις διατάξεις σχετικά με την υποβολή εκπρόθεσμων και τροποποιητικών δηλώσεων, μέσω των οποίων ανοίγει παράθυρο και για «κούρεμα» προστίμων στο 60% των αρχικών περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο.

Ειδικότερα, με το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή επέρχονται σημαντικές μεταβολές στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.).

Αναλυτικά οι προτεινόμενες διατάξεις έχουν ως εξής:

1. Τροποποιούνται διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.) σχετικά με τον χρόνο υποβολής εκπρόθεσμων αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων και τα επιβαλλόμενα πρόστιμα. 

Ειδικότερα ορίζεται ότι, εάν η εκπρόθεσμη (αρχική ή τροποποιητική) φορολογική δήλωση υποβληθεί μετά την κοινοποίηση εντολής ελέγχου ή της πρόσκλησης παροχής πληροφοριών και μέχρι την κοινοποίηση του προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου και εφόσον προκύπτει ποσό φόρου προς καταβολή, επιβάλλεται επί του ποσού αυτού, αντί του προστίμου του άρθρου 54 (πάγια ποσά για διαδικαστικές παραβάσεις), το πρόστιμο των άρθρων 58, 58Α παρ. 2, ή 59, κατά περίπτωση (πρόστιμα έως 50% του ποσού το φόρου που προκύπτει).

Παράλληλα προβλέπεται ότι, εξαιρουμένων των δηλώσεων παρακρατούμενου φόρου μισθωτών υπηρεσιών, εφόσον η προκύπτουσα οφειλή εξοφληθεί εντός τριάντα (30) ημερών από τον προσδιορισμό του φόρου, το επιβληθέν (κατά τα προαναφερόμενα) πρόστιμο περιορίζεται στο εξήντα τοις εκατό (60%) του αρχικώς προσδιορισθέντος.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του άρθρου σκοπείται η αναλογική εφαρμογή των προτεινομένων ρυθμίσεων των άρθρων 18 και 19 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ), και σε υποθέσεις που ανάγονται σε χρόνο πριν την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ΚΦΔ, για τις οποίες έχει εφαρμογή η μεταβατική ρύθμιση της παρ. 18 του άρθρου 72 του ΚΦΔ, όπως προσφάτως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 49 του ν. 4509/2017

Συγκεκριμένα με το άρθρο 397 του πολυνομοσχεδίου προβλέπονται τροποποιήσεις των άρθρων 18 και 19 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας. 

Συγκεκριμένα ορίζεται ότι εκπρόθεσμη φορολογική δήλωση υποβάλλεται οποτεδήποτε μέχρι την κοινοποίηση του προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου από τη Φορολογική Διοίκηση ή μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης (σε αντικατάσταση του προβλεπόμενου «μέχρι την έκδοση εντολής ελέγχου από τη Φορολογική Διοίκηση ή μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης) ενώ αντίστοιχη προσαρμογή γίνεται και για τις τροποποιητικές δηλώσεις (υποβάλλεται οποτεδήποτε μέχρι την κοινοποίηση του προσωρινού προσδιορισμού του φόρου από τη Φορολογική Διοίκηση ή μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης έναντι του ισχύοντος «οποτεδήποτε μέχρι την έκδοση εντολής ελέγχου από τη Φορολογική Διοίκηση ή μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης»).

Στη συνέχεια ορίζεται ότι «εξαιρουμένων των δηλώσεων παρακρατούμενου φόρου μισθωτών υπηρεσιών, εφόσον η προκύπτουσα οφειλή εξοφληθεί εντός τριάντα ημερών από τον προσδιορισμό του φόρου, το επιβληθέν σύμφωνα με την προηγούμενη περίπτωση πρόστιμο περιορίζεται στο 60% του αρχικώς προσδιορισθέντος».enikonomia.gr

Την Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2018, ο βουλευτής Ευρυτανίας Κώστας Κοντογεώργος, συναντήθηκε στο γραφείο του στο Καρπενήσι με την Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας κυρία Βασιλική Σιούτα και την αιρετή του ΠΥΣΔΕ Ευρυτανίας κυρία Ροδοθέα Καρφή.

Αντικείμενο αυτής της συνάντησης ήταν τα προβλήματα που θα προκύψουν άμεσα από την πρόταση αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργού Παιδείας, η οποία εξισώνει το Καρπενήσι, την Φλώρινα και τα Γρεβενά με την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και τα Χανιά.

Ο κ Κοντογεώργος δεσμεύτηκε να υποστηρίξει με κάθε τρόπο τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών.

Απόρροια αυτής της δέσμευσης είναι και η συνημμένη ερώτηση που κατέθεσε σήμερα στον Υπουργό Παιδείας, την οποία συνυπογράφει ο κ. Γιάννης Αντωνιάδης βουλευτής Φλώρινας...

Αναλυτικά η ερώτηση..

"Κύριε Υπουργέ,

 Τους τελευταίους μήνες, το Υπουργείο το οποίο προΐστασθε, προτείνει την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, με την αιτιολογία τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάστασης.

 Στην διαδικασία αυτή, ζητήσατε τις εισηγήσεις των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ & ΠΥΣΔΕ), σε συνεργασία με τα Πρωτοβάθμια Συνδικαλιστικά Όργανα, τις οποίες και κατέθεσαν, αφού έλαβαν υπόψη τους τα παρακάτω κριτήρια:

Τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων,

Τις συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών,

Την οργανικότητα,

Την απόστασή τους από την έδρα του Νομού,

Τις συγκοινωνιακές συνθήκες,

Την ορεινότητα .

Παρά όλα αυτά και παρότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια έκαναν τις τεκμηριωμένες προτάσεις τους, το Υπουργείο χρησιμοποιώντας αυτές ως πρόσχημα, προτείνει στην ουσία την μαζική υποβάθμιση σχολικών μονάδων, ιδιαίτερα στην απομονωμένη περιφέρεια, αφού συναρτάται άμεσα ο χαρακτηρισμός του σχολείου με τα μόρια των εκπαιδευτικών.

 Για παράδειγμα εξισώνει τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων στο Καρπενήσι την Φλώρινα και τα Γρεβενά, με αυτούς που υπηρετούν στην Αθήνα την Θεσσαλονίκη, την Πάτρα η τα Χανιά, μοριοδοτόντας τις σχολικές μονάδες με ένα μόριο. 

 Ενώ σε πόλεις με ανάλογο πληθυσμό όπως είναι για παράδειγμα το Σχηματάρι, η Στυλίδα και η Μακρακώμη και χωρίς να αντιμετωπίζουν προβλήματα, ορεινότητας, απομόνωσης και αυξημένου κόστους ζωής, προτείνει τετραπλάσια μόρια.

Με λίγα λόγια, η πρόταση του Υπουργείου, αντίκειται στα ίδια κριτήρια που το ίδιο έθεσε.

 Κύριε Υπουργέ, με βάση τα προαναφερθέντα ερωτάσθε: 

 1.Προτίθεσθε να αποκαταστήσετε άμεσα την αδικία και να λάβετε σοβαρά υπόψη τις πραγματικές συνθήκες που καταγράφονται ιδιαίτερα στις ορεινές πρωτεύουσες των Νομών της χώρας;

 2.Είναι στο σχεδιασμό σας, η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα των νέων της περιφέρειας, σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας;

 3.Αλήθεια γνωρίζετε τις διαφορές στην λειτουργία μιας σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας η δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Κολωνάκι και στο Καρπενήσι, τις οποίες εξισώνετε με την πρόταση μοριοδότησής των;

 Οι ερωτώντες Βουλευτές

 Κώστας Κοντογεώργος βουλευτής Ευρυτανίας

Ιωάννης Αντωνιάδης βουλευτής Φλώρινας

 

Οι Έλληνες αισθάνονται οι πιο δυστυχισμένοι στον κόσμο, αναφέρεται σε αφιέρωμα του επετειακού τεύχους του Economist για το 2018. Όπως προκύπτει από την έρευνα του αμερικανικού ινστιτούτου Gallup, την οποία επικαλείται το περιοδικό, την δεύτερη θέση στην κλίμακα της δυστυχίας μετά τους Έλληνες καταλαμβάνουν οι Βορειοκορεάτες και την τρίτη οι Βενεζουελάνοι.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, ανάμεσα στις ανεπτυγμένες χώρες, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην κλίμακα δυστυχίας.

Σελίδα 1 από 23

Επικοινωνήστε μαζί μας στο vimapoliti@gmail.com ή απευθείας στην φόρμα επικοινωνίας

Please, enter your name
Please, enter your e-mail address Mail address is not not valid
Please, enter your message